Forum Discussion

inlogtenberg's avatar
inlogtenberg
New Scout
2 years ago

Sims 4 kan niet repareren

Hoi,

Ik wil zojuist de Sims opstarten, maar bij het opstarten krijg ik de volgende systeemfoutmelding: "het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden". Vervolgens geeft de EA app aan dat mijn bestanden corrupted zijn en de game gerepareerd moet worden. Prima, dacht ik. Echter, bij het repareren geeft EA aan dat er een probleem is met de veiligheidsmachtigingen van de app, en dat de download / reparatie niet voltooid kan worden. Hierbij wordt de volgende melding gegeven: "There's a problem with your security permissions. We couldn't access your system resources. Make sure your security permissions are configured correctly, and try again". Helaas kan ik beperkte oplossingen online vinden, en werken de oplossingen die ik wel kan vinden niet bij mij. Ik heb de bestandsmap van EA zowel in mijn documenten als in mijn program files volledige machtigingen gegeven, EA app als administrator opgestart, het een en ander geprobeerd met windows opdracht prompt, maar helaas werkt niets en houd ik dezelfde errors. Wie weet de oplossing? Alvast bedankt!

10 Replies

• @inlogtenberg Another thing I saw popped up in similar threads was to pause synchronising by onedrive, however this didn't solve anything either
  • Hey @inlogtenberg,

Lastig om zo 1,2,3, op te lossen. Je hebt in iedere geval al heel veel geprobeerd en het is mij niet helemaal duidelijk wat de oorzaak zou kunnen zijn. Heb je de laatste update voor De Sims  4 opgehaald en is het probleem daarna begonnen? 

Controleer in ieder geval of je de nieuwste versie van de EA app hebt. Dat zou 13.207.0.5720 moeten zijn of hoger. Je kunt dat vinden als je op About klikt op de drie streepjes op de EA app (linksboven).

Games die niet kunnen worden gedownload, geïnstalleerd of geladen in de EA app

Als je via de EA app de update van De Sims 4 hebt opgehaald: Weg met bugs - Update: 28/05/2024 - Answer HQ (ea.com) dan kan het ook komen doordat je verouderd aangepast materiaal gebruikt. Lees dan het artikel: 'Als je gebruik maakt van aangepast materiaal'

Zoals je in het Engels omschrijft kán de synchronisatie van de de OneDrive soms beter worden uitgeschakeld: OneDrive uitschakelen of verwijderen - Microsoft Ondersteuning Maar je kunt er ook voor kiezen om de bestanden te bewaren op de locale computer. 

Het kan ook komen door een probleem dat is ontstaan na 28 mei. En dat ligt dus niet aan jou: .Solved: Re: EA app says that a game has been removed from my library - Page 33 - Answer HQ 

Maar er zijn ook andere mogelijke oorzaken te noemen. Als je de nieuwste versie van de EA app hebt controleer dan of het legen van de cache van de EA app helpt: Cache wissen om het downloaden of uploaden van je game te herstellen (ea.com)

Hopelijk vind je in deze informatie een oplossing. Als het je niet lukt laat dat dan ajb ook even weten dan kijken we verder.

• inlogtenberg's avatar
    inlogtenberg
    New Scout
    2 years ago

Hoi,

Blijkbaar was mijn antivirus het probleem, deze veroorzaakte al problemen met andere programma's. Toen ik dit eraf heb geknikkerd deed alles het weer naar behoren (zorg natuurlijk wel voor bescherming van je pc). In een andere thread staat ook wel dat een windows 10 update ook voor problemen zorgt, met eventueel een oplossing die je kan proberen mocht iemand anders hier ook tegenaan lopen:

https://support.microsoft.com/en-us/topic/kb5028997-instructions-to-manually-resize-your-partition-to-install-the-winre-update-400faa27-9343-461c-ada9-24c8229763bf

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 years ago

Hey @inlogtenberg,

Als je antivirussoftware het probleem was dan had dit waarschijnlijk te maken met een te strikte afstelling of instelling. Je kunt in de firewall altijd een uitzondering maken voor programma's als EA en De Sims. Ook voor ander programma's waarvan je weet dat ze 'veilig' zijn. Soms kan het ook te maken hebben met de afstelling om ransomware te weren. Misschien kan je nadat je het probleem hebt opgelost de antivirussoftware opnieuw installeren. Dat is wel zo veilig- ook met betalingen etc. Laat even weten welk programma je gebruikte dan kan ik even kijken hoe je e.e.a. kunt regelen.

• rozemarijnR's avatar
    rozemarijnR
    2 years ago

Haai, ik zag jullie gesprek langskomen en loop tegen hetzelfde probleem aan. Ik maak zelf gebruik van Northon en heb gezocht hoe ik ervoor kan zorgen dat het antivirus of beveiliging eraf gehaald kan worden, maar het lukt mij echt niet. Telkens als ik mijn Sims opstart krijg ik ook de melding dat het systeem niet gevonden is. Zouden jullie mij misschien kunnen helpen met wat ik precies moet doen?

• Sabouma's avatar
    Sabouma
    Rising Veteran
    2 years ago

Als ik je een stukje ongevraagd advies mag geven @rozemarijnR : zorg dat je van Norton afkomt, dat is de grootste bagger die er bestaat... 

• rozemarijnR's avatar
    rozemarijnR
    2 years ago

Hai @Trismagistos ,

Nee ik heb mijn Sims al een jaar of 3 a 4 denk ik zo. En nope ook geen recente updates gehad waar ik enigszins wat zelf voor heb moeten goedkeuren ofz. Mijn laptop heeft wel een aantal updates gehad intussen, maar geen idee of daar iets is mis gegaan. Heb al geprobeerd Northon uit te schakelen voor Sims, maar weet niet zeker of ik dat op de juiste manier heb gedaan. Online is hiervoor alleen een uitleg te vinden over een oudere Northon versie. 

In dat opzicht ben ik een beetje een digibeet, als ik op de link klik wat moet ik dan volgen/downloaden?

Alvast bedankt 🙂

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 years ago

Hey @rozemarijnR,

Als je de Sims al een paar jaar hebt en je hebt trouw iedere patchupdate geïnstalleerd dan is er wat dat betreft niets aan de hand. Als je pas geleden een uitbreiding hebt aangeschaft dan wordt er gevraagd of je Visual Studio ook wilt installeren. Ineen aantal gevallen vergeten spe(e)l(st)ers dat te doen. Als je denk dat jij dat ook vergeten bent dan kan je in de link die ik je stuurde in de kolommen (even scrollen) zoeken naar de X86 versie en die installeren Doe dat ook met de X64 versie. Als je ze al hebt dan geeft je pc/laptop vanzelf aan dat het niet nodig is.

In je eerdere post geef je aan dat:

Telkens als ik mijn Sims opstart krijg ik ook de melding dat het systeem niet gevonden is. 

Krijg je hiervoor een foutmelding met code? Want als je 'systeem' niet kan worden gevonden heeft dat waarschijnlijk niet te maken met je antivirussoftware maar waarschijnlijk eerder met iets anders. Norton is misschien niet erg gebruiksvriendelijk maar het is wel veilig. Ik raad je sowieso aan om antivirussoftware te blijven gebruiken. Windows heeft Defender ingebouwd en die is ook veilig. Even terug.

Als je een foutmelding krijgt, maak daar ajb even een schermopname of foto van en deel die als bijgevoegd bestand. 

Je kunt eventueel ook een DxDiag.txt maken. In de link hieronder lees je hoe je dat kunt doen:

https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Hoe meer informatie hoe beter ik je zou kunnen helpen.

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 2 days ago
3,019 Posts