Forum Discussion

mexx6868's avatar
mexx6868
New Novice
1 month ago

FIFA 25-26 problemen

Geachte,

Ik schrijf u om een ernstig technisch probleem te melden dat mij verhindert om de game EA Sports FC 25  te spelen op mijn PlayStation 5 Pro-console.

Details van het probleem:

Wanneer ik het spel opstart, word ik door de software automatisch en verplicht doorgestuurd naar de PlayStation Store voor een 'accountcontrole' of 'regioverificatie'. Dit proces is vermoedelijk gerelateerd aan de lokale Belgische wetgeving omtrent kansspelen en de-activatie van FIFA/FC Points.

Het probleem is dat deze doorverwijzing naar de PlayStation Store faalt. De game blijft hangen, loopt vast, of de verificatie kan niet worden voltooid, waardoor ik het hoofdmenu van het spel niet kan bereiken. Het spel is hierdoor momenteel volledig onspeelbaar.

Wat ik reeds heb geprobeerd:

De game volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
De licenties van de PSN-account hersteld op de console.
Gecontroleerd op de nieuwste updates voor de game en de PS5-systeemsoftware.

Verzoek tot oplossing:

Het probleem ligt duidelijk bij een bug in de software van EA Sports FC 25, die de interactie met de Belgische PlayStation Store niet correct afhandelt.

Ik verzoek u vriendelijk doch dringend om:

Dit probleem te erkennen als een bekende softwarebug.
Mijn account handmatig te resetten of te markeren, zodat de verplichte doorverwijzing naar de Store wordt omzeild.
Instructies te geven over hoe ik dit probleem kan oplossen, of een indicatie te geven wanneer een patch wordt uitgerold die dit verhelpt.

Platform: PlayStation 5 Pro

10 Replies

• EA_QueenBee's avatar
    EA_QueenBee
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    1 month ago

Hoi mexx6868​,

Kan je een schermopname delen van wat je ziet? Ik denk niet dat dit wat heeft te maken met de Belgische wetgeving, maar met een schermopname heb ik een beter idee van wat er precies mis gaat.

• blaflip37's avatar
    blaflip37
    Rising Newcomer
    1 month ago
    • Ik heb een soort gelijk probleem op de ps4 pro. Is zie echter nergens een optie om een foto of screenshot te delen.
  • mexx6868's avatar
    mexx6868
    New Novice
    30 days ago

Bij het openen van EA Sports FC 25 op mijn PS5 Pro verschijnt deze melding over Belgische wetgeving waardoor ik niet online kan spelen.

• RSCAsupporter's avatar
    RSCAsupporter
    Newcomer
    30 days ago

Ik heb net hetzelfde, ik geraak zelf niet aan het hoofdscherm en kan de game zelfs niet spelen op mijn ps5. Ik heb hiervoor betaald, als er geen oplossing is/komt wil ik mijn geld terug. Ik moet niet boeten omdat jullie die licentie voor bellgie niet meer hebben of willen betalen. Ik speel enkel de Belgische competitie want de rest interesseert mij niet.  Ik wil mijn 70 euro terug. Of ik dien een klacht in aan jullie de keuze

• mexx6868's avatar
    mexx6868
    New Novice
    29 days ago

Geachte  
    Naar aanleiding van de verwijdering van mijn recente forumbericht op het EA Nederland Forum, schrijf ik u deze brief om de situatie te verhelderen en mijn verbazing hierover uit te spreken.
    Ik had een bericht geplaatst met als enige doel een andere gebruiker te helpen die moeite had met het indienen van een officiële klacht. Mijn bericht bevatte informatie over de juiste procedure om direct contact op te nemen met uw klantenservice, specifiek met betrekking tot problemen rondom de Belgische wetgeving en de speelbaarheid van het spel EA Sports FC 25 (voorheen FIFA).
    Het was uitdrukkelijk niet mijn intentie om de forumregels te overtreden, maar om een mede-speler te begeleiden naar de officiële kanalen voor klachtenafhandeling, aangezien het forum daarvoor niet de juiste plaats is. Ik ben er dan ook van overtuigd dat het verwijderen van mijn bericht onterecht was, gezien de behulpzame en informatieve aard ervan.
    Ik verzoek u vriendelijk om deze situatie te herzien en, indien nodig, de community manager te instrueren om berichten die legitieme hulp bieden bij het vinden van supportkanalen, niet zomaar te verwijderen.
    In afwachting van uw reactie.
    Met vriendelijke groet

• edetaldeur's avatar
    edetaldeur
    Rising Newcomer
    29 days ago

Ik heb dit ook. Ik speel via disc. Maar ik kan het wel spelen door gewoon voor het spel volledig opstart. De online verbinding te annuleren, voor het startscherm verschijnt. Dus de X knop annuleren. Dan gaat die op startscherm zonder verbinding. Dan gaat die automatisch verbinden met je keuze.

• mexx6868's avatar
    mexx6868
    New Novice
    28 days ago

ok ik zet gewoon even internet uit en wacht tot fifa25 is opgestart.dan zet ik de ps5 terug online en dan kan je idd online spelen. Thx Top ^^

Featured Places

Node avatar for FC 26 Technische problemen

FC 26 Technische problemen

Heb je problemen met FC 26? Meld hier aan voor hulp bij connectiviteit, prestatieproblemen, crashes en meer.Latest Activity: 6 hours ago
336 Posts