Forum Discussion

MotherOfAMiracl's avatar
3 years ago
Solved

SIMS BLIJFT CRASHEN NA OVERSTAP EA APP Sims 4 sluit zichzelf af.

Hallo allemaal, Ik heb een probleem..

Ik wilde de Sims4 opstarten en zag dus dat ik geen keuze had en van Origin naar EA moest gaan, Voel je m al aankomen?

Nou overstap gemaakt niet wetende wat voor ellende me te wachten stond!

Dan had de EA app een error.. Dan was De Sims zogenaamd aan het laden maar hij starte niet.. Zo'n luttelige dingetjes deden zich voort wat ik met Origin allemaal niet zo had.

Gelukkig was het nog allemaal te verhelpen.. En heb ik gewoon met Mods enal het spel voor 2 dagen kunnen spelen.

Nu is het zo dat als ik het spel opstart dat allemaal goed gaat, Maar als ik begin te spelen sluit die zichzelf binnen 1min weer af ! Je kunt er letterlijk de klok opzetten.

Heb heel veel forums en filmpjes gekeken met talloze oplossingen en wat je eraan kunt doen of waar aan het zou kunnen liggen.. Heb echt letterlijk ALLES gedaan en geprobeerd maar tevergeefs ☹️ 

Trucjes zoals in admin opstarten en mods nakijken en nieuwe sims map etc etc kan ik allemaal wel, Maar in al die jaren dat ik dit spel speel werkt niks meer.

Heb zelfs al geprobeerd te switchen van EA Naar origin daar heb je nu ook trucjes voor om het te omzeilen maar dat werkt voor mij helaas niet,

Ook krijg ik vaker na het sluiten een melding dat Origin niet is geïnstalleerd, Terwijl ik die software wel nodig heb om het spel te starten en dat ik origin opnieuw moet installeren ? Maarja dan heb je meteen de melding vanuit origin om naar EA te gaan waar ik helaas niet omheen kon.

Nja ik ben dus ten einde raad en weet dat dit echt aan de EA App ligt.. En vrees nu dus dat ik geen Sims meer kan spelen.

Iemand die het verlossende antwoord en oplossing heeft? Mijn dank is groot.

• Lotje1981's avatar
    Lotje1981
    3 years ago

Ik denk dat het probleem dan aan een van de saves moet liggen. Dat een er van corrupt is geworden. Je kan natuurlijk geleidelijk je saves weer terugzetten. 

7 Replies

• Hey @MotherOfAMiracle,

Welkom op de Nederlandstalige forumpagina van Answers HQ. Ik zag dat je op de Engelstalige pagina een vergelijkbare vraag hebt gesteld:

Opgelost: Re: THE SIMS 4 KEEP CRASHING SINCE SWITCH TO EA APP. Sims * itself down. - Answer HQ

De oplossing die @puzzlezaddict je daar gaf was: Maak een DxDiag.txt bestand en lever die hier in dan kunnen we voor jou onderzoeken waar het eventueel aan ligt.

Hier vind je hetzelfde artikel nog eens in het Nederlands: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Je kunt dat DxDiag.txt bestand ook hier opladen.

Je geeft ook aan dat je met aangepast materiaal (cc en mods) speelt. De update van 14 maart voor 'Samen Groeien' gaat werkelijk door alle pakketten van De Sims 4 heen.

Je mag er daarom vanuit gaan dat alle CC en mods kapot zijn. Lees daarom het artikel: 'Als je gebruik maakt van aangepast materiaal' zorgvuldig en volg de suggestie die ik daarin doe.

Als je per se met cc en mods wilt blijven spelen zal je toch echt de nieuwste updates bij de makers van dat materiaal moeten ophalen. 

Die makers zijn heel druk bezig met alles weer op orde te maken maar dat kost tijd. De informatie die ik van veel van die makers krijg laat zien dat er heel veel ongeduld is. Ze worden zelfs door sim(st)(m)ers uitgescholden omdat ze niet snel genoeg hun probleem willen oplossen.

Oplossingen voor jouw kunnen zijn:

• Dus nogmaals test je cc en modificaties zoals ik omschrijf in dit artikel
    • Speel desnoods even zonder cc en mods
    • bezoek regelmatig de pagina's van de makers en kijk of ze al een oplossing  hebben gevonden.

Hopelijk heb je hier iets aan.

• @Trismagistos Hoihoi dankjewel voor je reactie 🙂 

Hierbij mijn Dxdiag,

Daar lijkt niets mis mee te zijn.

Heb alle mods nagekeken en getest en zo ook met de BetterExeptions en de ModConflictor.

Het spel bleef zichzelf afsluiten en dat terwijl ik de LocalThumbCache Mods en alles verwijderd had, Dus dat lijkt me dan ook niet de issue geen idee :P .

Heb gisteren de hele sims 4 map uit de electronic arts folder gehaald,Die even op bereaublad gezet. En eigenlijk volledig clean begonnen een test run gedaan en dat hielp.

