Forum Discussion

Zilverwolf2's avatar
Zilverwolf2
Rising Adventurer
4 years ago

Welke desktop is geschikt?

Hallo allemaal, Sinds de laatste patch is het gedaan met mijn desktop. Ik moet zeggen voor zo'n oud beestje met een grafische kaart die al verouderd was toen ik nog Sims 3 speelde heeft hij het nog altijd goed gedaan. Nu hapert het spel de hele tijd. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe desktop. Ik speel zowel sims 3 als sims 4 (niet te gelijkertijd natuurlijk) met ontzettend veel Custom content en mods (kan niet meer zonder). Mijn budget is helaas niet groot en ik heb er een paar op het oog maar weet niet of ze goed genoeg zijn. Ben totaal niet technisch aangelegd. De specificaties zijn wel in het duits. Hopenlijk is dat geen probleem.

1. Gaming PC von Megaport. Als Herzstück des Hochleistungsrechners kommt der brandneue AMD Ryzen 5 3500X Prozessor mit rasanten 6x 4.10 GHz im Turbomodus zum Einsatz.

Technische Daten
- Betriebssystem: Windows 10 Home
- Prozessor: AMD Ryzen 5 3500X 6 x 3600 MHz (Turbo bis 4100MHz)
- Mainboard: Markenmainboard A320M
- WLAN: WLAN Highspeed Karte Typ 802.11bgn für kabellose Internetverbindung
- Arbeitsspeicher: 16GB DDR4 RAM 2400 MHz
- Grafikkarte: Nvidia GeForce GTX 1650 4GB GDDR5
- 1. Festplatte: 240GB SSD High Performance interne SSD
- 2. Festplatte: 1000 GB SATA III 7200U/min Toshiba
- Gehäuse: Megaport Hunter LED
- Laufwerk: ohne Laufwerk
- Netzteil: 400 Watt Xilence Performance
35-DE
WEEE Reg. DE 12179715
Technische Daten
Prozessor
Prozessor Ryzen 5 3500X 6x3,60 GHz
Prozessor-Taktfrequenz 3600 MHz
Prozessor-Taktfrequenz mit Turbo 4100 MHz
Prozessor-Nummer AMD Ryzen 5
Anzahl Prozessorkerne 6
Anzahl Threads 6
Arbeitsspeicher
Arbeitsspeicher-Typ DDR4
Arbeitsspeicher-Größe 16 GB
Arbeitsspeicher-Konfiguration 16GB DDR4 RAM 2400 MHz
Speichergeschwindigkeit 2400 MHz
Grafikkarte
Grafikkarte Hersteller Nvidia
Grafikkarte NVIDIA GeForce GTX 1650
Grafikspeicher dediziert 4 GB
Grafikspeicher-Typ GDDR5
Gesamter verfügbarer Grafikspeicher 4 GB
Festplatte
Festplatte 1 SSD , 240 GB , SATA 6 Gbps
Festplatte 2 HDD , 1000 GB , 7200 U/Min. , SATA 6 Gbps
Festplattentyp 1.Festplatte SSD
Festplattenkapazität 1. Festplatte 240 GB
Schnittstelle 1. Festplatte SATA 6 Gbps
Festplattentyp 2.Festplatte HDD
Festplattenkapazität 2. Festplatte 1000 GB
Rotationsgeschwindigkeit 2. Festplatte 7200 U/Min.
Schnittstelle 2. Festplatte SATA 6 Gbps
SSD-Speicher Ja
Mainboard
Chipsatz A320M
Mainboard-Hersteller MSI
Prozessorsockel AM4
Optisches Laufwerk
Laufwerkstyp Nein
Konnektivität
Bluetooth Nein
Anschlüsse HDMI, DVI, USB, LAN
WLAN Ja
Ausstattung
Betriebssystem Windows 10 Home
Kühlart Luftkühlung

