oke doen we het in het nederelands is wat fijner ook maar zoals ik al eerder zei heb echt alles geprobeerd van windows 10 to windows 11 alle versies drivers echt alles het blijft komen maar omdat ik een ruyinn III cooler heb die temps aangeven en waarvan ik denk dat die juist de asus com service nodig heeft omdat hij stopt met temps geven op beeldscherm als ik bf2024 ga spelen en de error begint.
de msdeg.exe is een foutje van microsft edge tijdens een update die bevroor en heb ik via cntr alt delet gesloten en weer geopend.
de driver van de chipset klopt ook ben op een na laatste gaan zitten even die loopt het soepelste voor nu maar heb daarvoor ook alle laatste drivers gedaan zelfde probleem ook intel driver update tool gedaan zelfs
moederboard is rog maximus hero XI en ik weet is al een oudje aan het worden
en ik kan die asus service niet uitzetten dat heeft te maken met het de hardware en software die moeten samen werken zoals rgb en cooler (ruyinn III)
en zoals ik al zei en ook op rog forum heb geplaatst het ligt echt aan battlefield 2042 heb het geteste na fresh install windows en helldivers 2 gaan spelen en daarvij geen enkel probleem tot ik battlefield 2042 weer opstarte en na de splashscreen tot in menu begint het hele euvel weer tot eergister dat er de bug was in battlefield dat mensen er op werden gewezen dat ze een oudere versie anti cheat hadden en daar komt nu het leuke ik had dat ook en was nog in het menu en alles liep probleemloos zelfs cooler liet alle temps zien en geen asus com service dus ik dacht yes ik heb het gefixed en wat denk je ? yep daar komt ie toen kregen we deze ------> EA Anti Cheat update error - DownloadManifest failed error 12002:209 - Answer HQ yep een oudere versie anti cheat door een bug en moest updaten toen wist ik het 10000% zeker het ligt echt aan de anti cheat heb namelijk alles uitgesloten ben er al 2 weken mee bezig elke dag zelfs windows instaleren opnieuw soms wel 2 keer op 1 dag het is iets met ea anticheat wat bestanden of dergelijken moet uitsluiten is wat ik aan neem zelfs omdat ze tegenwoordig cheats injecteren toch ? dus dat klinkt al heel logisch en ik denk dat ea anti cheat en het asus framework / bestand dus botsen / elkaar tegenwerken en denk dat de anti cheat mischien de asus service com als maliscious ziet of iets dergelijks of zelfs helemaal blokt met communicatie met asus framework dat klinkt allemaal best heel logisch
oh btw om maar effe gek te doen heb ik jou chipset link ook maar een keer gedaan nu net ik gebruikte paar dagen geleden intel dsa voor update naar alles
en wat mij ook opviel is in de asus com service error zat ook dit
Handtekening van probleem:
P1: atkexComSvc.exe
P2: 1.0.0.1
P3: 668fb84b
P4: PEbiosinterface32.dll
P5: 0.0.0.0
P6: 00000000
P7: c0000005
P8: 000403d6
P9:
P10:
PEbiosinterface32.dll error zat mijn bios niet te oud zijn ?of daar iets mee te maken hebben ? maar krijg al paar jaar geen bios updates meer
en ik heb
atkexComSvc nodig om tussen mijn moedreboard en cooler te kunnen communiceren heb de pagina die jij gedeeld had ook al eerder geprobeerd (meerdere opties gedaan) maar dan gaat de cooler niet meer werken zoals hij kan / hoort