Forum Discussion

Marieke_Dirkje's avatar
4 years ago

Nieuwe laptop kopen

Hoi,

ik speel nu de Sims 4 legacy op mijn oude iMac computer. Maar ik mis de galerij en wil graag andere nieuwere Packs kopen. Alleen heb ik nul verstand van laptops en niet het grootste budget. Ik wil er zeker wat aan uitgeven maar dan wil ik er wel wat voor terug. Heeft iemand goede aanraders. Of tips en tricks bij het kopen van een laptop. 

groetjes, Molly

4 Replies

• Wat voor een geldbedrag wilt je gaan uitgeven, @Marieke_Dirkje?
    Wat wil je ermee gaan doen?

Laptophardware geeft mindere prestaties dan de hardware geplaatst in een normale "desktop" PC.
    PC kan je op maat laten bouwen, dit kan je geld besparen, voor datgene wat je er mee wilt gaan doen.
    Je zal iets meer geld moeten uitgeven, want de goedkopere hebben zo hun beperkingen.

De Sims 4 heeft geen zware computer nodig, die gemaakt is voor spellen.
    Voor meer spelplezier dien je makkelijk de aanbevolen systeemeisen van het basisspel te nemen. Al zeker als je aangeeft om de online functies en nieuwere aanvullende inhoud kunnen gebruiken.
    Daarnaast ligt het aan welke aanvullende inhoud dat je al gebruikt en nog wilt kopen. Zij hebben aparte (systeem)eisen, waaraan dient voldaan worden. Je zal lagere instellingen, minder details moeten gebruiken, als je niet voldoet aan de gestelde systeemeisen. Ook kan dit nog problemen geven.

Voldoende werkgeheugen, snellere processor, betere videokaart en voldoende opslagcapaciteit.
    Het ene model heeft het nieuwste, maar dan zal iets bezuinigd worden op iets anders.
    Bekijk in verschillende winkels eens, dan de voordelen en nadelen naast elkaar zetten.
    Zal je toch het geldbedrag moeten verhogen?

Groetjes.
  • Hey @Marieke_Dirkje,

Heb je al een idee wat je wil gaan kopen en wil je opnieuw een MacOS systeem of ben je ook bereid om over te stappen naar een Windows besturingssysteem. Zeker als het gaat om aanvullende software zijn er nogal wat verschillen tussen de twee systemen. Het is ook afhankelijk of je nog meer computers in huis hebt en of je die met elkaar wilt laten samenwerken. 

Een ding is zeker, als je alleen een computer wilt aanschaffen om De Sims 4 op te spelen dan raad ik je toch echt een windows systeem aan. Daarin heb je ook heel veel keus en die systemen zijn relatief goedkoper dan MacOS. 

Als je ook meer uitbreidingspakketten wilt aanschaffen en eventueel met modificaties wilt spelen dan raad ik je zeker aan om uit te gaan van de aanbevolen systeemeisen voor De Sims 4: The Sims 4 - Systeemeisen voor De Sims 4 (ea.com) Kijk dan in de link onder het kopje aanbevolen en kopieer dat als je op zoek gaat naar een nieuwe laptop.

Tag me hier even als je een laptop hebt gevonden en je wilt weten of die ook voldoet aan die eisen.

Het is op dit forum de bedoeling dat spelers elkaar helpen; dus ook met dit soor vragen.

Veel succes met zoeken en laat even weten als je iets hebt gevonden.

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago
    Hey @Marieke_Dirkje,

Bovenstaande posts zullen je in ieder geval al goed op weg helpen met waar je naar moet kijken bij de aanschaf van een nieuwe computer (laptop, PC, Windows of macOS etc.). Méér, eigenlijk hangt alles af van één ding; het budget dat je er aan wilt uitgeven. Meestal is het zo dat macOS apparaten duurder zijn dan Windows apparaten, waardoor je al vaak flink meer kwijt bent.
  • Heb je al een keuze gemaakt of wil je nog een advies, @Marieke_Dirkje,

Als je hier een paar links deelt met jouw keuze kunnen we je eventueel helpen met aangeven welk systeem geschikt is voor De Sims 4 en de uitbreidingspakketten. 

About De Sims 4 Algemene discussie

Neem deel aan vrolijke discussies, deel tips en wissel ervaringen uit over de Sims 4 Uitbreidingspakketten, Game Packs, Accessoirespakketten en Kits.428 PostsLatest Activity: 8 days ago