Prijs: 799,00 aanbieding

2. Prozessor
Prozessor Ryzen 5 2600 6x3,40 GHz
Prozessor-Taktfrequenz 3400 MHz
Prozessor-Taktfrequenz mit Turbo 3900 MHz
Prozessor-Nummer AMD Ryzen 5
Anzahl Prozessorkerne 6
Anzahl Threads 12
Arbeitsspeicher
Arbeitsspeicher-Typ DDR4
Arbeitsspeicher-Größe 16 GB
Arbeitsspeicher-Konfiguration 16GB DDR4 RAM 2400 MHz
Speichergeschwindigkeit 2400 MHz
Grafikkarte
Grafikkarte Hersteller Nvidia
Grafikkarte NVIDIA Geforce GTX 1050Ti
Grafikspeicher-Typ GDDR5
Gesamter verfügbarer Grafikspeicher 4 GB
Festplatte
Festplatte 1 HDD , 0 GB , 7200 U/Min. , SATA 6 Gbps
Festplatte 2 HDD , 1000 GB
Festplattentyp 1.Festplatte HDD
Festplattenkapazität 1. Festplatte 0 GB
Rotationsgeschwindigkeit 1. Festplatte 7200 U/Min.
Schnittstelle 1. Festplatte SATA 6 Gbps
Festplattenkapazität 2. Festplatte 1000 GB
SSD-Speicher Nein
Mainboard
Chipsatz A320M
Mainboard-Hersteller MSI
Prozessorsockel AM4
Optisches Laufwerk
Laufwerkstyp Nein
Konnektivität
Bluetooth Nein
Anschlüsse HDMI, DVI, USB, LAN
WLAN Nein
Ausstattung
Betriebssystem Windows 10
Kühlart Luftkühlung

Prijs: 729,00 euro

3.Technische Daten
Prozessor
Prozessor Intel® Core™ i5-10400 Prozessor (bis zu 4,30 GHz mit Intel® Turbo-Boost-Technik 2.0, 12 MB Intel® Cache)
Prozessor-Taktfrequenz 2.90 GHz
Prozessor-Taktfrequenz mit Turbo 4.30 GHz
Prozessor-Marke Intel®
Prozessor-Nummer i5-10400
Prozessor-Modell Core™ i5
Anzahl Prozessorkerne 6
Anzahl Threads 12
Arbeitsspeicher
Arbeitsspeicher-Typ DDR4
Arbeitsspeicher-Größe 8 GB
Grafikkarte
Grafikkarte GTX 1650 4GB GDDR6
Grafikspeicher-Typ GDDR6
DirectX 12
Festplatte
Anzahl installierter Festplatten 2
Festplatte 1 SSD , 480 GB , SATA
Festplatte 2 HDD , 1 TB , SATA
Festplattentyp 1.Festplatte SSD
Festplattenkapazität 1. Festplatte 480 GB
Schnittstelle 1. Festplatte SATA
Festplattenkapazität 2. Festplatte 1 TB
Schnittstelle 2. Festplatte SATA
SSD-Speicher Ja
Mainboard
Chipsatz H410
Mainboard-Hersteller MSI
Mainboard-Formfaktor µATX
Prozessorsockel 1200 (LGA)
Maximale Prozessoranzahl 1
Optisches Laufwerk
Laufwerkstyp DVD Brenner
Blu-ray Laufwerk Nein
Konnektivität
Bluetooth Nein
Anschlüsse Front: 2x USB 3.0, 1x Audio In, 1x Audio Out, Hinten: 1x PS/2 Tastatur & Maus Kombo, 1x HDMI, 1x DVI, 2x USB 3.0, 4x USB 2.0, 1x RJ-45, 3x Audioanchlüsse
WLAN Nein
Ethernet Übertragungsrate 10/100/1000 MBit/s
Ton
Soundkarte Realtek ALC892
Ausstattung
Betriebssystem Windows 10 Home
Kartenleser Nein
Tastatur Ja
Leistung Netzteil 400 Watt
Software inklusive Brennersoftware, Gratis Antivirensoftware
Kühlart Luftkühlung

Prijs 680,00 euro

Kan iemand mij helpen met de keuze voor de beste pc zodat ik in ieder geval weer een aantal jaartjes vooruit kan? Ik was nog vergeten te vertellen dat ik graag op ultrahoge instellingen zou willen spelen zonder aan kwaliteit in te leveren.

10 Replies

• Welkom op het Nederlandstalige forum, @Zilverwolf2.

Kan je deze gegevens duidelijk vermelden in het Nederlands. Om hoeveel systeemspecificaties gaat het?
    Gebruik van grote hoeveelheden tekst kan je beter vermijden, om het leesbaarder te houden.
    Kan je hiervan schermafdrukken maken? Deze dan opslaan als een afbeeldingsbestandstype en dan toevoegen bij je reactie als een bijlage.

Zijn De Sims 3 en de Sims 4 alleen de spellen die je daarmee wilt spelen?
    Een actie spel of race spel zal meer vragen van de computer. Tevens gaat het hier ook om de mooiere details.
    Meerdere spellen of zwaardere software) kan je vaak niet tegelijkertijd samen openhouden.
    Zit je met een bepaald budget?
    Kan je hierbij nog uitbreidingen voordat je koopt of is dat later nog mogelijk?

