Forum Discussion

IIrriisss's avatar
1 year ago

My sims 4 game crashes every time when i play for a hour

Hey, Every time I play the Sims 4 for a long time with a lot of progress. Then one time I go on a trip (for the 100th time) and I end up on Mange Worlds and the game says "can't load the game, try restarting". I've done that every time, even fixed the game, but it doesn't work. to fix the game. How do I fix my game?

9 Replies

• Hey @IIrriisss,

Welkom op de Nederlandstalige forumpagina van De Sims 4 (ik heb jouw bericht even verplaatst naar een ander forum)

Als ik je goed begrijp had je normaal gesproken geen problemen als je met een of meerdere Sims reisde. En, nu ineens kom je terecht in de sectie 'Wereld  Beheren', en, tot overmaat van ramp, kan je jouw opgeslagen spel niet meer laden. 

Om je spel te repareren in de EA app:

1. Start de EA App en log in
    2. Zorg dat je geen spellen hebt openstaan
    3. Klik op Library
    4. Klik op de drie puntjes in de tegel van de Sims 4
    5. Klik op Repair
    6. Wacht tot het proces is voltooid en de Download Manager wordt weergegeven als voltooid met een vinkje.

Als je meer wil weten of meer hulp nodig hebt, laat het dan even weten.

• IIrriisss's avatar
    IIrriisss
    1 year ago

Hey super bedankt voor dit bericht en het snelle antwoord helaas helpt dat niet had het gisteren gedaan. En toen kon ik langer spelen dan normaal maar helaas kreeg toen ook weer een fout melding. Is er ook nog een andere oplossing of niet?

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    1 year ago

Hey @IIrriisss,

krijg je toevallig ook een fout code te zien of krijg je alleen het bericht dat De Sims je spel niet kan laden (try restarting)?

Soms helpt het als je het bestand localthumbcache.package verwijdert uit de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. 

Het probleem dat je beschrijft kan ook nog ergens anders aan liggen. Als je gebruik maakt van aangepast materiaal waaronder (script)modificaties en custom content kan het zeker handig zijn om voor de zekerheid het artikel:   'Als je gebruik maakt van aangepast materiaal'  te lezen. 

Kijk ook even of je wat hebt aan dit artikel: Opslag bestand herstellen.

Hoe meer informatie je kunt geven over jouw pc of laptop hoe beter ik kan beoordelen of je het probleem misschien wel daar moet zoeken.

• IIrriisss's avatar
    IIrriisss
    1 year ago

Hey super bedankt voor de reactie! Ik ga er naar kijken met de tips die je me hebt gegeven. Wat voor info heb je nodig zodat je me beter kan helpen?

• IIrriisss's avatar
    IIrriisss
    1 year ago

Hey om zeker te weten dat het probleem weg is moet ik dan een nieuw spel laden of kan ik gewoon in het spel waar het probleem in zat checken? Want heb nu die localthumblr bestand verwijderd en checkte of het weer werkte in me save game maar dat was niet zo.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    1 year ago

Hey @IIrriisss,,

Zou je eens willen kijken of je met een nieuw spel dezelfde problemen tegenkomt?

Als je gebruik maakt van aangepast materiaal dan zal je dat sowieso even moeten uitschakelen. (Plaats dan de map mods even op je bureaublad o.i.d)

Het zou best wel eens kunnen zijn dat jouw oude save kapot is gegaan. Dat zou kunnen komen door oude of corrupte cc of mods. Maar het ook liggen aan iets anders. Dat kan ik van hieruit niet controleren. 

• IIrriisss's avatar
    IIrriisss
    1 year ago

Heyy echt super bedankt ik heb een tijdje gespeeld en zo te zien is het probleem weg. Alleen het kan terug komen maar laten we hopen van niet. En hoe kan ik me custom content controleren want het duurt altijd wel even voor dat ik de fout melding krijg(dus is beetje moeilijk checken met wat ik nu heb gedaan + customcontent die ik heb). En ik heb heel veel custom content in me game dus heb je miss dat nog tips voor?

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    1 year ago

Hey @IIrriisss,

Tja, soms is de hoeveelheid mods en cc zo groot dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik heb wel een paar tips. vraag jezelf goed af of je alle cc en mods ook daadwerkelijk gebruikt in het spel dat je speelt. Vaak gebruik je maar een klein percentage. Overweeg dan om niet alle cc en mods te laden.

Als er weer een nieuwe patchupdate van De Sims 4 komt zal je toch echt de berichtgeving over gebroken mods in de gaten moeten houden. In mijn artikel:  'Als je gebruik maakt van aangepast materiaal' heb ik links naar de forum onderdelen geplaatst. Als je wilt controleren of je cc en mods nog werken dan kan je gebruik maken van de 50/50 methode die ik daarin ook heb beschreven.

Er is een mod van Twistedmexi (betterexceptions) die je veel werk uit handen kan nemen. Maar, ook dat is een mod die kan breken bij patchupdates.

Hopelijk kan je hiermee weer even vooruit.

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 17 hours ago
3,036 Posts