Forum Discussion

josefiensegers's avatar
5 years ago

opslaan van de game werkt niet meer

hoi, 

ik speel al jaren lang de sims 4 en heb nooit problemen gehad. maar nu slaat mijn game niet meer op. elke keer als ik het spel open begint het weer helemaal opnieuw, alsof je het voor de eerste keer speelt. heel erg vervelend, ik heb van alles al geprobeerd, updates, repareren etc. ik zou graag dit probleem opgelost willen hebben.

vriendelijke groet josefien

2 Replies

• Ook met een andere Sim of huishouden, die je nieuw maakt of kiest uit het aanbod dat standaard meekomt met De Sims 4, @josefiensegers?
    Als je soms aangepaste inhoud ("modificaties") gebruikt, dan dien je deze allemaal te verwijderen.
    Map van De Sims 4 in je "Documenten\Electronic Arts\" hernoemen.
    De cache van de Origin cliënt leegmaken: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
    Repareer De Sims 4 via de Origin cliënt. Rechtsklik op De Sims 4 in de spelbibliotheek en dan "Repareren" kiezen.
    Nagaan of je de laatste versie gebruikt.
    Aansluitend De Sims 4 schoon starten.
    Test met een nieuwe Sim of huishouden die je maakt of kiest uit het aanbod dat standaard meekomt met De Sims 4.

Als je de computer deelt met andere, dan is het mogelijk dat deze gebruikers soms jouw bestanden hebben verplaatst of verwijderd? Dit kan zonder hun medeweten gebeuren of zijn gebeurd.
    Waarschijnlijk heb je zelfs bepaalde software draaien, die dit doet, ook zonder jouw medeweten

Overige en onnodige software helemaal afsluiten, want deze kunnen De Sims 4 en/of de Origin cliënt verhinderen om juist te kunnen werken. Je zal de beveiligingssoftware (tijdelijk) moeten uitschakelen.
    Het gebruik vaan een bekabelde internetverbinding wordt aangeraden.
    Wijzig de instellingen van "Gebruikersaccountbeheer" naar de laagste optie en bevestig je actie: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2526083/disabling-user-account-control-uac-on-windows-server
    Start De Sims 4 altijd via de Origin cliënt en niet via de snelkoppeling op je Bureaublad.
    De Origin cliënt als Administrator starten. Rechtsklik op de snelkoppeling en "Uitvoeren als administrator" kiezen.

Mocht dit niet werken, dan Windows eens schoon laten opstarten: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows

Systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Groetjes.
  • Als je met aangepaste inhoud speelt, @josefiensegers, dan kan je het beste allereerst het bestand 'localthumbcache.pagage' verwijderen uit de map: '*\Documents\Electronic Arts\De Sims 4\'. Hierdoor verwijder je eventuele foutjes in je spel bestand. Maak je geen zorgen want zodra je De Sims 4 opnieuw start, maakt het spel een nieuwe 'schone' versie aan.
    Test of je je spel kan openen en of alles het naar behoren doet.
    Ook als je nooit met aangepaste inhoud of modificaties hebt gespeeld kan het geen kwaad om bij tijd en wijle de 'localthumbcache.package' te verwijderen.

Het kan ook zijn dat je huidige savebestand zodanig gecompromitteerd is dat je het niet meer kan redden. En, in dat geval slaat de Sims 4 je bestand niet meer op. Repareren heeft dan weinig zin omdat de fout eigenlijk al ingebakken zit in je spel. Een enkele keer gebeurt dat.
    Spijtig maar waar.

Je kan er dan soms voor kiezen om een eerder opgeslagen bestandsversie van je spel te laden. Je behoudt dan wel het huishouden een een deel van de voortgang maar niet alles. Als je al te vaak een poging hebt gewaagd om je spel op te slaan, kan je ook vorige, wel nog bruikbare versies, hebben overschreven en is het heel moeilijk om nog wat terug te halen.

Mijn advies is om, zeker als je daar voldoende ruimte voor hebt op je harde schijf, regelmatig je spel op te slaan onder een andere naam; of met een toegevoegde datum.

Als je meer informatie hebt, waarvan jij denkt dat deze van belang kan zijn om jouw probleem op te lossen, deel deze dan alsjeblieft ook hier. Misschien kan er een oplossing worden gevonden.

Hartelijke groet.

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,909 PostsLatest Activity: 6 hours ago