De systeemeisen voor De Sims 3 (alleen basisspel): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-3#store-page-section-requirements
    Om aanvullende inhoud te kunnen gebruiken gelden er weer aparte systeemeisen. Naast het ook voldoen van de aanbevolen systeemeisen van het basisspel, om er meer plezier uit te halen.
    Voor De Sims 3 zullen een snellere processor, meer werkgeheugen en snellere harde schijf meer kunnen uitmaken.

De systeemeisen voor De Sims 4 (alleen basisspel, normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
    Om aanvullende inhoud te kunnen gebruiken gelden er weer aparte systeemeisen. Naast het ook voldoen van de aanbevolen systeemeisen van het basisspel, om er meer plezier uit te halen.

Je DxDiag informatie kan je zo verzamelen: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/
    Vervolgens deze opslaan als een tekstbestand en toevoegen bij je reactie als een bijlage.

Het gebruik van aangepaste inhoud (zogenoemde "modificaties") is op eigen risico en worden in algemeen hier niet ondersteund.
    Zij staan bekend om diverse problemen te geven. Gebruik je grote aantallen dan is dit sneller in zicht. Zeker als de computer net voldoet aan de minimale systeemeisen.
    Ook bestaat de mogelijkheid, dat sommige niet met elkaar kunnen samenwerken.
    Werkgeheugen onder 4 GB is af geraden. De 8 GB is meestal genoeg voor het basisspel, met een paar aanvullende inhoud en een kleine aantal voor aangepaste inhoud.
    Je zal een keuze maken in de gebruikte aantallen.

Een normale desktop PC gaat tot wel 3 jaren mee, op het technisch gebied. Voor een laptop zal dit minder zijn.

Voordat je de nieuwe PC koopt, zal je zeker weten dat deze de gewenste spellen met de aanvullende inhoud, gemakkelijk kan draaien.

Groetjes.
  • @Zilverwolf2 Je laat een heleboel losse onderdelen zien maar ik zie nergens in welke configuratie je die onderdelen zou willen plaatsen. IK heb zelf jarenlang mijn eigen desktops gebouwd en later heb ik ze laten bouwen op de specificaties die ik opgaf. Daar heb je wel wat geld voor nodig.

Ik zie dat er voor de eerste een prijs wordt aangegeven en ik kijk dan even niet naar de opslagcapaciteit of het moederbord.

De eerste kost € 799,-  (en dat dat een aanbieding) AMD Ryzen 5 3500X 6x 4.10 GHz met 16 GB DDR4 en een NVIDIA GeForce GTX 1650 

De tweede kost € 729,- AMD Ryzen 5 2600 6x3,40 GHz met 16 GB DDR4 en een NVIDIA Geforce GTX 1050Ti

De derde kost € 680,- Intel® Core™ i5-10400 met 8 GB DDR4 en een GTX 1650 

Dan heb je eigenlijk door de nummering zelf al aangegeven welke de beste keus zal zijn. De eerste is al een aanbieding voor € 799,- en is van dat rijtje de beste. Als je ook wilt overclocken en veel mods en cc gebruikt dan zal je bij een gemiddeld gebruik na een jaar of 5 toe zijn aan een nieuwe desktop. 

Als je kiest voor hogere en dus snellere specificaties zal jouw desktop waarschijnlijk langer meegaan en meer plezier geven. Een goede gaming PC kost tegenwoordig meer dan het dubbele dan dat jij er aan uit wil geven. Maar als je alleen de Sims speelt dan zal de eerste die je hebt aangegeven zeker voldoende zijn.

Als je zoekt naar een gebruikte PC kijk dan ook eens bij Alternate. Zij hebben vaak heel goede aanbiedingen.

Veel succes met je aanschaf.

Hartelijke groet.

• Zilverwolf2's avatar
    Zilverwolf2
    Rising Adventurer
    4 years ago

Dank je wel voor je antwoord. Ik had gehoopt dat de bovenste in de rij wel iets meer firepower had maar als ik het goed begrijp zou ik hier de komende 5 jaar wel mee kunnen spelen ook de sims 3 maar meer werkgeheugen en rekenkracht zou beter zijn. Ik ga ook zeker kijken bij Alternate. Een pc laten bouwen is misschien wel een optie maar helaas heb ik geen 1500 tot 2000 te besteden. Zou nog kunnen stretchen tot 1000 maar voor meer krijg ik mijn echtgenoot echt niet aan boord.

