Forum Discussion

monique23051's avatar
monique23051
Seasoned Ace
1 year ago
Solved

Bug? Ranchhand blijft maar komen en 'overnachten'. Ook Father Christmas...!?

Hoi Soel Soel,

Ben ik weer eens een keertje, ben sinds kort weer fiks aan 't spelen en sinds kortere tijd (weekje) heb ik probleem met mensen die op het kavel van mijn sims komen, vooral Father Christmas (Die bleef maar overnachten!!!) en toen ik die eindelijk kwijt was bleef de Hulp van de boerderij/Ranchhand maar komen en komen. Heb geprobeerd via de bekende cheatcode om hem bij familie te voegen en te verwijderen, werkte niet. Niets werkt. Heb spel gerepareerd, heb die cache-bestand wederom eruit gehaald etc etc. Niets blijkt te werken, weten jullie nog iets of is dit een bug (en hopelijk van tijdelijk formaat?)

Een andere bug die ik had is inmiddels opgelost; de rewards die je krijgt van 'traits'doelen/wensen die kan je weer zien welke je nu wel of niet gekocht hebt. Pfff...toch makkelijker! 

Groetjes Monique 

Oh ja als ik ze ontsla dan krijg je er 2 voor de prijs van...grrrrr! Zie screenshot. Ps vermoorden werkt niet want dan vermoord ik mijn eigen sim als ik op de ranchhand klik...Ja serieus!!!

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    1 year ago

Hey @monique23051,

Hopelijk gaat het inmiddels weer wat beter met je. 

Wel een hoop werk voor een simpele verhuizing (je had ze ook even in een ander huis kunnen plaatsen, dat had een hoop werk -slopen en opnieuw opbouwen- gescheeld) en jammer dat die workaround niet werkt zoals het zou kunnen. Heb je na de verhuizing ook het bestand localthumbcache verwijderd? Dat had wellicht nog kunnen helpen. De ranch hand in dit spel kan de oorzaak zijn van het probleem en is misschien wel de oorzaak van de bug.

Heb je overwogen om het gezin te splitsen? M.a.w. de ranch hand in een eigen gezin en al dan niet in een eigen huis of uit de wereld te plaatsen? Misschien dat je het daarmee kunt oplossen? Je zou zelfs met cheats ervoor kunnen zorgen dat er geen relatie meer is tussen de rest van de leden van het huishouden en de ranch hand. Als dat allemaal niet lukt dan heeft jouw save waarschijnlijk toch ergens een bug opgelopen.

5 Replies

• Hey @monique23051,

Heb je last van het feit dat de ranch hand ook na 19:00 nog blijft of heb je last van meerder ranch hands?

Op het Engelstalige forum zijn er twee bug rapporten die er iets van weg hebben:

[OPEN] [HR] Ranch Hand Stays Past 7 pm - Page 2 - Answer HQ (ea.com)  en 

[OPEN] [HR] Multiple ranch hands - Page 2 - Answer HQ (ea.com)

Toch denk ik dat die rapporten niet vergelijkbaar zijn met het probleem dat je schetst. Vooral niet omdat vader winter er ook een rol in speelt. Ook hiervoor is een Engelstalig bug rapport:

[OPEN] [S] Father Winter doesn't leave - Answer HQ 

Ik vermoed dat deze twee problemen met elkaar te maken kunnen hebben. Daarom tag ik @EA_QueenBee even om er ook hier via het Nederlandse forum nog even een bug melding van te maken. Hopelijk kan het Sims team onderzoeken of er een relatie bestaat tussen de ranch hand en vader winter.

Hopelijk is er een workaround voor te vinden. Soms kan het helpen om het hele gezin te verhuizen of zelfs de kavel te verplaatsen. Maar je moet maar net zin hebben om dat ui te testen.

• monique23051's avatar
    monique23051
    Seasoned Ace
    1 year ago

Hoi @Trismagistos 

Dankjewel voor jouw antwoord alvast, tja het is echt ineens aan de orde en ik weet dus niet of het aan de update ligt of aan het nieuwe pack. In die tussentijd heb ik even niet kunnen spelen helaas dus vandaar mijn vraag. Ja raar he? De ranchhand blijft dus gewoon de gehele dag verdwijnt nooit. Hij slaapt in mijn kids hun bed enz enz. Vader Winter dus hetzelfde! Uiteindelijk heb ik ze dus proberen te vermoorden maar toen stierf ineens mijn eigen simmetje!!! Dus het lijkt erop alsof ze er niet zijn voor het spel, dus raar he? Ook als je op ze klikt kan je kiezen uit familie verwijderen maar als ik dat doe, dan verdwijnen hun niet! Het is best wel irritant. Ik kan de hulp ook niet ontslaan helaas en als je dat wél doet dan komt er een 2e hulp hahaha! Heb er nu dus 2 op mijn ranch lopen...