Alleen nu heb geen saves niks meer erin natuurlijk, En weet ik dus niet hoe ik nu verder moet.

Vriendelijke Groet van mij 🙂 .

• Lotje1981's avatar
    Lotje1981
    New Ace
    3 years ago

Ik denk dat het probleem dan aan een van de saves moet liggen. Dat een er van corrupt is geworden. Je kan natuurlijk geleidelijk je saves weer terugzetten. 

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @MotherOfAMiracle,

Heel erg bedankt voor jouw DxDiag.txt. Hier kan ik wel wat mee.

Ik zie een paar probleempjes die we hopelijk wel kunnen oplossen maar, ik zeg er gelijk bij dat jouw pc aan de ondergrens van de systeemeisen voor de Sims 4 zit.  Die eisen kan je hier lezen:  https://help.ea.com/nl-nl/help/the-sims/the-sims-4/the-sims-4-system-requirements/

Hoe meer uitbreidingspakketten je hebt en hoe meer cc en mods je gebruikt hoe dichter je bij de aanbevolen eisen moet zitten met jouw pc. 

Je maakt gebruik van een Windows home 10 Enterprise editie en die is niet up to date. Kijk of je de nieuwste Windows Update kunt downloaden en installeren: Get the latest Windows update - Microsoft Support

Houd er rekening mee dat de vrije ruimte die je hebt op je C: Drive nu erg krap is.

Spoiler
    Drive: C:
    Free Space: 30.1 GB
    Total Space: 227.9 GB
    File System: NTFS
    Model: SanDisk SDSSDA240G

Voor een goede update heb je soms wel 85 GB nodig (dat is inclusief wisselbestand) Die ruimte heb je nu niet dus kijk of je een deel van je documenten( afbeeldingen, muziek, video's etc.) kan opslaan op een USB-stick of externe harde schijf. Als je dat hebt gedaan dan kan je overwegen om je C: Drive te defragmenteren (dat kan soms erg lang duren en is een echt geduldklusje) 

Hopelijk lukt het om die Windows updates te krijgen.

Het probleem van de crashes

Helemaal onderin het Dxdiag.txt bestand zie je heel regelmatig deze fout codes:

Spoiler
    Handtekening van probleem:
    P1: TS4_x64.exe
    P2: 1.96.365.1030
    P3: 63f6f22d
    P4: Simulation_x64.dll
    P5: 1.200.0.584
    P6: 63f6f1b0
    P7: c0000005
    P8: 000000000053824c

Die geven aan dat je een belangrijk besturingsbestand mist.

ik raad je aan om de te kijken of het kan worden verholpen door alle Microsoft visual C++ onderdelen op nieuw te downloaden en te installeren. 

Je kunt die hier vinden.:

https://learn.microsoft.com/nl-NL/cpp/windows/latest-supported-vc-redist?view=msvc-170

Download en installeer eerst de X86 versie en daarna de X64 versie. Je vind die bestanden wat verder op de pagina in de kolomen. 

Begin eerst hier eens mee en laat even weten of dat het probleem oplost. Zo niet laat dat dan ook even weten, dan kijken we naar een volgende stap.

Heel veel succes 🤞

• @Trismagistos  Hoi ja dat klopt inderdaad met die ondergrens maar tot nu toe trok mijn pc het gewoon goed, Zelfs nog tot een paar dagen geleden,Af en toe kon t wel eens wat trager zijn maar niet noemenswaardig.

Ik ga ook even wat meer ruimte creëren is inderdaad ook nodig ! 🙂 .

Ik heb Windows al zo ver geupdate als mogelijk is net nog even gecheckt, Alleen de Windows 11 update is helaas niet mogelijk voor mij.

En dit stukje : 

https://learn.microsoft.com/nl-NL/cpp/windows/latest-supported-vc-redist?view=msvc-170

Download en installeer eerst de X86 versie en daarna de X64 versie. Je vind die bestanden wat verder op de pagina in de kolomen. 

Heb ik net ook gedaan precies zoals je hebt aangegeven.

En verder zoals in vorige post aangegeven, Bleef de sims binnen 1 min zichzelf afsluiten ondanks dat ik alle mods etc eruit gehaald had.

Een hele nieuwe sims map was dus de oplossing op de een of andere manier..

Wat kan ik na al deze stappen dan het beste doen? De saves erin zetten en de mods en dan kijken wat die doet? Of bijv de saves eruit laten? (Heb ik niet een major probleem mee als die corrupted blijkt te zijn bijv).

Heel erg bedankt voor je reactie 🙂 .

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @MotherOfAMiracle,

Als je het probleem hebt opgelost met een volledig nieuwe \Documents\Electronic Arts\De Sims 4- map dan kan het zeker zo zijn dat in jouw laatst opgeslagen save een fout is geslopen. Als je niet gehecht bent aan een opslagbestand dan is de suggestie die @Lotje1981 doet zeker te proberen.

Inmiddels heb je die ook aangeven als oplossing  🙌  dus veel plezier met spelen. 😉

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,886 PostsLatest Activity: 5 days ago