Forum Discussion

ClaudiaMws's avatar
3 years ago
Solved

Terugbetaling onspeelbare kits

Dag iedereen, ik heb meermaals contact gehad met de EA klantenservice in verband met twee kits die ik in januari ‘23 heb aangeschaft. Alleen zijn deze onspeelbaar, omdat er een fout was bij de betaling. Dit is blijkbaar een algemeen probleem bij verschillende gamers. Ondertussen is er nog steeds geen oplossing gekomen en we zijn al een half jaar verder. Wat nu?

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    3 years ago
    Hey @ClaudiaMws,

Hmm, dat is inderdaad apart dan. Helaas kunnen wij sowieso niet helpen met account en/of betalingsproblemen via the forums, hiervoor moet men de klantenservice contacteren, maar ik kan je verzekeren dat alles vanuit onze kant ook 'goed' verlopen is en goed staat. Mocht je de klantenservice contacteren, dan kunnen ze ook weinig voor je doen neem ik aan, aangezien ze geen optie hebben voor een terug betaling omdat volgens on systeem de betaling(en) nooit gelukt zijn... Vandaar dat je misschien van het kastje naar de muur wordt gestuurd, wat natuurlijk erg vervelend is.

Misschien zou je Sofort, of Global Collect, proberen te contacteren om te kijken of dat die je verder kunnen helpen?

7 Replies

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    3 years ago
    Hey @ClaudiaMws,

Helaas weet ik niet precies waar je het over hebt, dus ik vermoed dat het niet zo bekend is als men denkt.

Zou je misschien wat meer informatie kunnen geven? Over welke kits gaat het? Hoe heb je die gekocht? Is dit EA account, waar je deze forum post mee plaatst, hetzelfde EA account als waarmee je de kits hebt gekocht?

• @EA_Leeuw  schreef:
    Hey @ClaudiaMws,

Helaas weet ik niet precies waar je het over hebt, dus ik vermoed dat het niet zo bekend is als men denkt.

Zou je misschien wat meer informatie kunnen geven? Over welke kits gaat het? Hoe heb je die gekocht? Is dit EA account, waar je deze forum post mee plaatst, hetzelfde EA account als waarmee je de kits hebt gekocht?

Hey EA_Leeuw, het gaat over de volgende kits: Sims 4 Intimates & Sims Bathroom Clutter. Ik heb toen contact gehad via de chat en een paar weken geleden ook nog eens. Toen zeiden ze me dat er een oplossing in de maak is, maar tot op heden heb ik nog niets vernomen hierover. De kits heb ik gekocht via Sofort in Origin (is naar de rekening gestort van Global Collect BV en dus van mijn rekening gegaan). Klopt, via deze account heb ik de aankoop gedaan.

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    3 years ago
    @ClaudiaMws, dankjewel voor de info.

Ik heb even het een en ander nagekeken op je account en in je case geschiedenis en ik vermoed dat het een en ander niet helemaal goed gecommuniceerd is.

Het probleem wat bij ons bekend was heeft niks te maken met dat jouw aankopen niet gelukt zijn. Het (toen) bekende probleem is ook al reeds opgelost.

Ik heb even je account nagekeken, wat we normaal niet doen via de forums, en ik kan inderdaad zien dat je een aantal dingen hebt proberen te kopen en dat die allemaal mislukt zijn.

Zou ik misschien mogen weten hoe je die precies hebt proberen te komen? Was dit via Origin voor PC of Mac, de EA app of via de EA.com website? Ook zou ik graag willen weten via welke betaalmethode je de aankoop(en) hebt proberen te maken. Was dit via iDEAL of bijvoorbeeld een Credit Card, of misschien PayPal?

Ik kan je wel zeggen dat er inderdaad niks bij ons is binnen gekomen kwa geld, waardoor de uitbreidingen ook niet voor jou beschikbaar zijn. Alles in ons systeem staat op 'niet gelukt', dus wij hebben ook geen geld o.i.d. ontvangen van jouw bank. Mocht je nog steeds op het geld wachten van de mislikte betaling(en), is het aan te raden om contact op te nemen met je bank om te kijken of dat die iets voor je kunnen zien.

Dankjewel alvast en succes!

• @EA_Leeuw  schreef:
    @ClaudiaMws, dankjewel voor de info.

Ik heb even het een en ander nagekeken op je account en in je case geschiedenis en ik vermoed dat het een en ander niet helemaal goed gecommuniceerd is.