Dus ik ga proberen het gezin te verhuizen...Denk dat dat wel een goede optie is om dus het huis te slopen daarna en (wel eerst opslaan in mijn gallerij) en daarna er weer te plaatsen. Het is een eigengebouwd huis,dus het is ook geen huis van de gallerij of met bugs erin ofzo. Vreemd he? Hopelijk ben ik niet de enige in Nederland hahaha...

Groetjes en fijn weekend, 

Monique

• monique23051's avatar
    monique23051
    Seasoned Ace
    1 year ago

@TrismagistosHoi vanavond eindelijk 'even' kunnen spelen. Heb nl. 2 operatie's aan de nek gehad en nu inmiddels aan de rechterhand een peesontsteking, vandaar mijn afwezigheid van langere tijd :-( Enfin heb mijn gehele huishouden inmiddels verhuisd gehad, het gehele terrein inclusief terrein gesloopt en daarop uit mijn eigen gallerij een 'schoon' huis geplaatst en ik laat mijn familie erheen verhuizen en hoppa...Weer 2 van die boerderijhulpen op mijn erf! Nu weet ik écht niet meer wat te doen. Ik denk dat ik de familie naar een heel klein huisje laat verhuizen, wat ik wel jammer vindt, maar hopelijk verhuizen ze niet mee daarnaartoe. Ze volgde me ook niet naar een lege vlakte waar ik mijn familie in 1e instantie even had verhuisd. Zal het dan toch aan de 'buurt' liggen in "ranch" zeg maar...? Ik had mijn familie in 1e instantie namelijk nog in een andere woning zitten en pas geld laten krijgen en uiteindelijk hadden ze 100000,- gespaard voor een groter huis en daar begon de ellende in 1x...Raar maar waar. Ik hoor het graag als er een oplossing voor is.

Groetjes Monique

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    1 year ago

Hey @monique23051,

Hopelijk gaat het inmiddels weer wat beter met je. 

Wel een hoop werk voor een simpele verhuizing (je had ze ook even in een ander huis kunnen plaatsen, dat had een hoop werk -slopen en opnieuw opbouwen- gescheeld) en jammer dat die workaround niet werkt zoals het zou kunnen. Heb je na de verhuizing ook het bestand localthumbcache verwijderd? Dat had wellicht nog kunnen helpen. De ranch hand in dit spel kan de oorzaak zijn van het probleem en is misschien wel de oorzaak van de bug.

Heb je overwogen om het gezin te splitsen? M.a.w. de ranch hand in een eigen gezin en al dan niet in een eigen huis of uit de wereld te plaatsen? Misschien dat je het daarmee kunt oplossen? Je zou zelfs met cheats ervoor kunnen zorgen dat er geen relatie meer is tussen de rest van de leden van het huishouden en de ranch hand. Als dat allemaal niet lukt dan heeft jouw save waarschijnlijk toch ergens een bug opgelopen.

• monique23051's avatar
    monique23051
    Seasoned Ace
    1 year ago

@Trismagistos 

Hoi, het is mij uiteindelijk (laat) gisteravond nog gelukt door ze wederom te laten verhuizen en het huis geheel plat te gooien en daarna ze naar een leeg 'lot' laten verhuizen en vanuit de gallerij een leeg huis (had hem gebouwd zonder meubels en met meubels al hele tijd geleden gelukkig dus opgeslagen in mijn eigen gallerij) dus neergezet en toen was de ranchhulp weg!! Of ja allemaal waren ze weg pfff...Ja ik heb het misschien beetje ongemakkelijk gedaan, maar het is me gelukt haha. Dankjewel voor jouw hulp, had inderdaad dat cache bestand wederom verwijderd, weet dat daar nog 'iets' aan kan zitten🙌 Dus dankjewel voor deze workaround. Pfew. Hopelijk komt vader Winter niet snel meer op bezoek en een hulp ga ik dus maar niet meer inroepen 😉

De workaround werkt dus! Ja ik hoop ook dat ik nu niets meer krijg, genoeg gehad voor 2024 haha. 

Groetjes Monique

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 17 hours ago
3,036 Posts