Forum Discussion

INSIDER_NL's avatar
INSIDER_NL
Seasoned Ace
2 years ago
Solved

Wie heeft er een werkende oplossing voor mijn probleem

Wie weet raad? Zou gauw ik een update moet downloaden voor battlefield 2042 heb ik bij de EA app aangegeven dat hij die moet downloaden naar een andere partitie namelijk E:\program files(x86)\Electronic Arts\ aanvullende downloads. Maar hij download het nog steeds naar de C:\ schijf en dat is mijn SSD die redelijk vol zit, en met een grote download geeft hij dan aan dat ik te weinig ruimte heb. Daardoor heb ik de laatste keer met de grote update Battlefield moeten de-installeren en daarna het opnieuw moeten downloaden waar de update al bij in zat. en dan gaat het wel, maar dat neemt zoveel tijd in beslag vandaar ik in de EA app een andere partitie heb aangegeven. Maar gisteren met de kleine update download hij hem toch weer naar de C:\ dan wat ik heb aangegeven, E:\program files(x86)\Electronic Arts\ aanvullende downloads. Wat gaat er fout? Heb de EA app ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dan nog gaat het fout en blijft hij het steeds op de C;\ downloaden. Wie kan mij helpen met dit probleem. Mijn EA app staat op C:\ en begreep dat die niet op een andere partitie mag om conflicten te voorkomen.

• INSIDER_NL's avatar
    INSIDER_NL
    2 years ago
    @Trismagistos ik heb gisteren deze besteld Samsung 990 PRO - Interne SSD met Heatsink - M.2 NVMe - PCIe 4.0 - 1 TB baal alleen dat er weer een schone install nodig is voor mijn pc lol

18 Replies

• INSIDER_NL's avatar
    INSIDER_NL
    Seasoned Ace
    2 years ago
    @Trismagistos Ik verwacht dinsdag weer een nieuwe update season 6 hoop niet dat ik nu weer eerst moet deinstal en dan weer opnieuw moet downloaden met de update erbij in en dan weer installeren. GRRRRR
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 years ago

Dat hoop ik met jou, @INSIDER_NL,

Kan je aangeven in welke map de spelbestanden van Battlefield zitten?

De spelbestanden van al mijn EA spellen heb ik opgeslagen in D:\Program Files\EA Games

De andere EA spellen slaan bijna automatisch op in : D:\Program Files (x86)\Origin Games\

Zou je eens kunnen controleren of dat bij jouw ook zo is? Of staan deze mappen nog steeds op de C:Drive?

In de EA app onder het kopje Library kan je bij de tegels van de spellen op de drie puntjes klikken en daarna op 'view properties'. Hier vind je de plaats waar de spel bestanden worden opgeslagen.

Houd er rekening mee dat, als je gebruik maakt van de Cloudopslag van Microsoft Windows (OneDrive) de opslagbestanden van de spellen altijd worden opgeslagen in de map: C:\Users\[jouw gebruikersnaam]\OneDrive\Documenten. Als je de synchronisatie van de OneDrive uitschakelt of de OneDrive verwijdert. In de link hieronder lees je hoe je dat kunt doen:

OneDrive uitschakelen of verwijderen - Microsoft Ondersteuning

Kan je de map documenten ook verplaatsen naar een andere Drive. Ik heb mijn map Documenten verplaatst naar de D:Drive. Dat proces werkt in Windows 11 anders dan in Windows 10:

Hier vind je wat meer informatie: de eerste is voor Win 10 

Persoonlijke bestanden verplaatsen van C: naar D:-schijf (personalcomputercare.nl)

de tweede voor Win 11

Verplaats of herstel persoonlijke mappen in Windows 11 (pc-tips.info)

Ik heb begrepen dat jij jouw spellen wilt opslaan op de F:Drive. In dat geval adviseer ik een op de F:drive twee mappen aan te maken.

Eén met de naam 'Program Files'. Indien nodig maak daarin dan ook een submap aan met de naam: 'EA Games'.

Doe dat ook voor de spellen die nog geregistreerd worden in Origin.

Dat houdt in een map op de F:drive met de naam: 'Program Files (x86)' en een submap met de naam 'Origin Games'

Laat ajb even weten of je hier wat aan hebt.

• INSIDER_NL's avatar
    INSIDER_NL
    Seasoned Ace
    2 years ago
    @Trismagistos alle spellen staan op de F partitie ook in de map EA\Games, F:\Program Files (x86)\EA GAMES\Battlefield V alleen 2042 staat op de C omdat dat de ssd is. Onedrive is uitgeschakkeld, Het enige wat op C staat is alleen 2042,C:\Program Files\EA Games\Battlefield 2042. al mijn documenten downloads muziek staan allen op F schijf.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 years ago

Sorry dat ik zo traag van begrip ben, @INSIDER_NL,

Maar ik denk dat ik het probleem nu begin te begrijpen. Aangenomen dat je Battlefield 2042 per se op de SSD schijf (C:Drive) wilt hebben voor snelle toegang van data.

Het probleem zit 'm dus eerder in de beperktheid van het ontwerp. Ik vermoed dat je de aanvullende downloads niet los kunt maken uit de core van het spel en dat de EA app niet gemaakt is voor een dergelijke precieze configuratie. (you can't win 'm all)

Ik vrees dus dat de nieuwe update straks ook weer op de SSD drive wordt geplaatst omdat je daar ook de base game (core) hebt staan. 

Een bypass zou kunnen zijn dat je standaard toch alles op de F:drive plaatst en vandaaruit de basis onderdelen na de updates weer op de C:Drive zet (voor snelle toegang) Dat houd wel in dat je voor iedere update de basis weer terug moet plaatsen naar de F:drive omdat je daar meer ruimte hebt en de EA app de opdracht hebt gegeven om Battlefield 2042 daar te plaatsen.

Als het gaat om snelle toegang tot de data van BF2042 Zou je eventueel kunnen overwegen om een aparte externe SDD T7 aan te schaffen met voldoende capaciteit:

Portable SSD T7 - Gray (MU-PC2T0T) kopen? | Samsung NL  Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat je op jouw pc een USB C2 poort (vrij) hebt.  

Ik kan echter niet met zekerheid zeggen of dat in jouw situatie tot een verbetering leidt.

• INSIDER_NL's avatar
    INSIDER_NL
    Seasoned Ace
    2 years ago
    @Trismagistos ik heb gisteren deze besteld Samsung 990 PRO - Interne SSD met Heatsink - M.2 NVMe - PCIe 4.0 - 1 TB baal alleen dat er weer een schone install nodig is voor mijn pc lol
  • INSIDER_NL's avatar
    INSIDER_NL
    Seasoned Ace
    2 years ago
    @Trismagistos maar bedankt voor je advies en het meedenken. Wordt zeer gewaardeerd. vriendelijke groet Marcel van der Heijden
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 years ago

Een rigoureuze maar misschien wel noodzakelijke stap, @INSIDER_NL,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je baalt van al het werk dat je nu weer opnieuw moet doen en hoop dat alles een beetje zal meevallen.

Tot een paar jaar terug bouwde ik alles zelf. Maar ik ben wat dat aangaat inmiddels wel erg lui geworden.

Veel succes en laat ajb even weten hoe de nieuwe configuratie bevalt.

About EA app Algemene discussie

Heb je vragen over de EA-app? Deel ze hier!117 PostsLatest Activity: 19 days ago