Forum Discussion

Re: sims 4 loopt vast op pop-up

Hey @Charomy,

Bedoel je met pop-up de mededelingen die je krijgt rechts boven of bedoel je de mededeling in het hoofdmenu?

Kan je misschien een schermopname maken van het probleem dat je tegenkomt?

Heb je ook al eens geprobeerd om je spel te repareren in Origin of de EA app?

Hoe meer informatie je geeft hoe beter we je kunnen helpen.

Alvast bedankt. 😉

18 Replies

• Webbrowser heb je niet nodig voor De Sims 4 te kunnen spelen, @Charomy.
    Heb je de basistappen wel gedaan?
    Alle onnodige en openstaande software helemaal afsluiten, deze kunnen voor problemen zorgen.
    Toch eens met een andere computer gebruiken en testen of het daarmee wel lukt.
    Een schermafdruk maken van deze (fout)melding maken, opslaan als een afbeeldingsbestandstype en hier dan als een bijlage toevoegen bij je reactie.

Zoals eerder is al aangeven, je DxDiag informatie bij je reactie plaatsen, indien het probleem er nog steeds is.

Groetjes.
  • Even voor mijn begrip @Charomy,

Maak je gebruik van Origin of de EA App om De Sims 4 te starten of gebruik je een andere methode? Daarnaast zou ik ook graag willen weten of je gebruik maakt van UI modificaties en of je die al hebt vernieuwd (geüpdatet) of eventueel hebt uitgeschakeld? 

Zou je eventueel ook een schermopname kunnen maken van de pop-up? Als het even kan wat specificaties van jouw PC willen delen?

Hoe meer informatie je ons geeft hoe beter je ons in staat stelt om met je mee te denken.

Alvast bedankt.

• Charomy's avatar
    Charomy
    Rising Rookie
    3 years ago

Ik gebruik Origin, start daar Sims 4 op, zonder enige download en/of mod. Sims 4 is volledig bijgewerkt net als mij PC, alle updates, alle drivers enz. alles is altijd up to date. Sims 4 start met een beginscherm waar altijd allerlei nieuws van EA Games staat, rechts het menu om een nieuw spel te starten, een scenario te spelen, een bestaand spel te starten enz. In het midden staat met enige regelmaat een pop-up scherm van EA Games met informatie, soms over een nieuwe uitbreiding die ik net geïnstalleerd heb, soms info over een update en vorige week een grote oranje pop-up met de mededeling over de leeftijden waar even iets mee mis is gegaan. Ik loop altijd vast wanneer er in het midden en pop-up verschijnt, met moeite kom ik terug in Windows om het spel via taakbeheer af te sluiten, vervolgens start ik opnieuw op zoals hierboven beschreven en de pop-up verschijnt niet nog een keer. Behalve die van vorige week, die bleef staan, snap ik was een belangrijk bericht maar helaas niet weg te krijgen waardoor ik het spel niet spelen kan omdat ik rechts niets kan kiezen uit het menu.

• Charomy's avatar
    Charomy
    Rising Rookie
    3 years ago

Inmiddels is de pop-up verdwenen en kan ik het spel weer spelen. Zal vast niet lang duren voor er weer wat komt, dan zal ik direct een screenshot maken en sturen. Specificaties kan maar staar ik die naartoe.

• Charomy's avatar
    Charomy
    Rising Rookie
    3 years ago

Sorry waar stuur ik de specificaties naartoe.

• Hey @Charomy,

Dank je wel voor je duidelijke uitleg. En fijn dat het probleem zomaar ineens verdween en je weer kunt spelen!

Direct nadat ik je reactie kreeg heb ik op basis daarvan een paar vragen uitgezet bij andere helpers en moet dus nog wachten op een antwoord omdat die groep heel internationaal opereert. 

Ik heb wel een paar gedachten erbij maar die kan je met jouw ervaring misschien ook zelf proberen te achterhalen. Misschien dat het aan de antivirussoftware heeft gelegen of aan firewall instellingen. 'Wie zal het zeggen?'

Als je DxDiag.txt bestanden of schermopnames wilt mee sturen dan vind je onderaan het antwoord raam dit beeld:

Je ziet dit alleen als je kiest voor antwoord en niet voor snel antwoord.

Klik even op bestand kiezen en laadt daarna het bestand op. Het is handig om dan even te wachten omdat de visusscan van de website er soms wat langer over doet. Zodra dat is afgerond kan je op verzenden klikken.

Hopelijk heb je hier wat aan en als ik een antwoord op mijn uitstaande vraag heb, kom ik er op terug.

• Kan je dan testen met een andere computer, @Charomy? Waarschijnlijk zit het probleem dan ergens lokaal.
    Zou je bepaalde software nog hebben draaien ergens in de achtergrond, dan zal je deze helemaal eens moeten afsluiten.

Specificaties van jouw PC, zal het beste gaan met behulp van een
    DxDiag informatie, die je opgeslagen als een tekstbestand en vervolgens als een bijlage bij je reactie dient laten toevoegen: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Beter is het om niet snel achter elkaar een reactie te plaatsen. Je kan je reactie nog bewerken wanneer je iets vergeten bent te vermelden, door in de rechterbovenhoek van je reactie op de 3 punten te klikken en dan "Antwoord bewerken" kiezen. Dit kan wel eens minder leuke gevolgen hebben.

