Forum Discussion

AnnaMHvS's avatar
6 years ago

Sims 4 galerij werkt niet meer

Hoi,

Sinds kort krijg ik steeds rode kruisjes in de galerij (zie foto) en wanneer ik erop klik staat er dat het voorwerp niet gevonden kan worden.

Ik heb de game proberen te repareren in Origin, maar dat werkt niet.

Ik heb de Origin cache gewist, Origin helemaal verwijderd en opnieuw gedownload, maar ook dat werkt niet.

Heeft iemand een oplossing?

48 Replies

• Dag

waarom hebben wij door die update geen toegang meer tot de galerij?

met vriendelijke groeten

• EA_Jason's avatar
    EA_Jason
    Icon for EA SPORTS FC™ Team rankEA SPORTS FC™ Team
    5 years ago

Voor de spelers die de rode kruisjes zien in De Sims 4 Galerie, zouden jullie voor mij het volgende kunnen doen?

• Deel het ConnectionStatus.txt bestand met mij, je kunt het bestand hier vinden: Documents\Electronic Arts\The Sims 4
    • Stuur een ping naar http://sims4cdn.ea.com (Windows - Mac) en laat mij weten of het gewerkt heeft. 
    • Schakel de firewall/virusscanner tijdelijk uit en probeer nogmaals te verbinden met de Galerie.
    • Controleer of je wel met de Galerie kunt verbinden via: https://www.ea.com/nl-nl/games/the-sims/the-sims-4/pc/gallery
    • Voer Origin en De Sims 4 uit als administrator.

Zouden jullie dit eens willen proberen en mij laten weten wat het resultaat is?

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    5 years ago

@123gloriabk Er is mij niets bekend van het niet kunnen bereiken van de galerij door de laatste patchupdate. De storing zal waarschijnlijk ergens anders mee te maken hebben. Kan je de galerij wel via het internet bereiken? De Sims - Galerie - Officiële site (ea.com) Of lukt het niet om de galerij te bereiken binnen het spel zelf? 

Zou je wat meer details willen geven? Alvast bedankt.

Hartelijke groet.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    5 years ago
    @EA_Jason Pingen lukt niet via de link. Ik krijg de mededeling: 'not found'
    De galerij via het net lukt me wel en ook intern (via het spel) kon ik, een half uur geleden, gewoon naar binnen.

Hartelijke groet.
  • RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    5 years ago
    Heb je de basisstappen gedaan, @123gloriabk?

Waarschijnlijk heb je bepaalde software draaien, die blokkeert / hindert dat De Sims 4 internettoegang heeft.
    Met name sommige beveiligingssoftware zal dit onbedoeld doen. Zorg dat de spellen van Origin en de Origin cliënt op de witte lijst staan van je beveiligingssoftware. Is de beveiligingssoftware bijgewerkt naar de laatste versie? Bij problemen zal je de (online) documentatie maar eens moeten doorlezen en/of contact opnemen met de leverancier / maker van de gebruikte beveiligingssoftware.
    Indien dat niet mogelijk is, de beveiligingssoftware toch maar eens helemaal afsluiten of verwijderen.
    Windows schoon laten opstarten kan ook hierbij helpen.

Nagaan dat je verbonden bent met het internet. Gebruik bij voorkeur een bekabelde internetverbinding.

Als je "De Sims 4 Legacy Editie" gebruikt, dan heb je geen toegang tot de online functies.
    Als je soms een kindaccount gebruikt, dan heb je geen toegang tot de online functies. De Galerij van De Sims 4 valt onder de online functies.

Zo kan je de Ping opdracht uitvoeren op Windows:
    De Windows-toets en R samen indrukken. Dit opent het venster "Uitvoeren", type daarin de opdracht "cmd" (zonder de dubbele aanhalingstekens) en bevestig door de Enter toets in te drukken.
    Nou zal een Opdrachtprompt verschijnen.
    Type de opdracht "ping sims4cdn.ea.com" (zonder de dubbele aanhalingstekens) en bevestig door de Enter toets in te drukken.
    Daarna zullen een aantal gegevens verschijnen in dit Opdrachtprompt venster.
    Je kan dit resultaat kopiëren (met de toetsencombinatie "CRTL+C") en plakken (met de toetsencombinatie "CTRL+V") in Kladblok, vervolgens dit bestand opslaan als een tekstbestand, die je weer dient toe te voegen als een bijlage bij je reactie.
    Je kan van dit resultaat een schermafdruk maken. Daarna pakken (met de toetsencombinatie "CTRL+V") in MSPaint en dit opslaan als een *.jpg afbeelding, die je weer dient toe te voegen als een bijlage bij je reactie.
    Je kan ook dit resultaat in een privébericht naar EA_Jason sturen.
    Om het Opdrachtprompt venster af te sluiten, typ je de opdracht "exit" (zonder de dubbele aanhalingstekens) en bevestig door de Enter toets in te drukken.

Groetjes.
  • Hallo! Bij mij laat de galerie ook alleen maar rode kruisjes zien, ik heb al bij alle andere antwoorden gekeken maar ik begrijp niet helemaal wat ik nou moet doen, zou iemand kunnen helpen?

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    5 years ago
    Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door de gebruikte beveiligingssoftware, @justarandomchild. Je zal de instellingen hier binnen moeten aanpassen, of toch tijdelijk uitschakelen of toch maar verwijderen.
    Je zal beter uitzonderingen toevoegen voor De Sims 4, de Origin cliënt en alle andere spellen van Origin. Bekijk hiervoor de (online) documentatie, bezoek de website of contact opnemen met de maker hiervan.

Bekijk deze instructies over hoe je Windows kan schoon laten opstarten: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows

Zou je kunnen aangeven wat je niet begrijpt?

Groetjes.

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,879 PostsLatest Activity: 8 hours ago