Forum Discussion

tuptuptup7's avatar
tuptuptup7
Rising Newcomer
2 days ago

Problemy z wydajnością

Dzień dobry,

Od jakiegoś czasu zmagam się z problemem natury wydajności, którego nie jestem w stanie zrozumieć. Jestem w stanie zagrać dwa, maksymalnie trzy (niekiedy tylko pół meczu) mecze bez nagłej utraty FPS ze 110-130 (bo normalnie tyle właśnie mam, ale obecnie zablokowane na 60 - niewiele pomogło), do ok. 3-5 FPS. Od razu cały system laguje, po zamknięciu gry nagle wszystko w porządku, niekiedy sytuacja się poprawia po odczekaniu do 5 minut. I o ile sprawdzałem, podczas tych spadków zegary procesora utrzymują się wysokie, sam procesor notuje maks 75 stopni, karta graficzna maksymalnie 60 stopni, same wentylatory też wydają się pracować na pół gwizdka, więc nie jest to chyba jakiś typowy throttling procesora, karta graficzna wydaje się po prostu nudzić, ale jednak nie znam się zbytnio i w związku z tym proszę o pomoc w znalezieniu odpowiedzi na pytanie co może być tego przyczyną? Wszelkie plany zasilania w Windowsie, w Nvidia control panel są ustawione na wydajność i niewiele to zmienia. W innych grach, między innymi F1 25, nie mam takich problemów, a miewałem sesje przekraczające 2, 3 godziny, dlatego myślę, że problem ten tyczy się stricte EA FC 26.

W innej dyskusji o podobnym charakterze zauwazyłem, że ktoś podesłał plik DxDiag, w związku z czym mam nadzieję, że i tutaj może pomoże.

Z góry dziękuję za pomoc

1 Reply

• EA_Kalina's avatar
    EA_Kalina
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    8 hours ago

Hej tuptuptup7​ 

Dzięki za Twój post i  DxDiag. Z logów widać kilka istotnych rzeczy:

• pojawiają się LiveKernelEvent 141, czyli reset sterownika GPU w trakcie obciążenia,
    • w raportach jest crash GPU Tweak III.exe – narzędzia do kontroli / OC karty,
    • masz hybrydową grafikę (AMD iGPU + RTX 4050) i aktywny MUX, co przy FC 26 bywa wrażliwe na zmiany profili zasilania.

Na tym etapie spróbuj proszę poniższych wskazówek: