Forum Discussion

evakikkertje's avatar
4 years ago

sims 4 kalender en fouten gallerij en happen weg

hallo , ik heb eergisteren de nieuwe update gedaan met onder andere de vijver tool.

nu zou de kalender ook in de base game zitten. nu heb ik zelf jaargetijden wel maar nu is de kalender onder mijn huishouden gaan staan, dus bijvoorbeeld mijn man/vader van het gezin overlapt de kalener. is er een manier om dit op te lossen?

ik heb nog een ander probleem ik heb in de gallerij rode kruizen door de projecten staan [nu deed hij het toevallig weer even dus ik heb geen screenshots] en bij de meeste opties zoals game afsluiten zijn stukken van de knop weg gehapt. als ik de mods bijvoorbeeld uitzet is het er nog steeds 

10 Replies

• ook heb ik in de gallerij dat ik niet meer kan zien wat voor pakketten er zijn gebruikt er staat dan dat er niks gebruikt is maar vervolgens worden er wel dingen verwijderd en zie ik dingen uit pakketten. groeten eva kikkert

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

@evakikkertje  

Je maakt waarschijnlijk gebruik van custom content of modificaties. Ik denk dat deze problemen komen door UI modificaties of soortgelijke mods.

Hieronder zie je een aantal zaken die je zelf eens kan proberen:

Het is sowieso verstandig om vlak na de patchupdate van de Sims alle modificaties die je gebruikt even te verplaatsen naar een nieuwe map, bijvoorbeeld op je bureaublad met de naam: 'nog te testen modificaties'. Verwijder dan ook gelijk het bestand 'localthumbcache.package' uit de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. In dat bestand zitten namelijk alle restanten van gebruikte cc en modificaties waar je nu blijkbaar nog last van hebt. Zodra je De Sims 4 opnieuw start, maakt het spel een nieuwe 'schone' versie van de localthumbcache.package aan.

Dan is het verstandig om je modificaties te testen op een nieuw spel. Na de test kan je dat spel altijd weer verwijderen of in het vervolg gebruiken voor een nieuwe testronde. Als je veel modificaties gebruikt dan kan je het beste de 50% methode gebruiken.

50/50 methode
    Dat houdt in dat je eerst de helft van de modificaties terug plaats in de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4\Mods. Test dit op een nieuw te starten spel en als alles het goed doet dan weet je dat deze modificaties goed en veilig zijn. Plaats die dan in een map op je bureaublad met 'bijvoorbeeld de naam 'veilige of goede modificaties'. Test daarna uit de map met de naam 'nog te testen modificaties' weer een deel. Als dan blijkt dat je spel hapert dan weet je dat de kapotte modificaties in die map zitten. Test daarvan weer de helft en zo verder totdat je alle slechte modificaties hebt verwijderd. Sla in de tussentijd je spel niet op maar verlaat het zonder op te slaan! Als je alles hebt getest, kan je de inhoud van de map met de naam 'veilige of goede modificaties' weer terugplaatsen.

Als je modificaties gebruikt moet je rekening houden met de problemen die je nu bent tegengekomen. Zorg ervoor dat je de modificaties net zoals je spel up to date houdt. Bezoek regelmatig de pagina's van de makers en controleer of ze updates hebben.

Als dat niet werkt dan is het verstandig om je spel te repareren in Origin. Klik daarvoor in de spelbibliotheek met de rechtermuisknop op de tegel van De Sims 4 en kies in het dropdown menu voor de optie repareren.

Hopelijk heb je hier wat aan en kan je snel weer aan de slag. Als je toch niet vooruit kunt, laat het dan ook even weten. Dan kan ik kijken of er nog ander oplossingen zijn.

Veel succes en veel plezier met spelen.😉

• Hallo @evakikkertje,

Dat van Galerij heeft vaak te maken dat je bepaalde instellingen bij je beveiligingssoftware dient te wijzigen, deze (tijdelijk) moet uitschakelen of zelfs verwijderen.
    Mocht een kinderaccount en/of "De Sims 4 Legacy Editie" gebruiken, dan heb je geen toegang tot de Galerij. De eerste vanwege de online functies en de tweede vanwege deze geen ondersteuning meer zal bieden.

Voor de kalender, probeer de grafische spelopties te wijzigen, om te zien of dat verschil gaat maken.
    In Windows de beeldschermresolutie zelf eens verlagen.
    Mogelijk zal je lagere moeten gaan gebruiken.

Je zal alle aangepaste inhoud moeten ontdoen. Map van De Sims 4 in je "Documenten\Electronic Arts\" een andere naam geven. Repareer De Sims 4 via de Origin cliënt.
    Start De Sims 4 schoon. De spellen van Origin zal je altijd eigenlijk via de Origin cliënt starten.
    Met een nieuwe Sim of huishouden testen of je nog problemen hebt.

