Forum Discussion

HAYWIRE79's avatar
2 months ago
Solved

lagging rubberbanding and dont know why?

As of today im lagging and rubbernbanding all over only thing i can find is my BW out is at 120 kbps normally its at 0 kbps  my BW in is at 450 kbps normally between 250 and 300. sft 15 and tn 19 lat 19. I have nothing else running what can i do?

• @HAYWIRE79    x8 ? hmm dat is vreemd inderdaad.
    Geef me even paar minuten, ik duik ff in je MB gegevens en de dxdiag opnieuw bekijken.

BRB

Ok zijn we weer.
    Het blijkt dat you MB de pcie lanes van GPU en M2 poort 1 deelt met elkaar.
    Hij Geeft dan 8 lanes aan gpu en 8 lanes aan de NVME drive.
    Je zou de NVME drive in de 2e M2 poort moeten plaatsen, het verschil in performance van de NVME drive zou je eigenlijk niet moeten merken dan.

Hier onder screenshots van de poorten om PCIE x16 voor gpu mogelijk temaken.
    Neem aan dat de GPU al in de juiste poort zit (rode rechthoek)
    De NVME drive hoort in de 2e m2 poort (oranje rechthoek)

Dit is helaas omdat je moederbord natuurlijk al enig tijd bestaat, en dus de mogelijkheden destijds nieuw waren, maar nu eigelijk al upgraded is,

met andere woorden te zeggen dat je moederbord al zijn tijd heeft gehad zogezegd 🙂

Dus die NVME2 drive verplaatsen, kan zijn dat je de bios even moet helpen om dat te herkennen.

Load optimized defaults of een eventuele cmos reset ! <-- hoeft niet zo te zijn "normaal" gesproken !!!

Cheers man

PS waarschijnlijk ook de oorzaak van de hogere TN waarden.
    Als je de game op die NVME drive hebt staan , dan is hij constant aan het laden en zo nu en dan aan het schrijven.
    Dit maakt onderbrekingen tijdens het gamen (gebruik van GPU + M2_1 poort) wat tot  interrupts / vertargingen kan leiden.

(misschien even sparen voor bepaalde hardware updates , 1 voor 1 , mb, cpu, memory, en misschien ook psu)
    Niet verkeerd begrijpen wat ik hier zeg hoor alleen maar goed bedoelt en voor informatie THUMBS UP

27 Replies

About Battlefield 2042 Technical Issues & Bugs

Having issues with Battlefield 2042? Join here to report bugs, and find help with, crashes, connectivity and more.12,460 PostsLatest Activity: 3 years ago