Forum Discussion

Re: [Collectie Thread] Verschillende taal en vertaal fouten

Hoi,

Even een vraagje:

Ik ben al paar dagen met een scenario bezig en mijn sim kwam maar niet verder maar nu zie ik dat er iets verkeerd staat in feite. Ben even op Google wezen zoeken en in het Engels staat er dus dat je 3 vaardigheidslevels moet maximaliseren en in het Nederlands staat er dus Niveau 3 van een vaardigheid. Dit klopt dus niet en is in feite dus ook een foutje. Ik dacht ik geef het even door. Het gaat om het scenario: perfect veelzijdig.

Groetjes Monique

15 Replies

• monique23051's avatar
    monique23051
    Seasoned Ace
    4 years ago

Hey,

Ik heb wederom een kleine vertaal fout gevonden en wel met muziek. In een van mijn sims wensen staat dat hij naar Elektronica wil luisteren (zie foto 1) en als je dan op de radio klikt kan je naar Elektronisch luisteren ๐Ÿ˜‰ Dat is dus nรฉt iets anders Electronica ๐Ÿ™‚

Groetjes Monique

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Mooi @monique23051,

Goed opgemerkt! 

Het zou wel fijn zijn als dit consequent kan worden doorgevoerd.

Zal ik dan ook nog eens een duit in het zakje doen door aan te geven dat de muzieksoort 'Elektronisch' niet bestaat? Net zo min als 'Elektronica', trouwens. Of het is elektronische muziek of als ik echt ga muggenziften zou is de eigenlijk stijl zelfs 'Electro'. De oorspronkelijke stijl die door een groep als Kraftwerk populair werd gemaakt heet dus gewoon: Electro (muziekstijl) - Wikipedia. Al het andere is dus gewoon elektronische muziek. ๐Ÿค“

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago

Nou, ik wil wel eens naar Electronica luisteren hoor... :P *Biep biep boep biep*

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    4 years ago

Ik ga helemaal los op dat dial-up geluid hoor... ๐Ÿฅณ

• monique23051's avatar
    monique23051
    Seasoned Ace
    4 years ago

Hahaha jij liever dan ik @EA_Leeuw ๐Ÿ™Œ

Ik hou het wel bij rock enzo ๐Ÿ˜‰

Ik vond net trouwens wederom een foutje met eten. Bij pannekoeken (ontbijt) stond Panekoeken eten aangegeven ๐Ÿ˜ƒ Denk niet dat dat klopt of al doorgegeven is of wel?

Groetjes Monique

Ps ik ben vanaf zondag even weekje afwezig hiero...Weten jullie waarom het rustig(er) is met mij. I'm going on a holiday!! 

• Happyspooky's avatar
    Happyspooky
    Seasoned Newcomer
    4 years ago

Goedemorgen!

Hierbij twee cases uit landelijk leven.

1. Verschillende bessen uit Landelijk Leven zijn zonder hoofdletter gespeld.

Bessen

2. Dit is wellicht geen taalfout maar het spel heeft op moment twee bosbessen, namelijk uit In de Natuur en Landelijk Leven. Het lijkt mij handig als รฉรฉn van de twee bessen een andere naam krijgt zodat spelers niet verward worden als ze bepaalde bosbessen niet kunnen gebruiken voor recepten.

De bes uit In de Natuur

Bosbes In de Natuur

De bes uit Landelijk Leven.

Bosbes Landelijk Leven

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    4 years ago
    Hey @Happyspooky,

Heel erg bedankt! Dit soort gedetailleerde posts worden erg gewaardeerd. ๐Ÿ™‚
  • monique23051's avatar
    monique23051
    Seasoned Ace
    4 years ago
    @EA_Leeuw Dankjewel ๐Ÿ˜‰ Ik mis de Sims hier wel maar heerlijk aan het genieten van de rust ๐Ÿ™‚ Geen wifi heeft af en toe voordelen hahaha...Ik heb wel 4G gelukkig maar dรก's iets te duur om mee te simmen (niet onbeperkt hier) Graag gedaan trouwens,
    Groetjes Monique
  • Happyspooky's avatar
    Happyspooky
    Seasoned Newcomer
    3 years ago
    Hoi! Volgens mij zitten nog steeds deze twee "fouten" in het spel, de hoofdletters met de bessen vind ik zelf heel irritant ook soms omdat ze vaak helemaal onderaan staan alfabetisch.

Als ik ooit nog een ander taalfoutje/onhandigheid tegenkom zal ik hier terugkomen ๐Ÿ˜‰

@Happyspooky  schreef:

Goedemorgen!

Bessen

2. Dit is wellicht geen taalfout maar het spel heeft op moment twee bosbessen, namelijk uit In de Natuur en Landelijk Leven. Het lijkt mij handig als รฉรฉn van de twee bessen een andere naam krijgt zodat spelers niet verward worden als ze bepaalde bosbessen niet kunnen gebruiken voor recepten.

De bes uit In de Natuur

Bosbes In de Natuur

Bosbes Landelijk Leven

• Lotje1981's avatar
    Lotje1981
    New Ace
    3 years ago

@Happyspooky  schreef:
    Hoi! Volgens mij zitten nog steeds deze twee "fouten" in het spel, de hoofdletters met de bessen vind ik zelf heel irritant ook soms omdat ze vaak helemaal onderaan staan alfabetisch.

Als ik ooit nog een ander taalfoutje/onhandigheid tegenkom zal ik hier terugkomen ๐Ÿ˜‰

@Happyspooky  schreef:

Goedemorgen!

Bessen

De bes uit In de Natuur

Bosbes In de Natuur

Bosbes Landelijk Leven

Daar ben ik mee eens overigens. Het staat ook slordig dat de ene keer de vruchten met hoofdletter zijn en de andere keer niet. Doe ze allemaal met hoofdletter of doe ze allemaal zonder. En de bosbes uit landelijk leven zouden ze ook blauwe bes kunnen noemen. Te meer ze striktgenomen ook het uiterlijk hebben van de blauwe bes en die uit in de natuur daadwerkelijk bosbessen zijn.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @Happyspooky,

Jammer dat sinds je dit bericht plaatste (september vorig jaar) er nog niets mee is gebeurd. 

Waarschijnlijk wordt het door de makers als niet zo heel erg storend beschouwd.

Misschien dat @EA_QueenBee of @EA_Leeuw het nog eens onder de aandacht van het Sims team willen brengen.

• Lotje1981's avatar
    Lotje1981
    New Ace
    3 years ago

Dat van de hoofdletters is wel best storend. Sowieso hebben in het Nederlands zoals we allemaal weten zelfstandige naamwoorden op eigennamen na nooit een hoofdletter aan het begin, behalve als ze aan het begon van een zin staan. In het Duits hebben de zelfstandige naamwoorden ze weer wel. En twee verschillende bosbessen is gewoon verwarrend. Dat moeten ze in het Nederlandse team van de spelontwikkelaars toch ook zo ervaren.

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,993 PostsLatest Activity: 2 days ago