Forum Discussion

moontjuh94's avatar
4 years ago
Solved

Gekochte games zijn verdwenen

Hallo,

In de tijd dat ik Sims 4 speel heb ik vele add ons gekocht. Na een tijd niet gespeeld te hebben, heb ik onlangs EA play weer geinstalleed om de Sims 4 weer te spelen. Echter kom ik er nu achter dat vele packs/add ons die ik gekocht heb nu niet meer beschikbaar zijn voor mij, al deze packs/add ons zou ik opnieuw moeten aanschaffen. Oorspronkelijk heb ik deze pack gekocht in Origin, ik kan de bewijzen laten zien. Hoe komt het dat EA play aangeeft dat ik de packs opnieuw moet aanschaffen?

• Hey @moontjuh94,

Jammer genoeg komt deze situatie vaker voor bij het wisselen van Origin naar de EA-Desktop App. Je hoeft de spellen zeker niet opnieuw aan te schaffen!

Je kunt overwegen om terug te stappen naar de Origin App en het daarmee weer te proberen.

Je kunt ook nog proberen om de EA-Desktop App te verwijderen op de officiële manier. Houd er rekening mee dat je dan eerst moet uitloggen en afsluiten. Ga daarna naar het Windows instellingen menu en dan naar Apps en onderdelen. Zoek de EA-Desktop App op en verwijder deze helemaal. Maak daarna je register schoon met bijvoorbeeld de gratis versie van Crap Cleaner CCleaner downloaden | Gratis uw pc opschonen, optimaliseren en afstellen! Zorg er ook voor dat je niet bent ingelogd in Origin!

Probeer daarna of je met een nieuwe installatie van de EA-Desktop App de Sims spellen wel aantreft. Meestal lukt het daarmee wel.

Laat even weten of het uiteindelijk wel is gelukt.

Veel succes. 🤞 

3 Replies

• Heb je deze gekocht via Origin of een andere winkel, @moontjuh94.
    Kwamen ze beschikbaar met een betaald abonnement op EA Play (Pro) (voor PC) dan zal je moeten zorgen dat het abonnement weer actief wordt of toch ze los kopen.
    Zorg dat je ongehinderd bent verbonden met het internet en aangemeld met de juiste Origin / EA account. Bij voorkeur en indien mogelijk, je volledig e-mailadres gebruiken, die je met behulp van de "Kopiëren" en "Plakken" functies gaat overnemen, in plaats van het e-mail adres te typen.
    De filters wissen in de spelbibliotheek van de Origin cliënt, zo dat deze niet ergens anders ingedeeld worden.
    Staan ze ook bij je Bestelgeschiedenis?: https://myaccount.ea.com/cp-ui/orderhistory/index
    De cache van de Origin cliënt eens leegmaken, zie hiervoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
    Probeer De Sims 4 eens te repareren en bij te werken via de Origin cliënt.

Laatste versie van de Origin cliënt downloaden en installeren: http://www.dm.origin.com/download
    Verwijder alle andere en bestaande versies, aangezien deze vaak genoeg voor problemen zorgen.
    Indien de normale methode niet werkt, dien je de alternatieve methode te proberen.
    De Origin cliënt en de spellen van Origin dienen lokaal worden geïnstalleerd. Hun gegevens dienen lokaal bewaard en bereikbaar gehouden worden.

Start De Sims 4, net als elk ander spel van Origin altijd via de Origin cliënt en niet meer via hun eigen snelkoppelingen, om diverse problemen te voorkomen.

EA Play (Pro) voor PC of de spelconsole, is een betaalde abonnementsdienst. Het abonnement zal actief moeten zijn om toegang te blijven hebben tot deze producten, (extra) inhoud, (spel)functies en diensten.

Mocht het probleem niet hiermee kunnen worden opgelost, dan zal je contact opnemen met de Nederlandstalige helpdesk: https://help.ea.com/nl/contact-us
    Wel dan alle velden invullen. Makkelijk gaat het via de chat.
    De openingstijden van maandag tot en met vrijdag van 10:00 tot 19:00 uur.

Groetjes.
  • Hey @moontjuh94,

Jammer genoeg komt deze situatie vaker voor bij het wisselen van Origin naar de EA-Desktop App. Je hoeft de spellen zeker niet opnieuw aan te schaffen!

Je kunt overwegen om terug te stappen naar de Origin App en het daarmee weer te proberen.

Je kunt ook nog proberen om de EA-Desktop App te verwijderen op de officiële manier. Houd er rekening mee dat je dan eerst moet uitloggen en afsluiten. Ga daarna naar het Windows instellingen menu en dan naar Apps en onderdelen. Zoek de EA-Desktop App op en verwijder deze helemaal. Maak daarna je register schoon met bijvoorbeeld de gratis versie van Crap Cleaner CCleaner downloaden | Gratis uw pc opschonen, optimaliseren en afstellen! Zorg er ook voor dat je niet bent ingelogd in Origin!

Probeer daarna of je met een nieuwe installatie van de EA-Desktop App de Sims spellen wel aantreft. Meestal lukt het daarmee wel.

Laat even weten of het uiteindelijk wel is gelukt.

Veel succes. 🤞 

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago

@moontjuh94, dit dus inderdaad. 🙂
    De EA app teams zijn op de hoogte van deze situatie. 

Er is ook een disclaimer in de EA app (onderaan in het My Collection scherm) die dit benoemd.

@Trismagistos schreef:

Hey @moontjuh94,

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,951 PostsLatest Activity: 11 hours ago