Stuurprogramma's van je computer bijwerken. Met name die van je videokaart, om mee te beginnen.

Groetjes.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

@evakikkertje Zou je hier kunnen aangeven welke antivirussoftware je gebruikt. Voor Avast en AVG hebben we namelijk een aparte draad met oplossingen aangemaakt. Als je een van deze antivirusprogramma's gebruikt, laat het dan even weten dan kan ik je precies aangeven wat je het beste kunt doen.

Hier vind je de link: https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/Hoe-los-ik-dit-op-Rode-kruizen-in-mijn-galerij/td-p/9888608/page/2 Kijk dan even bij #12, #15 of #17 om te lezen wat je zoal kunt doen.

Alvast bedankt.

• Hallo @RealSimmor0,

Hoe kan ik de grafische spelopties wijzigen? moet dat in het spel zelf of ergens anders.

Bedankt voor uw reactie. :]

• evakikkertje's avatar
    evakikkertje
    4 years ago

Ik gebruik inderdaad AVG en ik speel niet de legacy editie, ik heb namelijk een 64 bits laptop.

Ik speel dus inderdaad ook niet op computer maar op laptop ik weet niet of dit handige informatie is maar ik zeg het even voor de zekerheid.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Dank je voor je extra informatie, @evakikkertje!

Voor AVG heb je hier de beste informatie. Het maakt dan niet zoveel uit of je met een laptop speelt of gebruik maakt van een 64bit of 32bit.

Bij AVG werkt het eigenlijk net zoals bij Avast. Hier zie je de link naar de instructies die AVG zelf geeft:

https://support.avg.com/SupportArticleView?l=nl&urlName=AVG-Ransomware-Protection-FAQ&q=ransomware+schilden&supportType=home 

Bescherming tegen ransomware – veel gestelde vragen | AVG Klik dan op het vierde plusteken, waarop staat + Hoe beheer ik de gevoeligheid van Bescherming tegen ransomware?

Volg de stappen 1 tot en met 4 die ze in de instructie voorstellen. Kies daarna voor de slimme modus. AVG levert de bescherming altijd in de strenge modus dus daarin zit het probleem. Zodra je dat hebt gedaan zal AVG je vragen of bepaalde applicaties en/of programma vertrouwd of veilig zijn. Klik in dat geval op ja of ga in ieder geval akkoord met de programma's De Sims 4 en Origin.

De reden waarom je ook je screenshots niet ziet heeft, denk ik, te maken met die strenge instellingen. Zodra je De Sims 4 toegang hebt gegeven in het Ransomware schild zal je ook de map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4\Screenshots weer toegankelijk zijn en kan je de foto's weer zien.

Als je verder nog hulp nodig hebt, laat het maar even weten.

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    4 years ago
    Inderdaad wijzig je de grafische spelopties bij het spel zelf, @evakikkertje.

Beschikt jouw laptop dan ook over een 64-bits processor en heb je een 64-bits versie van Windows op je laptop geïnstalleerd?

Ook als deze hebt kan je "De Sims 4 Legacy Editie" gebruiken, dat zal problemen geven.
    Een kinderaccount heeft geen toegang tot de online functies, dus ook niet de Galerij.

Het is dus mogelijk zal je de instellingen bij je beveiligingssoftware moeten gaan wijzigen.
    Zie de (online) documentatie of contact opnemen met diens maker hiervoor.
    Lukt dat niet, dan zal je de beveiligingssoftware (tijdelijk) moeten uitschakelen of zelfs verwijderen.

Zijn alle aangepaste inhoud ontdaan en heb je daarna De Sims 4 gerepareerd? Dat zou het probleem met de niet bereikbare Sims in je huishouden verhelpen.

Groetjes.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

@evakikkertje De kalender zou je moeten kunnen vinden naast je sims. Zie screenshot.

Dat je die niet kunt vinden kan ook te maken hebben met de modificaties die je gebruikt. Er zit niets ander op om die te testen. 

Geen van de problemen die je hier hebt aangekaart heeft te maken met de grafische weergave van jouw spel. Je hoeft die zeker niet te wijzigen. Jouw instellingen zagen er op de foto echt prima uit.

Hopelijk heb je hier wat meer aan.

Als je nog vragen hebt stel ze gerust.

Veel succes met testen! 😉

• evakikkertje's avatar
    evakikkertje
    4 years ago

bedankt! ik ga dit alles zeker proberen en ik laat het weten als het niet lukt.