Forum Discussion
71 Replies
- Dus het is delfde computer die je gebruikt en problemen mee hebt om De Sims 4 te spelen van maart dit jaar, @selenastreur?
Wat heb je nog allemaal gedaan, in deze maanden?
Is het nog gelukt om De Sims 4 gestart te krijgen?
Was het gelukt om de stuurprogramma's laten bijwerken en updates voor Windows te installeren?
Heb je de computer anders goed laten nakijken.
Zo nodig deze computer helemaal opnieuw geïnstalleerd?
Is ook de betreffende, verouderde en/of niet meer geschikte hardware inmiddels dan vervangen?
Begin dan eens met een nieuwe gemaakt DxDiag informatie te plaatsen bij je latere reactie.
Mocht het weer alleen dezelfde basis / ingebouwde "videokaart" van Intel hebben, met onvoldoende video werkgeheugen en en processor die niet vermeld wordt.
Groetjes. @EA_Leeuw zou je deze draad met de andere draad willen verbinden?
Hierin is ook de eerdere DxDiag.txt te vinden. Ik denk dat er nog niet veel is veranderd.
Alvast bedankt.
- EA_Leeuw5 years ago
Community Manager
@Trismagistos, bij deze! Dankjewel. 🙂
Toch zou een nieuwe DxDiag op zich misschien beter kunnen zijn, aangezien we als het goed is ook de Driver Versies van de onderdelen etc. zouden moeten kunnen zien. 🤔 hoop dat je hieraan wat hebt
- @Trismagistos heb hem geplaats nieuwe dxdiag
- @EA_Leeuw geplaats nieuw dxdiag
Dank je @selenastreur,
Deze DxDiag.txt is wel veel duidelijker dan de eerste die in je in maart bijvoegde. Nu is ook goed te zien dat jouw computer een al wat oudere is die telkens met wat extra onderdelen is uitgebreid en ook telkens een upgrade heeft gekregen in het besturingssysteem. Ik vraag me af of alle hardware ook toereikend is voor de nieuwste Windows 10 versie. Wat mij ook opvalt, is dat er veel overbodige drivers zijn geïnstalleerd, waaronder AMD drivers. Die heeft jouw computer echt niet nodig.
Wat je hieronder gaat lezen is eigenlijk heel technisch maar misschien dat je iemand in jouw buurt hebt die wat meer verstand heeft van computers. Voor die persoon is dit verhaal hopelijk wel heel duidelijk.
Dat je De Sims 4 niet meer zo goed kunt spelen ligt dus vooral aan de zwakke grafische kaart (Intel HD 4000). Om de Sims echt goed te kunnen spelen heb je een veel krachtigere grafische kaart nodig. In de Systeemeisen voor de Sims 4 wordt gesproken van minimaal: NVIDIA GeForce 6600 of beter, ATI Radeon X1300 of beter, Intel GMA X4500 of beter. Die zitten niet in jouw computer en ik vraag me af of er op jouw moederbord ruimte is voor dit soort kaarten. In theorie zou de rest van jouw computer De Sims 4 wel aan moeten kunnen. Je hebt een Intel(R) Core(TM) i3-3240 CPU @ 3.40GHz. Dat is niet de krachtigste processor maar zou moeten voldoen als je alleen het basisspel hebt. Bij meerdere uitbreidingspakketten verg je erg veel van deze processor. Er is 8 GB RAM geheugen aanwezig en ook daarmee zou je De Sims 4 goed mee moeten kunnen spelen.
Als daar wel ruimte voor zou zijn dan zou je met een investering van ca € 100,- De Sims 4 misschien wel weer zonder problemen kunnen spelen. Waar het dus eigenlijk op neer komt is dat jouw computer op één onderdeel te zwak is om De Sims te kunnen spelen. Als je een andere grafische kaart zou kunnen (laten) installeren dan zou je dat probleem kunnen opheffen.
Ik wens je heel veel wijsheid bij het nemen van je besluit.
Hopelijk heb je hier wat aan.
- Zoals toen al genoemd werd, voldoet deze computer niet aan de gevraagde systeemeisen, @selenastreur.
De basis / ingebouwde "videokaart" van Intel is niet geschikt, onvoldoende video werkgeheugen en heeft nog oudere stuurprogramma's. Ook zullen de hogere beeldschermresolutie meer systeembronnen gebruiken, die je eerder harder nodig hebt voor het draaien van de zwaardere software, zoals spellen.
Wat is afgelopen tijd nog gedaan aan deze computer, om te proberen De Sims 4 wel laten draaien op deze computer?
Groetjes. - @RealSimmor0 heb verder niks geprobeerd hij heeft het eerder altijd gedaan ook met deze kaart dus snap het niet zo goed? alle windows update zijn ook gedaan..
- @RealSimmor0 hoop echt dat je met een oplossing kan komen, want ik ga niet een videokaart of iets kopen als die het gewoon altijd heeft gedaan met deze