Groetjes.
  • Het is mogelijk dat je niet voldoet aan de gevraagde systeemeisen van De Sims 4, aangezien deze computer eigenlijk niet geschikt is voor spellen, @Charomy.
    De "Nvidia GeForce GT 705" is eigenlijk een basis of instap videokaart. Je zal de stuurprogramma's hiervan eerst eens moeten bijwerken, omdat deze in 2017 uitgebracht zijn. De Nvidia website: https://www.nvidia.com/Download/index.aspx?&lang=en-us
    Je zal alle stuurprogramma's eerst eens moeten bijwerken van je computer, als ook alle nog beschikbare updates voor Windows 10 installeren. Denk hieraan de optionele updates. Vervolgens dien je de computer opnieuw laten starten en blijf deze stappen herhalen net zo lang.
    Controleer ook de website ter ondersteuning van de computerfabrikant.

Tevens dien je alle overige en onnodige openstaande software helemaal hebben afgesloten, want deze kunnen zorgen voor hinder en daarmee kan je ook meer systeembronnen vrijmaken, die je harder nodig lijkt te hebben.

De beeldschermresolutie naar 1024×768 verlagen. Start De Sims 4 in de venstermodus. De "Origin in-game" uitschakelen.
    Wanneer De Sims 4 weer kan starten, zal je bij de Spelopties de (grafische) instellingen moeten verlagen.

Groetjes.
  • Charomy's avatar
    Charomy
    Rising Rookie
    3 years ago

Dank voor het antwoord maar hier heb ik echt helemaal niets aan. Dit is duidelijk een standaard antwoord waar het totaal niet om gaat. Ik speel al jaren Sims 4 op deze PC zonder enig probleem, behalve een vastloper als EA Games weer zo nodig een pop-up met info op het scherm zet. Er is geen enkel probleem met updates en/of drivers (die ik overigens altijd direct toepas als ze beschikbaar zijn) De GeForce GT 705 dateert trouwens uit 2014 en niet uit 2017 en heeft nooit een probleem gegeven. Het mankeert er nog net aan dat je niet adviseert om mijn hele systeem naar de standaard instellingen terug te zetten of Windows opnieuw te installeren, sorry moest ik even kwijt.

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    3 years ago
    Dat zal niet nodig zijn, @monique23051. Zie onderstaande, @Charomy, blijkbaar ben jee toch vergeten de stuurprogramma's van je videokaart bij te werken, want het is 2022 immers.

Groetjes.
  • Charomy's avatar
    Charomy
    Rising Rookie
    3 years ago

Nee hoor als je zowat 50 jaar ervaring hebt met computers, programmeren, systemen en programma's vergeet je dat niet. Deze discussie heeft verder geen zin meer, als niemand een zinnig antwoord heeft of een oplossing weet, laat dan maar. Bedankt voor alle moeite en antwoorden, hopelijk kan je anderen beter helpen.

• Hey @Charomy,

Hartelijk bedankt dat je de moeite hebt genomen om je DxDiag.txt te maken en op te laden. Ik heb jammer genoeg nog niet heel veel tijd gehad om die te bestuderen. Maar ik heb wel gezien dat je een bijzondere configuratie hebt. Zodra ik een reactie heb van andere 'meer professionele helpers' en de tijd heb gevonden om het DxDiaq.txt grondig te bestuderen. Kom ik er zeker nog even op terug. 

Op dit moment zijn we met de groep vooral de bugs die meekwamen met de patchupdate aan het testen. 

Gelukkig is jouw situatie 'voorlopig' even opgelost en kun je weer hopelijk weer redelijk onbezorgd spelen.

Veel plezier met spelen. 😉

• monique23051's avatar
    monique23051
    Seasoned Ace
    3 years ago
    @Charomy Je wordt wel serieus genomen...Trismagistos heeft veel computer ervaring en helpt je écht wel. Even afwachten nog.

Groetjes Monique
  • Hey @Charomy 

Ik heb een paar reacties ontvangen van andere helpers en er zijn er maar twee die een soortgelijke melding/situatie met de pop-up hebben doorgekregen. Jammer genoeg is daar geen follow-up op gevolgd dus we tasten net als jij nog steeds in het duister.

Mijn vermoeden (dat is dus een vermoeden en kan ik niet [meer] bewijzen) is dat er mogelijk een fout is geslopen in het flash over UI gedeelte in het hoofdmenu van De Sims 4 of dat iets in de virusdefinities van jouw antivirusprogramma een onderdeel uit deze pop-up (overlay) heeft geblokkeerd. Een jaar of twee geleden heb ik een vergelijkbare situatie mee gemaakt en werd het hele programma door Avast als malware bestempeld en moest ik voorkomen dat alles in een viruskluis belandde. Als je zelf met computers en registers hebt gewerkt dan weet je dat een komma of een spatie teveel al voor enorme problemen kan zorgen.

Ik heb ook tijd gehad om jouw DxDiag.txt te bestuderen en vind nergens iets dat kan duiden op het probleem dat je hebt ervaren. Wel zie ik dat Windows hardnekkig probeert om Edge te installeren 👿

De rest van de configuratie is goed afgeschermd en dus voor mij onleesbaar. Ik kan daar dan ook geen oordeel over vellen. 

Tot slot: bij de handtekening van het probleem waar het eigenlijk om zou moeten draaien 'TS4_x64.exe'  zie ik in regel P5 iets wat lijkt op het probleem dat je beschreef: '67246080'. 

Maar dat kan ook een andere AppHang zijn.

Ik kan me voorstellen dat, je hier niet heel veel aan hebt maar, meldt hier ook een eventuele volgende keer alsjeblieft als je weer een vergelijkbaar of ander probleem ervaart.

Hoe dan ook, veel plezier met spelen. 😉

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,919 PostsLatest Activity: 8 years ago