Forum Discussion

Kalflutzooi's avatar
4 years ago
Solved

Opslaan en bouwen

Ik kom sinds de laatste update wel in speelmodus bij mijn laatst gespeelde gezin maar ik kan dan verder niks meer, wel met ze spelen maar niet bouwen, naar wereld beheren, opslaan of de game afsluiten inclusief opslaan. Steeds omdat die de melding “bezig met het laden van het spel” aangeeft. Hoop dat dat snel wordt opgelost want ik kan nu gewoon niet spelen.

• Hey @Kalflutzooi,

Even voor de duidelijkheid als je met aangepast materiaal speelt dan is het gebruikelijk om na een update De Sims 4 eerst even te testen op een nieuw spel. 

En, nee, als je een nieuw spel speelt blijven je oude spellen gewoon aanwezig.

Je kan zels spellen spelen van een aantal jaar geleden. Kijk ook even naar de mogelijkheid om opslagbestanden te herstellen. 
    https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/Opslagbestand-herstellen/m-p/11733793#M14514. Hier beschrijf ik wat je kunt doen als er per ongeluk iets mis gaat met een Sim (een plotseling sterfgeval o.i.d.)

In het tweede plaatje zie je dat er meerdere spellen worden opgeslagen. In dat voorbeeld zie je dat ik meer dan 39 verschillende spellen heb opgeslagen.

Als je na de update gewoon weer verder speelt met kapotte of gebroken mods en cc dan kan je die save (het opgeslagen spel) wel ernstig beschadigen. Het gebruik van mods blijft daarom altij voor eigen risico!

Hopelijk kan je hier wat mee. 

20 Replies

• Kalflutzooi's avatar
    Kalflutzooi
    4 years ago

Hallo @Trismagistos , het heeft jammer genoeg niet gewerkt😭ik heb dat localthumbadge packet verwijderd uit de map Electronic Arts en daarna de game opnieuw opgestart maar helaas met hetzelfde resultaat… ik heb even op de link geklikt die jij me doorstuurde en ik las over dat je dus als je zo’n probleem hebt je beter op “nieuw spel” kan klikken zodra je de Sims hebt opgestart ipv op “hervatten” ik klik namelijk altijd als ik de Sims opstart op “hervatten” omdat ik dacht dat “nieuw spel” betekende dat je volledig aan een nieuwe Sims begon en je dan al je oude Sims en voortgang kwijt bent. Wat gebeurt er precies als je op “nieuw spel” klikt zodra je de Sims opstart? Misschien kan ik dat dan proberen zolang ik daardoor niet alles kwijtraak

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Hey @Kalflutzooi,

Even voor de duidelijkheid als je met aangepast materiaal speelt dan is het gebruikelijk om na een update De Sims 4 eerst even te testen op een nieuw spel. 

En, nee, als je een nieuw spel speelt blijven je oude spellen gewoon aanwezig.

Je kan zels spellen spelen van een aantal jaar geleden. Kijk ook even naar de mogelijkheid om opslagbestanden te herstellen. 
    https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/Opslagbestand-herstellen/m-p/11733793#M14514. Hier beschrijf ik wat je kunt doen als er per ongeluk iets mis gaat met een Sim (een plotseling sterfgeval o.i.d.)

In het tweede plaatje zie je dat er meerdere spellen worden opgeslagen. In dat voorbeeld zie je dat ik meer dan 39 verschillende spellen heb opgeslagen.

Als je na de update gewoon weer verder speelt met kapotte of gebroken mods en cc dan kan je die save (het opgeslagen spel) wel ernstig beschadigen. Het gebruik van mods blijft daarom altij voor eigen risico!

Hopelijk kan je hier wat mee. 

• Kalflutzooi's avatar
    Kalflutzooi
    4 years ago

@Trismagistos Dankjewel, dit ga ik even goed bekijken allemaal. Ik heb zelf alleen maar kapsels en kleding qua mods in mijn spel, ik zit er over na te denken om die dan toch gewoon te verwijderen, bestaat er dan een kans dat die het dan ook weer gewoon doet? Of is het sowieso handig om met “nieuw spel” te beginnen. Sorry voor al mijn vragen😂

• Kalflutzooi's avatar
    Kalflutzooi
    4 years ago

@Trismagistos nogmaals wil ik graag duidelijk antwoord op wat er met al mijn gezinnen en voortgang gebeurt als ik op nieuw spel klik, waar kom ik dan terecht en kan je dan gewoon met je gezinnen weer verder spelen?

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Hey @Kalflutzooi,

Jammer dat ik dan toch niet helemaal duidelijk ben geweest voor je. Jouw gezinnen in de andere spellen blijven gewoon bestaan in je oude spel. Het nieuwe spel gebruik je alleen voor test doeleinden! Als alles weer in orde is (en je hebt eventuele kapotte modificaties verwijderd) dan kan je zonder problemen ook weer verder spelen met je oude spel.

In je nieuwe spel kan je trouwens altijd de gezinnen en kavels plaatsen die je in eerder situaties in jouw bibliotheek hebt opgeslagen!

Ik hoop dat het nu wel duidelijker is.

• Kalflutzooi's avatar
    Kalflutzooi
    4 years ago

@Trismagistos het is opgelost! Ik heb een nieuwe Sim in “nieuw spel” aangemaakt haar op een lege kavel geplaatst en toen heb ik mijn game afgesloten en opnieuw opgestart, ik ben toen via “spel laden” naar mijn oude spel gegaan en kwam toen in mijn oude spel weer in wereld beheren terecht! Toen ik daarna weer naar het gezin ging waar ik het laatst had gespeeld kreeg ik weer hetzelfde probleem… dat ik midden in die foto vast kwam te zitten en weer nergens naartoe kon… toen heb ik de game nogmaals opnieuw opgestart, kwam ik weer in wereld beheren terecht en ben ik ipv naar dat laatst gespeelde gezin te gaan naar een ander gezin gegaan waar dat probleem dus helemaal niet voorkwam, ik heb daar heel eventjes gespeeld en ben toen weer naar dat “probleemgezin” gegaan en toen deed die ook weer normaal!! Nu weet ik dus dat het aan dat gezin lag dat vast kwam te zitten in die foto waar ik middenin was gestopt… en alleen door “nieuw spel” aan te maken, waarvan ik helemaal niet wist hoe dat kon kon ik bij mijn oude spel ook weer in wereld beheren terecht komen en zo dat “probleemgezin” uit die foto halen. Bedankt voor jou hulp! Anders was het niet gelukt. Ik hoop niet dat het nog een keer gebeurt maar weet nu wel een eventuele oplossing😊Ps. kan het problemen veroorzaken als je teveel Sims hebt? Ik heb nu namelijk al 105 van de 150 Sims in mijn spel. Groetjes Nena

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Goed om.te weten dat je het uiteindelijk hebt weten op te lossen, @Kalflutzooi!  🙌

Als voor jouw instellingen maximaal 150 speelbare Sims in het spel kunnen/mogen zijn dan zou ik je huidige aantal van 105 niet al te veel overschrijden. Veiligheidhalve zou ik dan niet hoger gaan dan 110 tot max. 115. Hoe meer Sims hoe trager je spel wordt én hoe meer kans op glitches; zeker als je gebruik maakt van aangepast materiaal.

Als je in de toekomst nog ergens tegen aan loopt, weet je dat je hiet terecht kunt.

Veel plezier met spelen! 😉

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 2 hours ago
3,020 Posts