Forum Discussion

Kalflutzooi's avatar
3 years ago
Solved

Sim vriest dood

Ik heb een Sim die aan het doodvriezen is. Tis super winter en ijskoud en ik kwam bij mijn Sims gezin aan. Eentje stond in de vrieskou in haar bikini, nou snap ik dat ze dan doodvriest en dat ik die melding kreeg. Ik heb haar dan ook gelijk warm aangekleed en ze moest toen naar school, daar was het nog steeds koud en ze bleef het ook maar koud hebben, helemaal blauw etc. Heb haar toen zelfs even onder een warme douche gezet, haar naar meerdere locaties gestuurd (waar het ook warmer was) maar ze krijgt het maar niet warm, maakt niet meer uit wat ze aanheeft, ze blijft maar blauw. Heb ook al geprobeerd door de shift toets ingedrukt te houden “Sim herstellen” geklikt maar ook dat helpt niet. Ik ben als de dood dat ik haar ga verliezen. Zolang ik met een ander gezin speel gebeurt er niks met haar omdat ik heb ingesteld dat mijn gezinnen niet dood kunnen gaan als ik daar niet mee speel, maar zodra ik bij hun weer in speelmodus kom staat zij weer op doodvriezen. Hoe los ik dit op zonder haar te verliezen? Uiteraard heb ik wel opgeslagen om mijn andere voortgang niet te verliezen…Ps. ze is een tiener

• Kalflutzooi's avatar
    Kalflutzooi
    3 years ago

@Trismagistos 

Ik heb haar weten te redden! Ik heb de ijsbestendigheid voor haar gekocht en ingeschakeld en al voordat ik de kans kreeg haar ook nog even te verwarmen bij de openhaard werd ze alweer normaal! Bedankt voor de hulp!

6 Replies

• Hey @Kalflutzooi,

Dat is zeker een lastige situatie. Niemand wil dierbare Sims verliezen. Omdat ik niet precies kan zien wat de oorzaak is kan ik alleen maar adviseren om je Sim zo dicht mogelijk bij een open haard te laten staan. Doe haar/hem dan ook zoveel mogelijk winterkleren aan en duimen dat het goed gaat. Het is al een tijdje geleden dat ik met De Sims 3 heb gespeeld dus ik moet even zoeken naar een goede oplossing. 

Een mogelijkheid is om een opgeslagen spel te starten waar die Sim nog een stuk jonger is. 

Ik zorgde altijd dat ik meerdere varianten van een zelfde spel opsloeg. Ik weet natuurlijk niet of jij dat ook hebt gedaan.

Hoe meer informatie je geeft hoe beter ik je zou kunnen helpen met het zoeken naar een oplossing.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @Kalflutzooi,

Goed om te weten dat het om De Sims 4 gaat. 

Ik heb je berichten en het hele draadje even overgezet naar de algemene discussie op de Sims 4 pagina.

Dank je trouwens voor de schermopname.

Ik heb, denk ik, wel een advies voor je: Koop in bouwen een open haard plaats die in je huis en zet je Sim daarnaast. Meestal duurt het een minuut of vier/vijf voordat het blauwbekken overgaat.

Je kunt ook in de categorie apparaten een thermostaat kopen en die op hoog zetten. 

Als je dit verschijnsel nog maar net ziet (hebt gezien) kan je hopelijk ook nog wat anders proberen. Kijk daarvoor even naar dit artikeltje:
    https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/Opslagbestand-herstellen/m-p/11733793#M14514.

Houd er rekening mee dat dit niet werkt als je, zoals je aangaf, al te vaak van huishouden bent veranderd.

Aan de ramen kan ik zien dat het buiten heel erg koud is. Controleer daarom of het huis van je Sim ook echt dicht is. Hoe ingewikkelder je huis hoe meer kans er bestaat dat er nog open stukken, daken of muren zijn.

Tot slot koop voor je Sim met de levenslange beloningspunten de ijsbestendigheid.

Laat ajb even weten of je jouw sim vanbde dood door vrieskou hebt weten te redden.

• Kalflutzooi's avatar
    Kalflutzooi
    3 years ago

Bedankt voor de reactie @Trismagistos 

De thermostaat staat sowieso op warm bij dit gezin in de woning, het gekke is inderdaad ook dat ik haar dan weer warm omkleed als ik bij dat gezin aan kom, ze dan aan het doodvriezen is en zodra ik weer bij een ander gezin heb gespeeld en weer bij haar terugkom dat ze dan weer in haar bikini staat, wel binnen met de thermostaat aan maar ze blijft het koud hebben. De rest van haar gezin heeft hier totaal geen last van en beland ook niet in zijn/haar zwemkleding. Ik zou morgen even goed gaan bekijken of de woning goed is afgesloten ook al is zij de enige die er last van hebt, anders probeer ik wel even of ik haar warm krijg bij de openhaard en/of met dat ijsbestendigheid drankje van tevredenheidspunten. Ps. kan je met zo’n ijsbestendigheid kopen ervoor zorgen dat je Sim stopt met blauwbekken? Of is het huidige bevriezen dan niet opgelost? Ik ga morgen in ieder geval wat van je opties uitproberen. Laat het je weten. 

• Kalflutzooi's avatar
    Kalflutzooi
    3 years ago

@Trismagistos 

Ik heb haar weten te redden! Ik heb de ijsbestendigheid voor haar gekocht en ingeschakeld en al voordat ik de kans kreeg haar ook nog even te verwarmen bij de openhaard werd ze alweer normaal! Bedankt voor de hulp!

About De Sims 4 Algemene discussie

Neem deel aan vrolijke discussies, deel tips en wissel ervaringen uit over de Sims 4 Uitbreidingspakketten, Game Packs, Accessoirespakketten en Kits.428 PostsLatest Activity: 8 days ago