Forum Discussion

jotet's avatar
2 years ago

Kan niet meer naar creëer 'n Sim na update

Hallo,

Ik kan sinds de update van 26-09-2023 niet meer met m'n Sim naar creëer 'n Sim, via spiegel of kledingkast. Ik speel op console Playstation. Als ik op de spiegel of kledingkast druk en dan aanpassen... Dan krijg ik het laadscherm en daarna crashed de game! Erg vervelend! Nu kan ik dus m'n sim niet meer aanpassen. Andere mensen hier ook last van sinds de update? 

9 Replies

• Hey @jotet,

Dat is heel vervelend. 

Heb je al geprobeerd om het probleem op te lossen door ook jouw Playstation up te daten? In de tussentijd zal ik opzoeken of er meer meldingen zijn vaan spelers die de Sims 4 op een console spelen.

Aanvulling: 

Hieronder volgen een paar stappen die je kunt zetten:

Je PS4™-systeem in- en uitschakelen | PlayStation®4 Gebruikershandleiding, laat het een paar minuten zitten en schakel het weer in.

Controleer of je game volledig is bijgewerkt:

• Ga naar het startscherm van PlayStation.
    • Markeer de game die je speelt en druk op de Options-knop op je controller.
    • Selecteer "Controleren op update" en installeer alle beschikbare updates.
    • Start de console volledig opnieuw op.

Zorg ervoor dat de systeemsoftware van uw console up-to-date is.

• Selecteer Instellingen boven aan het startscherm van PlayStation.
    • Kies "Systeemsoftware-update" en sta toe dat systeemupdates worden geïnstalleerd.
    • Start je PlayStation opnieuw op.

Laat ajb even weten of dit heeft geholpen.

• jotet's avatar
    jotet
    2 years ago

Hoi hallo, 

Ja mijn Playstation is helemaal up-to-date. 

En het is zeker vervelend... Ik heb ook al 'n tijdje last van de koelkast in de game. 

Als ik de koelkast of fornuis aan tik, duurt het best wel lang voordat je de opties krijgt. Dat kan zomaar zo'n 10 a 15 sec duren. Maar dat ik niet meer naar creëer 'n Sim kan tijdens het spelen, is wel het grootste probleem. 

Bedankt voor je reactie. 

• Hey @jotet,

Maak je wel eens gebruik van cheats? En, heb je de cheat 'cas.fulleditmode' al geprobeerd? Daarmee zou je met het de cheats aan en X/0 ook eens kunnen proberen.

Ik heb je andere vragen er ook nog eens bij gepakt en vraag me af of het opnieuw te maken kan hebben met de externe opslag? 

Die vertraging bij het reageren van de koelkasten zou daar misschien ook wel mee te maken kunnen hebben.

Op de andere forumpagina's en bij de verschillende Discord groepen ben ik het CAS-probleem nog niet tegengekomen. Dat wil natuurlijk niets zeggen maar, het maakt het wel lastiger om een oplossing voor je te vinden. Ik heb hier en daar een vraag erover gesteld maar nog geen reactie ontvangen. Zodra ik meer weet, kom ik er op terug.

• jotet's avatar
    jotet
    2 years ago

Hoi Trismagistos, 

Allereerst bedankt voor je reactie. 

En ik heb het geprobeerd met Cas.fulledmode, maar dat werkt ook niet. Ben er wel achter gekomen dat creëer'n Sim wel werk als je eerst naar wereld beheren gaat en dan naar huishoudens beheren. En dan wel je huishouden kan bewerken. Wel erg onhandig en omslachtig. Beter kan dat gewoon weer via de spiegel of kledingkast. 

Dat van de koelkast of fornuis moet ik dan maar accepteren, gezien ik m'n spel op 'n externe opslag (1tb) heb staan. Omdat de opslag van m'n Playstation te klein is om alles in op te slaan. 

En dan heb ik nog 'n probleem waar ik net tegenaan loop... Mijn pasgeborenen is nu baby geworden en kan geen interactie uitvoeren met de baby. Ik kan 't niet oppakken, voeden, luier verschonen of in bed leggen etc. Omdat het spel zegt dat ik eerst aan de baby voorgesteld moet worden. En ik kan die interactie niet uitvoeren omdat er dan staat ( Je heb de verzorgers van deze baby nog niet ontmoet) terwijl mijn Sims zelf de vader en moeder zijn van de baby en/dus de verzorgers! Heel irritant dit... Hoe kan ik dit oplossen voor m'n baby word afgenomen omdat ik het niet kan verzorgen? 

Ik hoop dat er snel oplossingen komen voor deze problemen. 

• Hey @jotet,

Goed dat je zelf al een workaround voor het probleem met de spiegel naar CES (CAS) hebt gevonden! Wel omslachtig dat zeker. Omdat ik zelf nog geen problemen in de andere groepen heb gemerkt, zal ik @EA_QueenBee even taggen om dit probleem door te (laten) geven aan de Sims teams.

De vertraging in de koelkast kan ook andere oorzaken hebben. Zeker als je een draadloze controller gebruikt kan het signaal door andere voorwerpen in jouw huis (maar soms ook door de buren) worden verstoord. Misschien dat een bekabelde controller dat probleem zou kunnen verhelpen. Je zou dat ook eens kunnen proberen. 

