Forum Discussion

Marisssje's avatar
5 years ago

Betaling van nieuwe game; ''de aanvraag kan niet worden verwerkt''

Geachte Meneer / Mevrouw,

Mijn EA account gebruik ik nu al 5 jaar lang. In deze 5 jaar heb ik nog nooit problemen gehad met aankopen of ook maar iets met Origin, tot afgelopen vrijag.

Ik speel nu al jaren de Sims. Eerst met CD-roms en sinds Windows 10 via Origin.

Afgelopen vrijdag zag ik dat er een Oktober aanbieding was / is voor de Sims 4 uitbreidingen.

Mijn vriend wilde graag voor mij een nieuwe uitbreiding kopen, en betaalde deze via Ideal met zijn ABN AMRO account. 

Nu wilde ik afgelopen zaterdag zelf ook nog een uitbreiding kopen, maar toen kreeg ik de foutmelding; 

''De aanvraag kan niet worden verwerkt''

''Dat werkte niet. Laten we het opnieuw proberen. Als het probleem zich blijft voordoen, gebruik dan een andere betalingsmethode of probeer het later opnieuw''

In eerste instantie dacht ik 'ja oké dit kan gebeuren', en ik toen heb ik het later nog eens geprobeerd. Maar tot nu toe kan ik vooralsnog niks betalen met mijn ING bankaccount. 

De enige bank waarmee ik nieuwe games kan kopen (Sims, GTA, echt alle games die te vinden zijn op Origin) is de ABN AMRO.... 

Ik heb op Answers HQ meerdere mensen gezien met hetzelfde probleem, maar die werden afgewimpeld met ''probeer het via de Origin Client en anders via de webbrowser'' of dat zij een andere betalingsmethode moeten gaan gebruiken.

Maar dat werkt niet, ik heb namelijk alles al geprobeerd. Ik heb ook naar de Help Desk gebeld, en deze man wimpelde mij af met ''probeer het via een mobiele hotspot in plaats van via het WiFi netwerk''. Ook dit heb ik geprobeerd maar nogmaals, niets helpt!

Dit probleem gaat meer en vaker voorkomen, dat weet ik zeker. Want het ligt niet aan de mensen hun computer of internet.

Ik wil mijn games enkel via Origin kopen, omdat ik zeker weet dat dit betrouwbaar is en ik via Origin ook nog eens korting krijg (wanneer er kortingsacties zijn). 

Zolang ik nog steeds niet zelf via Ideal met mijn ING kan betalen, blijf ik doorgaan met emailen en bellen tot het probleem is opgelost.

Het spijt mij zeer, maar ik ben erg volhardend en kan en ga niet stoppen tot het is opgelost. 

Ik hoop dus echt van harte dat u mij kunt helpen, als ICT'er zijnde.  

7 Replies

• @Marisssje 

Als het goed is, kan je via je Origin scherm naar je EA-account gegevens. Dat kan ook via dit scherm. Klik dan bij je eigen account (rechts bovenin op je naam en vervolgens op EA-account. In beide gevallen kom je dan terecht in het hoofdmenu van je EA-account. Klik dan op het tabblad betalingsgegevens en dan zie je bovenin de mogelijkheid om een betalingsmethode toe te voegen maar ook om de gegevens te wijzigen. Als je al eerder met I-deal hebt betaald, zou je de gegevens daar ook moeten kunnen wijzigen. Je kan daar ook je creditcardgegevens aanpassen of toevoegen dat je met/via Paypal wilt betalen.

Hartelijke groet.

Ik werk niet voor EA maar help graag ander spelers

• Marisssje's avatar
    Marisssje
    5 years ago

Beste @Trismagistos

Voordat ik mijn bericht op het forum plaatste, heb ik zoals jij al vernoemde ook bij mijn EA account gegevens gekeken, en hier geprobeerd een betaalmethode toe te voegen. Maar dit gaat enkel met een Creditcard of via PayPal.. Beide betaalmethodes zijn voor mij niet mogelijk. 

Maar ook heb ik niet kunnen vinden dat je iets kan instellen of wijzigen dat er continue via Ideal betaald moet worden.

Want het is inderdaad wel zo dat ik alles altijd via Ideal, met mijn ING bankgegevens heb kunnen betalen. 

Heeft u enige andere tips / adviezen??

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    5 years ago
    @Marisssje Op dit moment zie ik geen andere mogelijkheden dan je te adviseren om een PayPal account toe te voegen. Daarvoor heb je eigenlijk alleen een emailadres en een sterk wachtwoord nodig. Aan je PayPal account kan je meerdere bankrekeningen koppelen en er wordt al jaren veilig door veel mensen gebruik van gemaakt. Betalingen via dat account kan je ook via Ideal laten verlopen. Een van de voordelen is dat jij en je vriend dan een bijdrage kunnen leveren aan dat PayPal account.
    Daarnaast kan je je ook online laten betalen via dat account.
    Als je echter onoverkomelijke bezwaren hebt tegen het gebruik van deze dienst dan heb ik je op dit moment weinig alternatieven te bieden.
    Hopelijk lukt het je alsnog om via een andere methode je betalingen te laten verrichten.
    Hartelijke groet.
  • Marisssje's avatar
    Marisssje
    5 years ago

@Trismagistos 

Dank u wel voor het reageren op mijn bericht en voor de eventuele oplossing door PayPal te gaan gebruiken.

