Forum Discussion
Hey @Maraaan02,
Vervelend dat jouw laptop telkens uitvalt! Als deze uitvalt als je bijvoorbeeld ook MS Word gebruikt zal er waarschijnlijk iets anders aan de hand zijn.
Het artikel dat je in de link plaats gaat over een UI-customizationapp en heeft geen relatie met De Sims of de EA app. Vermoedelijk heb jij dus ook nog een andere app op je laptop geïnstalleerd die dit probleem veroorzaakt. Het advies is dus verwijder alle app die niet door Microsoft worden erkend.
Als je toevallig aangepast materiaal voor De Sims 4 gebruikt kan het ook daar aan liggen. Lees dan even dit artikeltje
https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/Als-je-gebruik-maakt-van-aangepast-materiaal/m-p/11711598#M14442
Mijn advies is dan UI aanpassingen voor De Sims te verwijderen.
Als je wilt kan ik even samen met jou kijken naar de app die het probleem veroorzaakt. Als je een DxDiag.txt bijvoegt/mee levert kan ik hopelijk zien om welke app het gaat. Hier kan je lezen hoe je zo'n bestand kunt maken:
https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/
Laat ajb even weten of je hier wat aan hebt.
Hoi @Trismagistos,
Bedankt voor je reactie. Wat ik wel bijzonder vind is dat er niks aan de hand is met de laptop, tot ik de sims weer opnieuw download/installeer. Ik heb dit in totaal drie keer gedaan omdat de laptop in totaal 2 keer is na gekeken en alle software en alles er weer opnieuw is opgezet. Hierdoor moest ik de sims ook weer opnieuw installeren en dan ging het weer mis.
Ik heb nu de sims van de laptop gehaald, maar zal deze er weer opnieuw opzetten en de vinkjes zoals in jou artikel staan omschreven (weer) aanzetten.
- Trismagistos2 years agoHero
Hey @Maraaan02,
Zoals ik al aangaf wil ik wel even met je meekijken naar de configuratie van jouw laptop en onderzoeken waar het probleem dan precies zit.
Een DxDiag.txt helpt daarbij. https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/
Je kunt dat bijvoegen als txt bestand. als je dat hebt opgeslagen door te klikken beantwoorden op deze post. (dus niet kiezen voor snel antwoord) Je krijgt dan het volgende beeld te zien:
Klik op bestand kiezen en zoek dan naar de map documenten en naar het txt bestand. Soms moet je dan ook even in de regel kiezen voor alle bestanden zoeken.
Hopelijk lukt het om je DxDiag.txt hier toe te voegen. Als ik even tijd heb zal ik er naar kijken.
- 2 years ago
Hoi @Trismagistos
Zie hier het dxdiag bestand.
- Trismagistos2 years agoHero
Hey @Maraaan02,
Dank je voor de DxDiag.txt!
Ik heb even de tijd gehad om die grondig te bestuderen en vrijwel gelijk zie ik een probleem met de Windows 11 update
SpoilerWindows 11 Home 64-bit (10.0, Build 22621) (22621.ni_release.220506-1250)
Handtekening van probleem:
P1: Update;ScanForUpdatesForUser
P2: 80073d02
P3: 22621
P4: 1992
P5: Windows.Desktop
P6: B
P7:
P8:
P9:
P10:Uit de informatie die je in de spoiler kunt lezen maak ik op dat je werkt met een Windows 11 versie van mei 2022. Inmiddels zijn er al heel wat updates geweest.
Hier vind je de nieuwste Windows 11 versie : Download Windows 11 (microsoft.com)
Ik raad je aan om die te installeren, daarna te zoeken naar verdere updates en die ook te installeren.
Een deel van de problemen die je beschrijft, heeft hiermee te maken.
Daarna zou je alle andere applicaties ook weer gewoon moeten kunnen installeren en gebruiken.
Ook zag ik een probleem met de AMD drivers en chipset
SpoilerHandtekening van probleem:
P1: setup.exe_AMD Chipset Software
P2: 3.0.0.0
P3: 64130c30
P4: qwindows.dll
P5: 5.12.0.0
P6: 5c051719
P7: c000041d
P8: 0000fb57
P9:
P10:Waarschijnlijk lost dit probleem zich vanzelf op met de Windows update. Als dat niet zo is dan kan je hier automatisch de juiste drivers ophalen:
Klik dan op de button 'DOWNLOAD WINDOWS DRIVERS'
Tot slot zag ik dat je ook de Microsoft Visual Studio Drivers niet had geïnstalleerd
Die kan je ophalen in deze link: https://learn.microsoft.com/nl-NL/cpp/windows/latest-supported-vc-redist?view=msvc-170
Download en installeer dan eerst de x86 versie die je in de eerste tabel vindt en daarna de x64 versie.
Als je dan toch nog problemen tegenkomt laat het even weten dan kijken we van daaruit verder. Misschien dat je dan ook weer een DxDiag.txt zult moeten maken maar dat zien we dan wel.
Veel succes!
About De Sims 4 Technische problemen & bugs
Recent Discussions
- 8 hours ago
- 2 days ago
- 6 days ago
- 7 days ago
- 8 days ago