Forum Discussion

Lucamon's avatar
4 years ago

origin vraagt om activatiecode

Ik heb via Steam de The Sims™ 4 Digital Deluxe Edition gekocht, maar als ik het wil opstarten, moet dit via Origin. Ik heb hiervoor Origin gedownload en een account aangemaakt. Na nogmaals proberen te starten krijg ik in Origin Dit te zien: "Om Niet\-herkende game te spelen moet je de game eerst activeren op je EA-account." Hier moet ik dus een code voor invoeren, die ik niet gekregen heb. Ik ga er van uit dat deze codes met een disc versie komen en niet bij de Steam aankoop.

Kort samengevat: Origin herkent het spel niet en voegt het daarom denk ik niet toe aan de Origin Library. Hoe kan ik nu gewoon het spel in mijn Origin Library krijgen, is er een manier om dit te fixen? 

8 Replies

• Zorg wel dat aangemeld bent met de juiste accounts, @Lucamon.
    Om een spel van Origin / EA te kunnen gebruiken is een dus ook een Origin / EA account nodig. Dit staat ook vermeld op de product webpagina van Steam, onder de beschikbare talen.

Zorg dat je ongehinderd verbonden bent met het internet, laatste versie van deze programma's hebt geïnstalleerd.

Download en installeer de laatste versie van de Origin cliënt hiervan: http://www.dm.origin.com/download

Zorg ook dat je jouw Origin / EA account hebt gekoppeld met jouw Steam account. Dit is niet mogelijk met kinderaccounts, aangezien deze geen toegang hebben tot de online functies. Je kan maar 1 account van een andere ondersteunde platform / dienst laten koppelen per Origin / EA. Omdat er nadelen en voorwaarden zitten aan het ontkoppelen, zal je dit niet zelf moeten doen. Lees dit helpartikel eens: https://help.ea.com/nl/help/pc/link-ea-and-steam/

Zorg dat jouw computer is bijgewerkt en voldoet aan de gevraagde vereisten, iets dat je zal gedaan hebben, wanneer je software koopt.

Het gekochte product dan starten via het programma waarmee deze was gekocht. Mocht het spel niet starten, dan probeer deze eerst eens te repareren, nadat je alle aanpassingen hebt weggehaald.

Samenwerking met Steam en de Origin gaat niet altijd goed
    Mocht het probleem blijven terugkeren, dan contact opnemen met de ondersteuning van Steam.

De eenmalige te gebruiken productcode moeten meegeleverd zijn bij producten gekocht bij een andere winkel dan Origin, aangezien deze gekochten producten automatisch gekoppeld worden aan het betreffende Origin / EA account en is ook de methode voor gebruikers van een kinderaccount.
    Tweedehands gekochte producten zijn dus niet nog eens te gebruiken. Dus ook niet op een andere, nieuw aangemaakte Origin / EA account. Dit zal ook gelden voor een gekregen product.
    Om aanvullende inhoud te kunnen gebruiken, dient het vereiste basisspel geregistreerd zijn op dezelfde Origin / EA account.

Groetjes.
  • Hey @Lucamon,

Dat is wel lastig. 

Als het goed is heb je bij de aanschaf van De Sims 4 Digital Deluxe Edition bij Steam ook een code ontvangen. Controleer voor de zekerheid ook de e-mail die je van Steam hebt gekregen waarin de aankoop van De Sims 4 wordt bevestigd. Je kunt die code ook invoeren in Origin of in je EA account. Maar dat zou bij het spelen met Steam niet nodig zijn als je de accounts van Steam en Origin hebt gekoppeld.

Zorg er dus voor dat je je eerst aanmeldt bij Steam en klik daarna op EA game (De Sims 4) spelen. Als het goed is start Origin dan vanzelf op. Geef dan aan dat je de accounts van Origin en Steam wilt koppelen. Meld je vervolgens ook aan met de Accountgegevens die je hier hebt gebruikt. Dus e-mail, gebruikersnaam 'Lucamon' en het wachtwoord dat je hiervoor hebt aangemaakt. Als het goed is zal De Sims via Steam worden gedownload en geïnstalleerd. Zorg voor de zekerheid ook dat je Visual Studio CC++ van Microsoft op je pc hebt geïnstalleerd.

Hopelijk lukt het hiermee wel. Als je toch nog vragen of problemen ondervindt met de installatie van het spel neem dan ook vooral contact op met Steam Support (steampowered.com)

Veel succes.

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago

Hey @Lucamon

In tegenstelling tot wat velen denken, krijg je géén productcode bij de aanschaf van een digitaal spel, zoals De Sims 4 via Steam in dit geval. Het spel wordt gelijk geactiveerd op je Steam én EA account zodra deze gekoppeld zijn. Mocht je aangemeld zijn met een van de verkeerde accounts, krijg je dit soort foutmeldingen, die je nu zelf meemaakt.

Hoogstwaarschijnlijk is dit dus ook in deze situatie het geval; je bent waarschijnlijk aangemeld met het verkeerde EA account in Origin, het EA account waar je je Steam account niet aan gekoppeld hebt, waardoor je deze foutmelding krijgt.

Om erachter te komen om welk EA account het gaat, raad ik je aan om deze stappen door te nemen:

- Kijk of dat je via https://profile.ea.com kunt inloggen met je Steam account d.m.v. op het Steam icoontje te drukken als je op het login scherm bent.

- Mocht dat niet werken, raad ik je aan om hier even naar te kijken: https://help.ea.com/nl/help/pc/link-ea-and-steam/.

- Mocht je ook daar niet uitkomen, raad ik je aan om contact op te nemen met onze live ondersteuning via een van de volgende opties: https://bit.ly/EA-Ondersteuning.

Succes en laat even weten wanneer het is opgelost. 🙂

• Lucamon's avatar
    Lucamon
    4 years ago

@EA_Leeuw Ik denk dat ik inderdaad nog gekoppeld  ben aan het verkeerde EA account. Ik kan hier niet meer op inloggen omdat de email niet meer bestaat dus ik vrees dat ik voor altijd hieraan vast zit... bedankt voor je reactie. (Ook bedankt aan de anderen die gereageerd hebben😁)

• Hey @Lucamon,

Misschien dat de klantondersteuning jou nog kan helpen met het reactiveren van jouw account. Ook als de e-mail client niet meer bestaat. 

Neem eens contact op met: EA Help: officiële ondersteuning en houd dan de gegevens van jouw accounts bij de hand.

Je kunt ook chatten met de EA hulp op Facebook EA Help | Facebook of via Twitter EA Help (@EAHelp) / Twitter om te vragen of zij je kunnen helpen met dit probleem.

Hopelijk lukt het op die manier om je oude e-mail en account om te zetten.

Veel succes. 🤞

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,941 PostsLatest Activity: 11 hours ago