Ik vind het echter wel jammer dat niemand van EA reageert of dat er verder, terwijl meerdere mensen met dit probleem zitten, niks aan gedaan wordt.

Ik ben bang dat er verder dan het aanmaken van een PayPal account, niks anders voor mij op zit, als ik gebruik wil blijven maken van mijn Origin account. 

Desalniettemin ben ik daar wel een beetje op tegen haha...

Mijn vriend heeft ondertussen zelf een Origin account aangemaakt, en gecontroleerd of hij wel via Ideal met meerdere banken kan betalen, en dit is wel het geval.

Wat inhoudt dat er een fout in Origin zit, waardoor dit wordt uitgeschakeld bij sommige accounts.

Hoe, wat en waarom dit is weet ik helaas niet.

Nogmaals dank u wel voor uw hulp, ik hoop dat ik op een gegeven moment weer normaal gebruik kan maken van mijn Origin account.

• defmax70's avatar
    defmax70
    5 years ago
    @Marisssje

Ik heb altijd I-deal gebruikt om uitbredingen te kopen. I-deal via de Rabobank. Dat kon ineens niet meer vanwege een foutmelding. Ik denk dat ze met een update een bug hebben geintroduceerd. Betalen via de Rabobank lukt ook niet. Dit heb ik al een hele lange tijd geleden gemerkt. De PayPal truuk ga ik ook proberen.

Ik krijg bij het afrekenen deze melding:
    "Voor gebruik van deze site zijn cookies noodzakelijk, controleer de instellingen van uw browser. (991)"

Niks mis met mijn browserinstellingen voor zover ik kan zien in mijn browser optie management.
  • Helaas zie op elke Nederlandstalige website een haast vervelende melding over dat je dient Cookies te accepteren, voordat je door kan gaan. Misschien dien je de instellingen voor beveiliging en/of privacy iets meer te verlagen, @defmax70. Probeer de standaardinstellingen eens.
    Zie verder hieronder.

Inderdaad zou je wel gewoon betalen met IDeal, als je een product koopt via Origin, @Marisssje. Nadat je jouw bank hebt geselecteerd, zou je naar de aanmeld webpagina van deze bank gebracht moeten worden.
    Als het eerst wel werkte, dan zou het probleem wel eens bij de bank kunnen liggen en dat eens melden of navragen bij hun. Doe dat voordat je met een nieuwe betalingsmethode aan de slag gaat.
    Misschien zit er wel een beperking of is er ander probleem mee, met de bankrekening die je wilt gebruiken.

Schermafdrukken kan je gewoon opslaan als een *.jpg of *.png afbeelding.

Mocht de betaling mislukken, controleer je de gegevens. Een foutje in jouw adres kan soms al genoeg zijn. Deze aanpassen en dan nog eens proberen. Op een later tijdstip.
    Als je via de Origin cliënt de aankoop mislukt, probeer het dan via de webbrowser.
    Doe de aankoop met een computer, in plaats van een mobiel platform.
    Laat je niet afleiden tijdens het doen van de aankoop en de betaling.
    Gebruik een bekabelde internetverbinding.
    Mogelijk dat je beveiligingssoftware tijdelijk uitschakelen. Controleer ook even of de beveiligingssoftware is bijgewerkt.
    Is de webbrowser bijgewerkt?
    Zo nodig eerst nog de Cookies wissen en de cache van je webbrowser leegmaken.
    Indien je deze opties beschikbaar hebt:
    - De webbrowser veilig starten, mogelijk draait er iets mee dat de aankoop / betalingsproces verstoort. Sommige beveiligingssoftware kunnen iets daarvoor installeren.
    - Nieuwe profiel maken en daarmee het nog eens proberen.
    - Een nieuwe privé tabblad of privévenster openen en daarmee het nog eens proberen.
    Met een andere webbrowser proberen.

Controleer of de laatste update voor Windows 10 zijn geïnstalleerd: https://support.microsoft.com/nl-be/help/4027667/windows-update-windows-10 Denk ook aan de optionele update. Vervolgens zal je de computer opnieuw moeten starten. Herhaling van deze stappen is goed mogelijk.
    Een schone start van Windows gaan doen: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows

Tot slotte: Dit is geen helpdesk, maar een forum. Het vermelden van persoonlijke gegevens (zoals je echte naam) in het openbaar als online is geen goed idee.

Groetjes.

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,957 PostsLatest Activity: 17 hours ago