Helaas ben ik totaal niet computer technisch. Als ik voor beter zou gaan, aan welke processor, videokaart, werkgeheugen etc. zou ik dan moeten denken? Ik speel sims 3 en sims 4, Beide sims met veel custom content en mods. Rollercoaster tycoon, zoo tycoon. Anno .Geen shootergames maar wel strategische spellen  zoals civilization. (al is dat meer mijn man)

• Zilverwolf2's avatar
    Zilverwolf2
    Rising Adventurer
    4 years ago
    @RealSimmor0 Het gaat om 3 computers maar inmiddels weet ik al dat nummer 2 en 3 zeker afvallen. 1. zou dus kunnen (die van 799,00) maar die is niet echt toekomstbestendig heb ik begrepen. Ik zou eigenlijk moeten kijken naar een gaming pc. Alleen ik heb niet zoveel budget.
  • Zilverwolf2's avatar
    Zilverwolf2
    Rising Adventurer
    4 years ago
    @Trismagistos Als ik een andere betere pc vind. Bij voorkeur een gaming pc. Mag ik dan de specificaties aan jou voorleggen om te kijken of die wel voldoet. Ik heb namelijk al eens een computer gekocht denkend dat die heel geschikt was. Naderhand bleek het een fiasco te zijn die de sims helemaal niet kon draaien. Al hield de verkoper vol van wel. Daarom durf ik zelf niets te kopen en heb ik advies nodig omdat de specificaties me helemaal niets zeggen.
    In ieder geval heel hartelijk bedankt.
    Groetjes.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

@Zilverwolf2 Natuurlijk mag je een eventuele andere computer en de specificaties voorleggen. Geef dan ook gelijk aan waar je deze zou willen aanschaffen (desnoods even met een link) dan kan ik het vergelijken met mogelijke andere opties in een vergelijkbare prijsklasse. Voor net onder de € 1000,- kan je ook een behoorlijke machine aanschaffen die voldoet aan je wensen van veel mods en cc.

Laat maar weten wanneer je iets op het oog hebt.

Veel succes. 😉

• Zilverwolf2's avatar
    Zilverwolf2
    Rising Adventurer
    4 years ago

Geen idee hoe dat werkt. Maar ik heb de tekst vertaald en ingekort. Hopenlijk is het zo wel leesbaar. De andere 2 pc's zijn vervallen

Technische gegevens:

Besturingssyseem Windows 10 home
    Processor: AMD Ryzen 5 3500X 6x3600 MHz (Turbo tot 4100 MHz)
    Moederbord Chipsats A320M
    - WLAN kaart type 802.11 bgn voor WIFI
    - Werkgeheugen 16GB DDR4 RAM 2400 MHz
    - Grafische kaart : Nvidia GeForce GTX 1650 4GB GDDR5
    - 1. Harde schijf: 240GB SSD High Performance interne SSD , SATA 6 Gbps
    - 2. Harde schijf: 1000 GB SATA III 7200U/min Toshiba
    - Ombouw: Megaport Hunter LED
    - Geen CD of Brander
    - Netzteil: 400 Watt Xilence Performance
    Aantal processorkernen 6
    Threads 6
    Werkgeheugen 16 GB DDR4
    Werkgeheugen configuratie 16GB DDR4 RAM 2400 MHz
    Opslagsnelheid 2400 MHz
    Gezamenlijke grafische opslag 4 GB
    SSD opslag
    Aansluitingen HDMI. DVI, USB, LAN, WLAN
    Koeling: Luchtkoeling

Alvast heel hartelijk bedankt.

Groetjes

• Zilverwolf2's avatar
    Zilverwolf2
    Rising Adventurer
    4 years ago
    @Trismagistos Dank je wel. Mogelijk vind ik niet meteen iets maar als ik iets vind zal ik het zeker aan je voorleggen met een link. Nogmaals heel erg bedankt.
    Groetjes

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

@Zilverwolf2 Ik heb ook nog heel even voor je naar een gaming PC gekeken en vond er een net onder het maximum besteedbare bedrag. ASUS ROG Strix G15DH-NL051T gaming pc Zwart, 16 GB, GTX 1650, Gb-LAN, WiFi 5, Win 10 Home (alternate.nl). Als je deze vergelijkt met de pc die je nu als voorkeur aangeeft dan zie je dat er net overal een tandje bij zit. Nadeel is dat deze pc een onbekende levertijd heeft. 

