Forum Discussion
232 Replies
- Simmie998 months agoNew Ace
Kokkerellen Maar:
Zowel op de MIXER als op de PIZZAOVEN en het * staat verschillende keren bij opties MIS-EN-PLACE terwijl het natuurlijk MISE-EN-PLACE moet zijn.
Zoals ik eerder beloofde, hierbij een aantal posts over (naar mijn idee) (taal)fouten in verschillende packs.
Kokkerellen Maar:
- In Bouwen > Voorwerpen filteren > Packs: nog steeds HOBBYKOK terwijl dit KOKKERELLEN MAAR zou moeten zijn
- Optie KOKEN... op Pizzaoven en * zou BAKKEN moeten zijn. Je kookt geen pizza of wafels maar bakt deze
PS kennelijk wordt hier het woord w.a.f.e.l.i.j.z.e.r vervangen door een * 🤨
- EA_QueenBee8 months ago
Community Manager
Hoi @Simmie99,
Dank je wel dat je dit deelt! Ik zal het met de teams delen, hopelijk kunnen ze dat snel aanpassen. 🙂 - Simmie998 months agoNew Ace
Deze kaart + titel omschrijving klopt dus niet en zou De Hogepriesteres moeten zijn.
Bij het schrijven van een uitgebreide Gids over het Sims 4 Pack Leven en Dood ben ik weer wat dingetjes tegengekomen die wellicht aanpassing nodig hebben.
Ik zal ze binnenkort verder doorgeven, maar voor nu wil ik alleen even wijzen op een foute vertaling van een van de kaarten van de Huishoudcollectie van het Tarotspel van Vrouwe Ravendanser.
Die is nl. nogal storend, omdat er nu 2 kaarten + omschrijving 'De Magiër' heten terwijl er maar 1 'De Magiër' moet heten en de andere 'De Hogepriesteres' zou moeten heten.
Ik voeg de plaatjes van de kaarten en de omschrijvingen bij.
De kaart met de man in de rode mantel is inderdaad 'De Magiër' (titel van de omschrijving is dus ook goed) maar de kaart met de dame in het blauw moet zijn 'De Hogepriesteres'. Dit staat dus ook fout in de titel van de omschrijving.
Graag vragen of dit z.s.m. door EA aangepast kan worden omdat het verwarring geeft bij het verzamelen van deze Huishoudcollectie (die overigens heel erg mooi en leuk is)!.
Bij voorbaat dank.
PS ik verdeel de plaatjes even over 2 posts omdat er maar 3 bijlages per post kunnen worden meegezonden.
Hey @Sottiwotti,
Ja hoor een standje geven is weliswaar een beetje ouderwets maar komt uit het Amsterdams vocabulaire. Zie https://www.mokums.nl/cursus_amsterdams.html en kijk dan even bij standje. Het betekent zoiets als een berisping of vermaning.
Veel plezier met spelen. 😉
- Sottiwotti8 months agoRising Scout
Misschien dat dit vaak gebruikt wordt in Nederland, maar zelf heb ik het nog nooit gehoord. Met het Ouderschap Game Pack, kun je kinderen 'een standje geven'. Is dit correct Nederlands?
- Sabouma8 months agoNew Veteran
inmiddels is het woord "gevlijd" gelukkig veranderd in het correct geschreven "gevleid", maar het woord "panenkoeken" bezorgt me nog steeds de kriebels zo hier en daar.... En er zullen ongetwijfeld nog andere kleine foutjes rondsluipen in het spel....
- DeSimsWiki8 months agoSeasoned Rookie
@atreya33 @EA_QueenBee Indien dit nog niet opgepakt is, moet inderdaad Kokkerellen Maar & Kristallen Creaties zijn.
In CES onder haarstructuur is één van de opties "recht" (straight in het Engels). In het Nederlands moet dat steil zijn. Je kan geen recht haar hebben:Ook is "packs" geen Nederlands, pakketten wel en dat wordt/werd ook gebruikt (uitbreidingspakket oa). Onder packs gebruiken ze ook het woord "basisgame" ipv basisspel (basisgame is ook geen Nederlands woord). Uberhaupt wordt het woord game veel gebruikt ipv spel (maar dit is misschien een persoonlijke voorkeur; video game ipv computer- of videospel).
Special en content is ook geen Nederlands trouwens, maar ik heb daar niet per se een passende Nederlandse suggestie voor.
(Oh en om nog een klein beetje bijdehand te doen; in Leven & Dood komen Olive Specter en Nervous Subject voor; in DS2 heetten zij Olijfje Siebrand & Nerveus Figuursma 😇 ) - atreya339 months agoLegend
Wat is de officiële vertaling van het pakket 'home chef hustle'?
Het verschijnt anders in het opstart scherm dan in het spel?
edit: terwijl ik dit upload zie ik dat kristallen creaties / kristalcreaties ook niet helemaal consequent wordt vertaald. Maar dat verschil is eerder klein.
About De Sims 4 Technische problemen & bugs
Recent Discussions
- 18 hours ago
- 18 hours ago
- 19 hours ago