Forum Discussion

884151938d09dd0's avatar
3 years ago
Solved

Ea app komt tijdens installatie met foutcode inst-14-23

Hallo,

Ik probeer de ea app te installeren op mijn windows 8.1 laptop, maar krijg tijdens het installeren elke keer foutcode inst-14-23, waarover ik geen informatie kan vinden op internet. Graag een oplossing.

• Heb gisteren alle MVS onderdelen verwijderd, en bij de nieuwe installatie kwam mijn pc met de melding dat ik windows update "KB2919355" moest installeren. Bleek dat mijn laptop hem niet uit zichzelf via windows update totaal kon installeren. Na handmatig de update proberen te installeren kwam ik uiteindelijk bij de exe uit die er nog niet opstond. Opnieuw geprobeerd om nu de ea app te installeren, en tot mijn verbazing werkte hij nu. De ea app werkt nu dus gelukkig bij mij.

Ik denk dat waarschijnlijk het feit dat de update KB2919355 niet compleet was de oorzaak was.

7 Replies

• Hey @884151938d09dd03,

Heb je de informatie in de onderstaande link al eens gelezen en heb je gecontroleerd of jouw Win 8.1 een 64 bit laptop is?

De EA app downloaden, installeren en bijwerken

Zou het kunnen zijn dat je antivirussoftware of de firewall de installatie van de EA app blokkeert?

Lees daarom ook de informatie in de link hieronder nog eens:

Achtergrondtoepassingen sluiten om de EA app uit te voeren

Laat even weten of je hiermee verder kunt. Zo niet dan kijken we samen even verder.

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    3 years ago
    Hey @884151938d09dd03,

Ik zou hier ook graag gelijk een oplossing voor willen, maar helaas is dat vaak niet gelijk mogelijk.

Daarom zijn er stappen voor probleemoplossing die je misschien kunt doorlopen om te kijken of dat die het probleem voor je oplossen. Hadden we maar een knop die gelijk alle problemen oploste! 😉

Ik raad je aan om even een kijkje te nemen naar de post van Trismagistos (die hierboven), misschien helpt dat je verder op weg.
  • Hoi,

Ik heb mijn virusscanner/firewall en de andere suggesties uitgesloten als oorzaak, en heb een 64 bits laptop. Kunnen jullie niet bij jullie zelf uitzoeken wat de foutcode betekend? Het lijkt me zeer sterk dat hij niet bij jullie zelf bekend is.

• Weten jullie al wat meer over de foutcode? Ik zou graag donderdag de nieuwste uitbreiding van de sims 4 willen spelen (welke notabene op mijn verjaardag uitkomt).

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @884151938d09dd03,

Heb je al geprobeerd om de oude Microsoft Visual Studio onderdelen te verwijderen en opnieuw te installeren?

In de link hieronder vind je meer informatie.

https://learn.microsoft.com/nl-NL/cpp/windows/latest-supported-vc-redist?view=msvc-170

Het kan zijn dat de oudere versies de foutmelding veroorzaken.

Je zal na de-installatie wel de nieuwere versies opnieuw moeten installeren.

Kies dan in ieder geva eerstl de x86 versie en installeer daarna pas de x64 versie.

Als het daarmee niet lukt kan je een DxDiag.txt aan je antwoord toevoegen. Ik kan aan de hand van dat diagnose bestand misschien nog andere suggesties doen.

• Heb gisteren alle MVS onderdelen verwijderd, en bij de nieuwe installatie kwam mijn pc met de melding dat ik windows update "KB2919355" moest installeren. Bleek dat mijn laptop hem niet uit zichzelf via windows update totaal kon installeren. Na handmatig de update proberen te installeren kwam ik uiteindelijk bij de exe uit die er nog niet opstond. Opnieuw geprobeerd om nu de ea app te installeren, en tot mijn verbazing werkte hij nu. De ea app werkt nu dus gelukkig bij mij.

Ik denk dat waarschijnlijk het feit dat de update KB2919355 niet compleet was de oorzaak was.

About EA app Technische problemen & bugs

Heb je problemen met de EA-app? Doe mee en rapporteer bugs en vind hulp bij downloads, DLC's, aankopen en inlogfouten.163 PostsLatest Activity: 13 hours ago