Je ziet dat er tussen jouw keuze en je maximale bedrag toch nog wel winst te boeken is.

Ik wens jullie veel wijsheid toe.

Hartelijke groet.

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    4 years ago
    Het ligt er aan wat je er mee wilt gaan doen en wat jouw budget is hiervoor, @Zilverwolf2.
    De Sims 4 heeft niet zo veel nodig, dus daarvoor je niet speciaal een PC te kopen die gemaakt is voor spellen. Het zal wel helpen, zeker als je aanvullende inhoud en veel aangepaste inhoud gaat gebruiken.
    Voor De Sims 3, want daarmee zal je toch meer laadschermen zien.
    Ga je echter actie en/of race spellen spelen, dan heb je toch een zwaardere PC nodig.

Voor de andere spellen dien je hun systeemeisen te bekijken. Wat is het spel dat het meeste nodig heeft?
    Worden er nog aparte systeemeisen vermeld?
    Mocht je betere details willen hebben, dan zal je tegen de aanbevolen systeemeisen aanzitten.
    Wat eigenlijk zeker geld voor het gebruik van aanvullende inhoud, wil je meer plezier aan jouw spel hebben

Een NVidia GeForce GTX 1050 is eigenlijk niet zo geschikt voor spellen.

Kerstversiering in de behuizing doet niks met betere prestaties, dus die kan je weglaten.
    Daarnaast zal je Duitstalige software erbij krijgen, je bent gebonden aan hun landelijke voorwaarden en rechten.

Vermijd dus PC onder de 800 Euro. Je zal eerder tegen de 1000 of even er heen komen voor een goede PC. Meestal wordt een monitor niet erbij geleverd.
    Een i5 processor boven de 2.5 GHz, met 16 GB werkgeheugen, een NVidia 1060 videokaart en een harde schijf vanaf 1 TB kan voldoende zijn.
    Je kan ook voor de voor de i7 processor gaan, als het in jouw budget zit.
    Een NVidia GeForce GTX 1650 met 4 GB geheugen zo dus De Sims 4 gemakkelijk aan kunnen.
    Verder kan je SSD harde schijf hebben, die weer sneller is dan de normale harde schijf en waarop je De Sims 3 kan installeren. Dat geeft ook een hogere prijs.

Is het mogelijk om bepaalde onderdelen te verbeteren?
    Is het later nog mogelijk om hardware te vervangen voor betere of uit te breiden? Vaak zijn computers die je kant en klaar in de winkel kan kopen minder of niet geschikt hiervoor.
    Als je een bepaald merk en model hebt gevonden, kijk ook eens bij andere winkels. Soms hebben die meer aanbod. Soms kan de prijs gunstiger zijn. Laat bij meerdere winkels een proef factuur opstellen, vergelijk de onderdelen en hun prijzen. Ga niet meet voor de goedkoopste uit, dat kan nadeliger zijn, waar je waarschijnlijk later pas achter gaat komen.
    Staan er mindere prettige opmerkingen of slechtere waarderingen, die voor jou kunnen gelden?

Ook kan je denken op een PC die je op maat laat samenstellen en bouwen.
    Beschikt deze ook over een vaste netwerkaansluiting.
    Voor het installeren van software van een DVD heb je nog een DVD-station nodig. Daaraan dien je wel te denken. Je kan wel een externe later kopen, maar die zijn duurder en liggen weer in de weg. Zowel De Sims 3 als De Sims 4 kan je gewoon via de Origin cliënt downloaden en installeren.

Als je een PC gaat kopen en je vraagt een winkelmedewerker nog zeker at deze jouw spellen gemakkelijk daarop draait.
    Je hebt nog zo iets al bedenktijd en dat je het gekochte product kan terugbrengen, mocht deze toch niet voldoen. Dit kan je terugvinden op de website of door navraag te doen.

Een normale desktop PC gaat tot wel 3 jaren mee Vast een paar jaar langer als je er vernieuwingen later gaat toevoegen, mits dat mogelijk is.

Rekening mee houden dat oudere spellen misschien niet werken op de nieuwere computers, of zelfs bepaalde acties hiervoor dient te doen.

Groetjes.

About De Sims 4 Algemene discussie

Neem deel aan vrolijke discussies, deel tips en wissel ervaringen uit over de Sims 4 Uitbreidingspakketten, Game Packs, Accessoirespakketten en Kits.418 PostsLatest Activity: 14 days ago