Forum Discussion

Re: kan de Sims4 niet meer starten

Controleer of beiden computer nog voldoen aan de gestelde systeemeisen van De Sims 4: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements @Thiona1981
Voor het gebruik van aanvullende inhoud zullen aparte systeemeisen gelden.

Begin het doen van de volledige basisstappen, zoals het ontdoen van alle aangepaste inhoud en De Sims 4 via de Origin cliënt.
Mogelijk dienen de stuurprogramma's van de computer nog worden bijgewerkt, als de updates die nog beschikbaar zijn, voor Windows dienen worden gedownload en geïnstalleerd.
Hierna de aanvullende stappen gaan doen.

Plaats de DxDiag informatie van je computer bij je reactie, opgeslagen in een tekstbestand ("DxDiag64.txt" als voorbeeld), door deze toe te voegen als een bijlage: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Als je soms (fout)meldingen ziet, hiervan dan ook schermafdrukken maken, opgeslagen als afbeeldingenbestandstypen toevoegen bij je reactie als een bijlages.

Groetjes.

5 Replies

• Thiona1981's avatar
    Thiona1981
    5 years ago

@RealSimmor0 De computer voldoet aan de eisen. En die van mijn mijn zeker. Ik heb origin en de sims helemaal gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Ik draai windows 10, alle drivers zijn geupdate etc.

Er gebeurt bij opstarten dus het volgende. Je krijgt het laat icoontje. Je ziet hem schakelen naar de in game. Wat vervolgens niet opstart en dan verschijnt origin weer.  (vreemde is dat vrienden met wel zien als online de sims aan het spelen) Als ik offline probeer te starten krijg ik (eindelijk) een fout melding. 

Ik heb toen cottage living uit kwam een avond normaal kunnen spelen. Er lijkt mij iets mis te gaan in het EA/origin account?

• dat probleem heb ik ook. ik kon idd zaterdag nog gewoon spelen maar kon wel niet in de galerij maar nu krijg ik ook foutmeldingen als ik de sims opstart.

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    5 years ago
    Voor de onderstaande fout, zal je de volledige basisstappen eens moeten doen, @Thiona1981.

De Sims 4 start je via de Origin cliënt, net als elk ander spel en niet meer via hun eigen snelkoppeling op je Bureaublad.
    Gebruik een bekabelde internetverbinding.
    Mogelijk heb je bepaalde software draaien, die verhinderd dat De Sims 4 als de Origin cliënt juist kunnen werken. Je zal deze volledig moeten afsluiten. Met name beveiligingssoftware kan een onbedoelde boosdoener hierbij zijn.

Zouden er nog steeds problemen zijn, dan graag je DxDiag informatie, zoals eerder is genoemd, te vermelden bij je reactie.

Om welke foutmelding gaat het, @myleneke123? Zou je hiervan dan een schermafdruk kunnen maken, opslaan als afbeeldingenbestandstype en als een bijlage toevoegen bij je reactie.
    Heb je de volledige basisstappen al eens gedaan? Voldoet jouw computer aan de gewenste systeemeisen?

Voor de Galerij:
    Ben je verbonden met het internet? Gebruik een bekabelde internetverbinding.
    Mogelijk heb je bepaalde software draaien, die verhinderd dat De Sims 4 als de Origin cliënt juist kunnen werken. Je zal deze volledig moeten afsluiten. Met name beveiligingssoftware kan een onbedoelde boosdoener hierbij zijn.
    Wanneer je soms een kinderaccount en/of "De Sims 4 Legacy Editie" gebruikt, dan heb je geen toegang tot de online functies. De Galerij valt hier ook onder.

Plaats ook je DxDiag informatie, zoals al is genoemd, mochten er nog problemen zijn.

Groetjes.
  • Thiona1981's avatar
    Thiona1981
    5 years ago

Het spel start op totaal 3 pc's niet op. Steeds hetzelfde. Na het aanklikken van de Sims4 heel even een zwart scherm alsof hij het spel start (nog geen seconde) en daarna gelijk weer terug naar Origin./ En dat op 3 pc's totaal. Mijn dxdiag hier als bijlage gekoppeld. Al mijn andere (Origin) spellen starten wel gewoon op. Ik ga er vanuit dat dit ergens in mijn account zit. Ze ker ook omdat ik zaterdag nog gewoon heb kunnen spelen een paar uur.

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    Icon for EA Staff (Retired) rankEA Staff (Retired)
    5 years ago
    Hey @Thiona1981,

Kun je ons laten weten of je toevallig ook al eens geprobeerd hebt de volgende folder een andere naam te geven?

1. ga naar mijn documenten
    2. Zoek naar Electronic Arts
    3. Geeft de folder 'De Sims 4' een andere naam (bijv. 'De Sims 4 Test')
    4. Probeer het hierna nogmaals

Mocht dat nog niet werken en je had voorheen niet op de andere PC's gespeeld kun je ons laten weten of je het spel direct gekocht hebt of via een subscriptie speelt?

- EA_Neil

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,993 PostsLatest Activity: 2 days ago