Forum Discussion

Carlousse's avatar
3 years ago

Geld is weg maar geen packs

Op 21/10 had ik een paar packs gekocht, deze werden betaald met bancontact, heb hier een bevestigingsmail van gekregen (zie bijlage), ze gedownload en ben beginnen spelen. 

Gisteren log ik aan en de packs zijn verdwenen. Ik doe een paar opzoekingen en kijk ook even na bij mijn bestellingen en daar zie ik vervolgens dat er failed staat maar als je ze openklikt staat er wel fulfilled (zie bijlage). Ik ben dit dan gaan nakijken op mijn rekening maar het geld is wel van mijn rekening gehaald. 

Ik heb eerst contact gehad met iemand via chat dat me niet verder geholpen heeft, integendeel deze zei me dat de transactie dus niet doorgegaan is en ik maar contact moest opnemen met mijn bank voor de refund. Maar de refund moet komen van de instantie die mijn geld genomen heeft...

Vervolgens heb ik een mail gestuurd en deze staat nu in status "wachten op speler" met de knop verzoek hervatten. Als ik hier op klik dan kom ik op een algemeen scherm met "answers HQ" of "terug naar mijn verzoeken" en daar stopt het dan ook.

Ik ben zeer teleurgesteld in het slechte contact en voel me echt wel bestolen.

6 Replies

• Hey @Carlousse,

Ik kan me voorstellen dat je wat teleurgesteld bent. Maar als het gaat om betalingen en accounts dan kunnen wij je op dit forum niet echt helpen. We kunnen je wel helpen met problemen en vragen omtrent het spel zelf. 

Ik jouw situatie kan je wellicht toch om dit probleem op te lossen weer contact opnemen met de klantondersteuning: https://bit.ly/EA-Ondersteuning.
    De Nederlandstalige e-mail en chat support is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 10:00 uur tot 19:00 uur. https://help.ea.com/nl/contact-us.

Houdt voor het gemak al je gegevens bij de hand en zorg dat je eenvoudig bij je mailbox kunt. 

Als je de betaling via een tussenpersoon laat verlopen zoals Sofort dan kunnen zij de terugbetaling ook blokkeren. Lees daarvoor ook de bepalingen van jouw bancontact en Sofort: Sofort banking voor buitenlandse betalingen uit 8 EU landen (overonlinebetalen.nl) Kijk dan vooral naar de tweede alinea onder het kopje Veilig en vertrouwd

Hopelijk kan je hier wat mee.

• Carlousse's avatar
    Carlousse
    3 years ago

Hey, 

Bedankt voor het antwoord maar wat je me voorstelt is wat ik al 2x gedaan heb. Ik heb al contact genomen met de klantendienst en ik heb al een mail gestuurd maar ik word wandelen gestuurd. 

Mijn geld kan niet zomaar spoorloos verdwenen zijn bij Sofort, zeker niet als ik een order confirmation heb gekregen per mail van ea games zelf en het al heb kunnen spelen.

Mvg

• EA_QueenBee's avatar
    EA_QueenBee
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    3 years ago
    Hoi @Carlousse,

Het zou kunnen dat het in het begin goed ging, maar dat er daarna een probleem was met de betaling en dat er toen toch iets mis ging. Het is uiteraard zeldzaam, maar soms kan zoiets gebeuren als de betalingsbevestiging niet goed gaat, bijvoorbeeld.

Als het volgens onze kant is mislukt, dan kunnen we niet helpen met een terugbetaling, want dan hebben we het geld niet gekregen. Ik zou toch nogmaals contact opnemen met je bank om te zien wat er precies is gebeurd met de transactie.
  • Hej Carlousse,

Heb jij ondertussen een oplossing gekregen?

Mij is EXACT hetzelfde overkomen, EA games blijft hetzelfde melden, echter is mijn betaling echt wel gedaan 🙂.

Mijn bank zegt het te kunnen betwisten, maar dit gaat me meer kosten dan de aangekochte games.

Heel benieuwd of jij de oplossing hebt gekregen!

Groetjes,

Lotte

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @f3a17be555802361,

Heel vervelend dat je jouw spellen nog niet hebt kunnen downloaden. Kan je aangeven welke app je gebruikt? 

Op dit forum kunnen wij je jammer genoeg niet helpen met problemen met accounts of betalingen. 

Als je jouw spellen na 36 uur nog niet hebt kunnen downloaden en ze staan niet in de EA App of in Origin dan kan je altijd contact opnemen met de klantondersteuning.

In deze link vind je alle mogelijkheden: https://bit.ly/EA-Ondersteuning
    In jouw situatie kan je het beste even contact zoeken via de Nederlandstalige ondersteuning: https://help.ea.com/nl/contact-us Deze link brengt je in contact met Nederlandstalige e-mail en chat support Die is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 10:00 u. tot 19:00 u.

Houd al je gegevens bij hand en zorg dat je eenvoudig bij je e-mail kunt.

Hopelijk kunnen ze je daar snel helpen.

• Carlousse's avatar
    Carlousse
    3 years ago

Ik gebruik origin.

We zijn ondertussen een maand verder sinds mijn aankoop maar het lukt de klantendienst blijkbaar niet om verder te zoeken dan enkel de standaard "wij hebben de betaling niet ontvangen" zin.

Ik heb al contact genomen met mijn bank en zelf met het betalingsplatform die origin gebruikt en daar zeggen ze me dat de betaling doorgegaan is naar ea-games.maar zelfs daar geeft de klantendienst geen gehoor aan het blijft bij het antwoord, wij hebben de betaling niet ontvangen.

Dus ja vanuit ea-games krijg ik geen hulp. Ik ga wel gewoon de nodige stappen ondernemen voor een onderzoek want mijn geld moet wel ergens zijn... 

About De Sims 4 Algemene discussie

Neem deel aan vrolijke discussies, deel tips en wissel ervaringen uit over de Sims 4 Uitbreidingspakketten, Game Packs, Accessoirespakketten en Kits.433 PostsLatest Activity: 11 days ago