Hey @25caitlin07,
Vervelend dat jouw De Sims 4 zo slecht reageert en goed dat je gelijk de gegevens van jouw MacBook Air 13 Inch erbij geeft.
Ik vrees echter dat dit probleem niet een 'in game' probleem is maar meer te maken heeft met de specificaties van jouw laptop.
Ik ga proberen je op een eenvoudige manier uit teleggen waar het probleem mee te maken heeft (Jip en Janneke of niet) Voor het gemak haal ik even de specificaties van jouw laptop erbij én de systeemeisen voor De Sims 4. Voor jouw begrip, ik heb zelf geen Apple computer. Ik heb wel vaak computers gebouwd maar alleen voor Windows. Het verschil tussen Windows en Apple is simpel uit te leggen aan de hand van auto's (windows is te vergelijken met een verbrandingsmotor en Apple met een elektrische motor). Aan een Windows computer kan je zelf sleutelen een Apple moét je naar de garage brengen.
Jouw laptop is dus vermoedelijk deze versie: MacBook Air (13-inch, begin 2015) - Technische specificaties (NL) (apple.com)
MacBook air 13 inch, 2015
processor: 1,6 GHZ dual core intel core i5
geheugen: 8 GB, 1600 MHz DDR3
opstartschijf: Macintosh HD
videokaart: Intel HD Graphics 6000 1536 MB
Als je op een Mac speelt zijn dit de aanbevolen vereisten voor het De Sims 4 basisspel dus zonder uitbreidingspakketten.
Mac OS-versie: macOS X 10.11 of later
Processor: Intel Core i5 of beter
Geheugen (RAM): 8 GB
Harde schijf (vrije ruimte): ten minste 50 GB vrije ruimte op de harde schijf en minstens 1 GB voor extra content en opgeslagen spelbestanden.
Grafische kaart (video): Intel HD- en Iris-graphics uit de HD 4000-serie of nieuwere
Uit de vergelijking kan je dus opmaken dat jouw laptop voldoet aan de aanbevolen eisen voor het basisspel. Dat laatste woord heb ik expres vetgedrukt. Want met alle extra's zal jouw laptop meer vermogen moeten hebben. Dat vermogen zit in de rekensnelheid (rekencapaciteit van de processor) In jouw situatie is dat 1,6 GHz. En daarin schuilt direct het probleem. Waarschijnlijk is dat té weinig voor de grotere hoeveelheid uitbreidings- en spelpakketten die je al had. (Dat laatste is een aanname maar als je bijvoorbeeld ook Honden en Katten hebt en de latere uitbreidingen vergt dat erg veel van je processor)
Het laatste onderdeel (De kokkerellen Kit) dat je kocht is vermoedelijk de druppel die de emmer deed overlopen. (in het Engels zeggen ze dan 'The straw that broke the camel's back')
Begrijpelijk dat je dan met repareren niet veel verder komt. Zelfs als je De Sims 4 op een externe harde schijf zou zetten en ruimte op je harde schijf zou vrij maken, blijft het behelpen omdat de rekensnelheid aan de krappe kant is. Op het Engelstalige forum is er een apart onderdeel voor Mac: The Sims 4 | Technical Issues – Mac | Forum | EA Answers HQ. Hier vind je veel informatie en vragen van Mac gebruikers. Een van de Hero's op het Engelstalige forum, Bluebellflora, heeft een eigen website waar ze heel veel informatie geeft voor mensen die de Sims op een Mac spelen: Bluebellflora – For Mac users playing Sims 3 and Sims 4. Ook daar valt vaak te lezen dat de oudere MacBook Air 13 Inch versies minder geschikt zijn voor computerspellen.
Het klopt dat Origin binnenkort zal worden vervangen door de EA app. Hier kan je er meer over lezen: De gloednieuwe EA app voor Mac. Houd dus de informatie in de gaten.
Misschien hoopte je op een oplossing voor jouw probleem. Jammer genoeg kan ik weinig doen aan de overbelasting van jouw laptop. Als je overweegt om een andere laptop aan te schaffen om De Sims op te kunnen spelen dan wil ik je zeker wel op weg helpen.