Forum Discussion

bv70x8dex0ew's avatar
bv70x8dex0ew
New Novice
3 months ago

Connexion issue

Hi, since today (08/19) i have an issue while connecting to heroes. I have a popup with "impossible to acess an a required internet ressource. Possible service interruption or Bad internet connexion".

Mobile phone

Thanks.

• I’vebeen facing the same for a few days now(both on Android Samsung phone and tab).

Re-installing the game seemed to have solved the issue temporarily.

Sometimes I need to ne on a rock solid WiFi to be able to play.

At least once a day, I got disconnected in game (error 32.0), causing losses during GA fights. This is highly annoying since this problem made me miss several refreshes and lose GA games.

• Based on the various discussions here, using a VPN or equivalent ought to alleviate this issue, probably linked with mobile networks forcing a IPv6 connection while EA servers expect IPv4.

I've tried the free app 1.1.1.1 by CloudFlare and managed to connect successfully to the game while being previously unable to do so outside a wifi network for the past month.

I cannot comment on the stability, though.

• jenseb007's avatar
    jenseb007
    Seasoned Newcomer

Bonjour à tous !

Moi-même impacté par ce défaut, j'ai contacté le SAV Orange samedi à ce sujet.

J'ai eu un RDV avec un expert cet après-midi.

Le défaut semble provenir d'une incompatibilité entre la conf IPv6 de l'APN Orange World et l'appli SWGOH.

Il m'a fourni une solution de contournement qui a résolu le pb pour moi :

Il faut créer un nouveau profil APN via "Paramètres > Connexions > Réseaux Mobile > Nom des points d'accès "

Cliquer sur le symbole "+" en haut à droite pour créer un nouveau profil et entrez les paramètres ci-dessous :

• Nom : Orange Internet  
      ·        APN : orange
      ·        Proxy : Non défini (par défaut)
      ·        Port : Non défini (par défaut)
      ·        Nom d'utilisateur : orange
      ·        Mot de passe : orange
      ·        Serveur : Non défini (par défaut)
      ·        MMSC : http://mms.orange.fr/
      ·        Proxy MMS : Non défini (par défaut)
      ·        Port MMS : Non défini (par défaut)
      ·        MCC : 208 (par défaut)
      ·        MNC : 01
      ·        Type d'authentification : PAP
      ·        Type d'APN : default,dun,supl,mms,xcap
      .        Protocole APN : IPv4
      .        Protocole  d'itinérance APN : IPv4
      ·        Activer/désactiver APN : APN activé (par défaut)
      ·        Support : Non défini (par défaut) 
      ·        Type d'opérateur du réseau virtuel m... : SPN
      ·        Valeur de l'opérateur du réseau virtu... : Orange F

Un fois créé, cocher ce profil afin qu'il soit utilisé.

Et normalement le jeu se lance maintenant sans soucis sur les données mobiles Orange !

• FR : sur page de téléchargement, popup "impossible d'accéder à une ressource internet requise. Interruption possible du service ou mauvaise connexion internet." 

Just to know it was working fine last day

• Petitpat64's avatar
      Petitpat64
      Seasoned Newcomer

Bonjour,

est-ce que cela refonctionne pour toi? Je galère avec l'assistance qui me dit de contacter mon fournisseur internet (Orange pour moi)?

• bv70x8dex0ew's avatar
        bv70x8dex0ew
        New Novice

Hello, 

Oui, je n'ai pas encore tout lu la conversation mais j'ai cru voir que vous parliez vpn. Effectivement, ayant changé de mobile, il apparaît que mon réseau n'a plus d'ipv4 mais uniquement de l'ipv6 sauf en itinérance. J'ai tenté de faire un config pour avoir les deux mais sans succès. Donc vpn :/ le coût reste faible et comme je me connecte assez régulièrement en extérieur ^^. Dommage que l'appl ne puisse utiliser l'ipv6

• Petitpat64's avatar
    Petitpat64
    Seasoned Newcomer

Same problem here, can't connect with data on Android phone since 08/17. Works perfectly with Wifi.

"impossible to access an a required internet ressource. Possible service interruption or Bad internet connexion".

Tried to force 3G (H+), 4G or 5G nothing works.

Cleared cache, restarted phone, reinstalled game worked only for one hour and the problem is back.

Missed last four refreshes and can't fight on my fleet pay out time 

232889545

• Az1raal's avatar
      Az1raal
      Rising Newcomer

Same issue here, in France too with Orange .. never had this issue before

• I'm having this issue too, despite having a great connection. Both mobile data and wifi don't seem to work. Sometimes it just won't let me submit battles, showing me the same message as in your post. Menus work fine, it's the battles that seem bugged. Other apps work perfectly fine, so it's definitely not my connection. It's been an issue since the last update, so maybe something in the update broke the game for some people... I'm on Android, if that has anything to do with it.

• Darsh97's avatar
      Darsh97
      New Novice

Tu veux dire que quand tu as le souci de connexion, si tu passes par un VPN à ce moment, cela fonctionne?

Ou que tu es toujours sur VPN et que tu n'as jamais eu ce problème?

• arnaud520's avatar
        arnaud520
        Rising Novice

bonjour, non,avant je n'utilisais pas de VPN, je l'ai installé juste pour SWGOH car j'ai vu le tips sur le discord du Mercato.
        En utilisant un VPN, cela fonctionne pour moi (et d'autres d’après les retours), je peut enfin jouer en donné mobile sans wifi.

• Effectivement, j'avais laissé IPv4/IPv6 sur Protocole APN mais ça ne fonctionnait pas. Donc, ne mettre que IPv4 c'est noté :)