Het probleem wat bij ons bekend was heeft niks te maken met dat jouw aankopen niet gelukt zijn. Het (toen) bekende probleem is ook al reeds opgelost.

Ik heb even je account nagekeken, wat we normaal niet doen via de forums, en ik kan inderdaad zien dat je een aantal dingen hebt proberen te kopen en dat die allemaal mislukt zijn.

Zou ik misschien mogen weten hoe je die precies hebt proberen te komen? Was dit via Origin voor PC of Mac, de EA app of via de EA.com website? Ook zou ik graag willen weten via welke betaalmethode je de aankoop(en) hebt proberen te maken. Was dit via iDEAL of bijvoorbeeld een Credit Card, of misschien PayPal?

Ik kan je wel zeggen dat er inderdaad niks bij ons is binnen gekomen kwa geld, waardoor de uitbreidingen ook niet voor jou beschikbaar zijn. Alles in ons systeem staat op 'niet gelukt', dus wij hebben ook geen geld o.i.d. ontvangen van jouw bank. Mocht je nog steeds op het geld wachten van de mislikte betaling(en), is het aan te raden om contact op te nemen met je bank om te kijken of dat die iets voor je kunnen zien.

Dankjewel alvast en succes!

Bedankt alvast voor de snelle reactie!

Beide kits heb ik via Origin voor Macbook gekocht. De betaling is inderdaad een aantal keer mislukt, omwille van technische problemen bij Sofort toen (kreeg ik als melding). 1x lukte het wel, want ik heb van mijn bank 2 rekeningafschriften ontvangen dat de bedragen van mijn rekening zijn gegaan. De betaling is via Sofort gegaan en heb toen mijn bank moeten aanduiden. 

Het bizarre is ook dat ik een paar dagen wel met de kits heb kunnen spelen, dus ik vermoed dat er dan toch een betaling is ontvangen bij jullie. Mijn bank zegt ook dat ze de bedragen naar Global Collect BV hebben gestort. Ik kan de afschrijvingen per mail bezorgen als bewijs.

Hopelijk kan ik nu toch opnieuw met de kits spelen, want mijn bank heeft al een tijd geleden laten weten dat alles langs hun kant in orde is gebracht. Kan er een oplossing gevonden worden?

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    3 years ago
    Hey @ClaudiaMws,

Hmm, dat is inderdaad apart dan. Helaas kunnen wij sowieso niet helpen met account en/of betalingsproblemen via the forums, hiervoor moet men de klantenservice contacteren, maar ik kan je verzekeren dat alles vanuit onze kant ook 'goed' verlopen is en goed staat. Mocht je de klantenservice contacteren, dan kunnen ze ook weinig voor je doen neem ik aan, aangezien ze geen optie hebben voor een terug betaling omdat volgens on systeem de betaling(en) nooit gelukt zijn... Vandaar dat je misschien van het kastje naar de muur wordt gestuurd, wat natuurlijk erg vervelend is.

Misschien zou je Sofort, of Global Collect, proberen te contacteren om te kijken of dat die je verder kunnen helpen?

• @EA_Leeuw  schreef:
    Hey @ClaudiaMws,

Goedemorgen, ik heb contact opgenomen met Sofort en ze hebben me de volgende mail gestuurd: 

Dear Ms.,

We have been contacted by Sofort GmbH regarding your payment.

Thank you for contacting Worldline.

Worldline is a Payment Service Provider. A Payment Service Provider processes payments on behalf of other companies. 

Please be informed that your payment is received and reported to Electronic Arts Inc. on 08-Feb-2023 with payment reference number 748124987849.

For any further questions regarding your payment, your purchase or possible refund request, I kindly advise you to contact Electronic Arts Inc. directly via the following website: https://help.ea.com/.

With Kind Regards,

Tsiky
    Customer Services
    [edit: email address removed]

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    3 years ago
    Hey @ClaudiaMws,

Zoals eerder aangegeven kunnen wij helaas sowieso niet helpen met account en/of betalingsproblemen via the forums, hiervoor moet men de klantenservice contacteren. Deze kun je contacteren via https://help.ea.com/nl/contact-us.

Hopelijk kom je er zo uit.

About De Sims 4 Algemene discussie

Neem deel aan vrolijke discussies, deel tips en wissel ervaringen uit over de Sims 4 Uitbreidingspakketten, Game Packs, Accessoirespakketten en Kits.429 PostsLatest Activity: 5 days ago