Dan het probleem van de baby.

Heb je de vader en moeder van de baby ook aangemerkt als verzorgers/ouders? Je kunt deze actie volgens mij ook vanuit de zuigeling uitvoeren. Kijk desnoods even in CAS of jouw Sims wel staan aangemerkt als ouders van de baby (of heb je geprobeerd een wetenschapsbaby te maken?)

Zou je eventueel een foto of schermopname kunnen maken en delen van de actie, zodat ik het wat beter kan bestuderen?

• EA_QueenBee's avatar
    EA_QueenBee
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    2 years ago
    Hoi @jotet,

Dank je wel dat je dit meldt! Even een vraagje want het is me niet helemaal duidelijk; heb je deze problemen met alle huishoudens, of alleen een specifieke?
  • jotet's avatar
    jotet
    2 years ago

Hoi 

Bedankt voor je reactie. Maar heb het probleem met de koelkast geprobeerd met 'n kabel aan m'n controller, maar dat maakt geen verschil. 

En dan het probleem met de baby. 

Het is geen geadopteerd of wetenschappelijke baby, maar gewoon op de natuurlijke manier, zeg maar. 

In CAS zijn ze beiden ook aangemerkt als ouders, maar het brobleem blijft. Ik zou je graag 'n foto sturen... Maar dat lukt me niet. Weet niet hoe ik die kan uploaden en hoe ik mensen moet taggen op het forum. Het bestand is te groot word er gezegd, en weet niet hoe ik dat kleiner maak! 

Maar wat ik in beeld krijg is het volgende,

De baby ligt op de grond naast de wieg. 

Als ik dan de baby aan tik, krijg ik de volgende opties... 1 = meer keuze... En 2 = vragen om te worden voorgesteld. 

Als ik dan keuze 1 aan tik, staat er... Vriendelijk... En baby verzorging... 

Als ik dat vriendelijk aan tik, krijg ik, peuterboek lezen. 

En als ik baby verzorging aan tik, 1 voedingvoorkeur kiezen. En 2 favoriete rugdrager instellen. Die voorkeuren heb ik beiden ingesteld. 

En als ik dan weer terug ga naar de eerste 2 opties. 

En tik dan, vragen om voor te worden gesteld. 

Dan komt er 'n tekstballonnetje te staan waarop staat... Je hebt de verzorgers van deze baby nog niet ontmoet. Waar zijn ze trouwens?

En ook als ik met 'n ander huishouden deze familie bezoek die vrienden zijn... Krijg ik dezelfde opties die ik ook bij de ouders zelf krijg. Terwijl die bevriend zijn met de ouders. 

Dus zowel de ouders als bevriende andere Sims, kunnen geen interacties uitvoeren met de baby. 

Heb nu maar ff met Cas.fulleditmode de baby maar peuter gemaakt. Want anders had ik de baby kwijt geraakt omdat ik het verwaarloosde. 

Maar blij word ik hier niet van. En hoop hier toch wel 'n oplossing voor te hebben. 

• jotet's avatar
    jotet
    2 years ago

Hoi QueenBee,

Ik heb dit probleem met m'n eigen huishouden. Heb het na je vraag eens geprobeerd met 'n ander huishouden die van het spel zelf is. En dus zelf nog nooit mee gespeeld heb. Maar daar lukt het idd wel mee om in CAS te komen met de spiegel of kledingkast. Nu las ik ook ergens dat dit probleem zich ook voor kan doen omdat m'n huishouden waar ik al generaties mee speel te groot is. Zit met het gespeelde huishouden al op iets van 13 generaties. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? 

• Hey @jotet,

Ik ga je even helpen met de beginselen hier op het forum

Eerst even het taggen: Als je het @ teken gebruikt verschijnen er vanzelf de namen die in het topic hebben gereageerd. Kies er een uit en je ziet de naam dan in blauw en onderstreept. (tag gelukt) Tag mensen niet te vaak en/of teveel. Niet iedereen is hiervan gediend.

Dan het opladen:

Als je een bestand wilt bijvoegen (dat is meestal wel het handigste (beste zichtbaar ook) kies je voor 'beantwoorden' rechts onder de tekst waar je jouw reactie in kunt typen. Dus niet voor 'snel antwoord' je kan in het vak dat dan verschijnt jouw antwoord typen. Schuin rechts eronder zie je een paperclip en daarnaast een button 'Bestand kiezen'. Als je daar op klikt zoek je gelijk in jouw computer in de map 'Mijn Documenten' daarna kan je in mijn afbeeldingen zoeken naar de foto o.i.d. Wacht met op de knop verzenden te klikken tot de pagina jouw foto heeft gescand. 

Dan nog even het aantal generaties Als je een familie van vampieren hebt dan kan dat wel een oorzaak zijn. Maar misschien is het wel handiger om eerst de foto's op te laden. Aan de hand daarvan kunnen we het beter onderzoeken.

Veel succes  🤞

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,943 PostsLatest Activity: 10 hours ago