Forum Discussion
71 Replies
- Zorg dat jouw computer voldoet aan de gevraagde systeemeisen van De Sims 4 en doe de volledige basisstappen, @selenastreur.
Ontdoe De Sims 4 van alle aangepaste inhoud. De Sims 4 via de Origin cliënt laten repareren en bijwerken. Vervolgens De Sims 4 schoon starten, via de Origin cliënt.
Overige en onnodige openstaande software volledig afsluiten.
De stuurprogramma's van jouw computer bijwerken.
Wijzig de beeldschermresolutie naar 1024×768 en probeer De Sims 4 in de venstermodus starten.
Overgeklokte hardware ongedaan maken. De "Origin in-game" uitschakelen. Overige en onnodige apparaten uitschakelen en ontkoppelen.
Handmatig de extra en vereiste software laten repareren of (opnieuw) installeren.
Vaak worden hun installatieprogramma's meegeleverd met de software die dit gebruikt en kan je vinden ergens in de installatiemap.
Mocht je een (fout)melding of zo iets dergelijke ziet, dan hiervan een schermafdruk maken, opslaan als een afbeeldingsbestandstype en als een bijlage toevoegen bij je reactie.
Mocht je nog steeds problemen hebben, dan je DxDiag informatie vermelden, opgeslagen in een tekstbestand en als een bijlage toevoegen bij je reactie.
Groetjes. - EA_Leeuw4 years ago
Community Manager
Hey @selenastreur,
Op welk platform speel je? Is dit Windows, of een Mac? En welke Windows of macOS versie gebruik je? 🙂 - @EA_Leeuw windows en dacht windows 10 weet ik niet zeker
- Wijzig de beeldschermresolutie naar 1024×768 en probeer De Sims 4 in de venstermodus starten.
Overgeklokte hardware ongedaan maken. De "Origin in-game" uitschakelen. Overige en onnodige apparaten uitschakelen en ontkoppelen. wat bedoel je daarmee precies de bovenstaande stappen heb ik verder al uitgevoerd het reparen enzo - Heeft dit nog te maken met jouw eerdere probleem, @selenastreur? Is dit weer dezelfde computer of heb je inmiddels een nieuwe computer gekocht, die mogelijk (nog steeds) niet voldoet aan de gevraagde systeemeisen?
Hoe je kan zien welke Windows versie je hebt:
Optie A
Rechtsklik op "Mijn Computer" op je Bureaublad en dan zal een nieuw venster geopend worden.
Dit zou hetzelfde zijn als "Configuratiescherm\Systeem en beveiliging" openen en dan op "Systeem" klikken.
Dit zou hetzelfde zijn als "Start", "Instellingen", hierop "Systeem" en "Info" klikken. Dit is alleen Windows 10.
Omlaag bladeren, zal je bij "Windows-specificaties", de informatie van Windows 10 kunnen zien staan.
Optie B
Start het "Diagnostisch hulpprogramma voor DirectX", door "DxDiag" (zonder de dubbel aanhalingstekens) in te typen in het tekstvak bij "Uitvoeren" onder Menu Start.
Er zal een nieuw venster verschijnen.
Op het tabblad "Systeem", met daaronder "Systeeminfo" zal je het veld "Besturingssysteem" zien staan.
Dit zal informatie van huidige Windows versie moeten laten zien.
Vergeet niet op de knop "Alle gegevens opslaan" te klikken en deze gegevens laten opslaan als een tekstbestand, op een locatie die dadelijk snel kan terugvinden.
Dit tekstbestand zal je toevoegen bij je reactie als een bijlage, door de reageren op een andere reactie hier. op de "Beantwoorden" knop klikken.
Optie C
Start het hulpprogramma "Onderdeel Versierapportage", door "winver" (zonder de dubbel aanhalingstekens) in te typen in het tekstvak bij "Uitvoeren" onder Menu Start.
Er zal een nieuw venster verschijnen, "Over Windows" genaamd.
Ook dit zal informatie van huidige Windows versie moeten laten zien.
De beeldschermresolutie naar 1024×768 verlagen en daarna de De Sims 4 in de venstermodus starten. Wanneer jouw computer net voldoet aan de gevraagde systeemeisen en/of jouw computer alleen beschikt over een ingebouwde / basis "videokaart", dan kan dit helpen, omdat zo minder systeembronnen worden gebruikt.
Mocht je soms overgeklokte hardware gebruiken, dan zal je deze weer ongedaan moeten maken.
De "Origin in-game" uitschakelen.
Tevens zal je alle overige en onnodige apparaten uitschakelen en ontkoppelen. Dus alleen monitor gebruiken, samen met een standaard toetsenbord en muis. Luidsprekers heb je niet nodig voor te testen. Vanzelfsprekend dienen deze allemaal bekabeld aangesloten zijn.
Groetjes. - @RealSimmor0 ja is dezelfde pc en probleem als voorheen.. en weet echt niet wat ik moet doen
Hey @selenastreur,
Dat is wel lastig!
Heb je nog steeds dezelfde computer als in maart van dit jaar of heb je inmiddels een andere? Ik denk dat de oude Dell OptiPlex 3010 een paar onderdelen miste en dat de grafische kaart niet sterk genoeg was (is) om De Sims 4 te kunnen spelen. Waarschijnlijk is dat probleem nog steeds hetzelfde. De laatste keer dat we dit bespraken was ook in maart en toen had je de update naar windows 10 pro net uitgevoerd. ook de DxDiax.txt heb je toen gemaakt. Uit die gegevens kon ik toen al opmaken dat jouw computer al een wat oudere was met oorspronkelijk Windows Vista of Windows 7. Deze computer was uitgebreid met extra geheugen en een extra harde schijf. Als ik het me goed herinner was er toen ook al een probleem met de Intel HD 4000. Deze grafische kaart heeft heel veel moeite om De Sims 4 te kunnen spelen.
Als je inmiddels een nieuwe computer hebt laat het dan even weten. In dat geval is er waarschijnlijk wat anders aan de hand.
Alvast bedankt voor je reactie.
- @Trismagistos nee het is dezelfde pc maar heb wel eerder de sims erop kunnen spelen dat vind ik zo gek
@selenastreur Als jouw computer een flits geeft en terug schakelt naar het hoofdmenu dan kan het ook betekenen dat je de laatste patchupdate van De Sims nog niet hebt.
Zou je eens in de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 willen kijken welke gameversion je hebt? Dat kun je ook rechts onderin zien in het hoofdmenu van de Sims 4.
De laatste update heeft het nummer: 1.82.99.1030.
Als je een ander nummer hebt, geeft dat dan even hier door. Het kan zijn dat je dan de update via Origin moet ophalen. Als we het nummer weten dan kunnen we aan de hand daarvan ook vaststellen of je misschien wel de Legacy versie van de Sims 4 speelt. Dan zullen we naar een andere oplossing moeten zoeken.
Alvast bedankt.
- EA_Leeuw4 years ago
Community Manager
@selenastreur Om er zeker van te zijn dat de PC nog wel tot alles in staat is, raad ik je aan om even een DxDiag te plaatsen. Hierdoor kunnen we even meekijken met de specificaties van de PC.
Zie hier: https://help.ea.com/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/
About De Sims 4 Technische problemen & bugs
Recent Discussions
- 11 hours ago
- 4 days ago
- 8 days ago