@romylunax Dat kan kloppen. In dit forum zijn er al twee draadjes die over dit probleem gaan. De eerste vind je hier. Re: Hulp bij mountain excursion - Answer HQ (ea.com) en de tweede vind je hier. Re: Bug bij Sims 4 Sneeuwpret - Answer HQ (ea.com)
In het eerste draadje verwijs ik naar de Engelstalige forumpagina waar er al geruime tijd een bug rapport is opengesteld: [OPEN] [S] [SE] Mountain Excursion Planned Event Will Not Start - Answer HQ (ea.com) De vraag is of jij ook bij dit bug rapport een 'Me too' wilt aanklikken om zo nog duidelijker te maken aan de ontwikkelaars van het spel om er iets aan te gaan doen.
Er zijn ook work arounds beschikbaar en die gaan ervan uit dat je eerst afreist naar de wereld van Mt. Komorebi. Kies bijvoorbeeld een cafe of park en probeer vandaar uit de excursie opnieuw op te zetten. Je kan ook naar de skipistes afreizen en het vandaar uit proberen. Het is echter niet gezegd dat dit ook zal lukken. Ik heb het, jammer genoeg, nog niet kunnen testen.
In de waslijst van 6 juli hebben de makers er nog niet op gereageerd maar we hopen dat er mogelijk een oplossing voor komt. Anders zullen we toch moeten wachten tot de volgende waslijst. Die van augustus.
Hopelijk heb je wat aan dit antwoord.
Veel plezier met spelen. 😉