[PC/Steam] Origin can't find the game
English
I downloaded the game via Steam and linked it to an Origin account. When I click "Play" on Steam, Steam starts Origin and Origin says the game is "not installed". When I click "Download" in Origin, Origin tries to start the game via Steam and Steam opens Origin again and Origin says again that the game is "not installed".
I have already verified the game files via Steam and reinstalled Origin & BF4 multiple times. Running bf4.exe directly opens Origin and it tells me that the game is "not installed".
Deutsch
Ich habe das Spiel über Steam heruntergeladen und mit einem Origin-Account verknüpft. Wenn ich bei Steam auf "Starten" klicke, startet Steam Origin und Origin sagt, das Spiel sei "nicht installiert". Wenn ich in Origin auf "Herunterladen" klicke, versucht Origin das Spiel über Steam zu starten und Steam öffnet wieder Origin und Origin sagt wieder das Spiel sei "nicht installiert".
Ich habe bereits die Spieldateien über Steam verifiziert, Origin & BF4 mehrfach neuinstalliert, doch es half nichts. bf4.exe direkt auszuführen, öffnet Origin und mir wird angezeigt, dass das Spiel "nicht installiert" sei.
Additional Info
Origin Version: 10.5.85.44831 - 765727
Links
https://steamcommunity.com/app/1238860/discussions/0/3014556944193916125/
English
Steam or Origin didn't set any Registry Keys for some reason. Fortunately I could fix the problem with the link below.Deutsch
Steam oder Origin haben keine Registry Einträge erstellt. Glücklicherweise konnte ich mein Problem mit dem Link unten lösen.
Links
(Link removed) - Atic